Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:32:19 GMT

خیابانی به نام استاد فرشچیان در مشهد نامگذاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۶۸۵۹

خیابانی به نام استاد فرشچیان در مشهد نامگذاری می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد مصوب کرد خیابانی در مشهد به نام استاد محمود فرشچیان، نقاش معاصر ایرانی، نامگذاری شود.

اولین دستور کار امروز یکصدوبیست‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه‌ای دررابطه با نام‌گذاری معبری به نام استاد محمود فرشچیان بود که  با ۱۲ رای و به اتفاق آرا تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این مصوبه شهرداری مشهد مقدس مکلف است برای تجلیل و قدردانی از استاد ارجمند محمود فرشچیان یکی از معابر سطح شهر را به نام استاد محمود فرشچیان نامگذاری و تندیس ایشان را به همراه شرح مختصری از زندگی نامه در ورودی معبر نصب نماید.

شهناز رمارم، عضو هیأت رئیسه شورای شهر مشهد در موافقت با این لایحه بیان کرد: طراحان این موضوع به دنبال حفظ هویت‌های ملی و افراد  افتخارآفرین نامگذاری‌هایی را برای شهر دارند. استاد محمود فرشچیان یکی از  هنرمندان با  سبک و  مکتب ویژه در  نقاشی است. با توجه به اینکه ایشان سبک خاصی را در هنر نقاشی ایجاد کرده است و علاوه‌بر آن فعالیت‌ها  آثار  ایشان در هویت شهر از جمله طراحی ضریح حضرت امام رضا (ع) و  طراحی سرداب مرقد حضرت امام رضا (ع) ماندگار است.

وی افزود: ایشان از مفاخر و هنرمندان ملی هویتی و دینی هستند که  زنده  نگه داشتن  نام  ایشان از وظایف کمیسیون فرهنگی است. شایسته است تا شورای اسلامی شهر مشهد معبری را به همراه تندیس و مختصری از زندگی ایشان را نصب کنند تا نسل‌های آینده با این مفاخر ملی  آشنا شوند.

تهاتر پایانه معراج با املاک فرماندهی انتظامی خراسان رضوی  از دیگر مصوبات شورا بود که براساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، مستند به ماده ۳۱ آئین‌نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به کلان‌شهرها، نسبت به تهاتر ملک پایانه معراج، واقع در بلوار توس به مساحت عرصه تجمیعی حدود ۸۶۷۸۸/۸۰ مترمربع با املاک معرفی شده توسط فرماندهی انتظامی خراسان رضوی مطابق نظریه هیات کارشناسان رسمی دادگستری به نرخ همزمانی عوضین اقدام نماید. طبق این مصوبه مجموعه ورزشی شهدای تاکسیرانی در لیست املاک تحویلی به نیروی انتظامی قرار نمی‌گیرد.

همچنین شورای شهر مشهد لایحه افزایش سرمایه سازمان فردوس‌ها را نیز تصویب کرد که براساس آن شهرداری مشهد موظف است به منظور افزایش سطح بهره‌وری، تقویت توان و ظرفیت مالی و سرمایه‌ای سازمان فردوس‌ها، نسبت به افزایش سرمایه سازمان یاد شده، از مبلغ ۵۶میلیارد و ۸۷ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۲۰۲ ریال به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال از محل مطالبات شهرداری و سایر روش‌های افزایش سرمایه اقدام کند.

از دیگر مصوبات شورای شهر مشهد اصلاح تبصره ۷ بند ۳ مصوبه بسته تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری بود که بر اساس آن کلیه محلات هدف بازآفرینی که در محدوده مصوب (سکونتگاه  غیر رسمی، بافت فرسوده) قرار گرفته‌اند (برابر نقشه پیوست مهر شده توسط شورای اسلامی شهر مشهد مقدس) مشمول کلیه مشوق‌های این مصوبه خواهند بود. در خصوص سایر محلات هدف بازآفرینی شهرداری مکلف است لایحه مربوطه را ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال نماید.

همچنین فرآیند انجام کار در محلاتی که دارای دفتر تسهیلگری بوده مشابه قبل و در محلاتی که فاقد دفتر تسهیلگری هستند، تا زمان راه اندازی دفتر جدید و از طریق نزدیکترین دفتر منتخب سازمان بازآفرینی انجام شده و حق الزحمه خدمات مذکور براساس مصوبات گذشته قابل پرداخت است. شهرداری مشهد مقدس مکلف است ظرف مدت یک ماه نسبت به پیاده‌سازی این مصوبه در سیستم یکپارچه شهرسازی اقدام و گزارش آن را برای شورای اسلامی شهر مشهد ارسال نماید.

شورای اسلامی شهر مشهد لایحه هوشمندسازی، شهروندسپاری و استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی در ارائه خدمات شهرسازی را تصویب کرد که براساس آن شهرداری مشهد مکلف است همکاری لازم جهت تشکیل صنف، متشکل از ارائه‌دهنده خدمات شهرسازی با اولویت دارندگان توکن، به عمل آورد و از ظرفیت ایجاد شده پس از تدوین دستورالعمل‌های فنی، اجرایی و انضباطی مربوطه استفاده کند.

همچنین در این مصوبه به شهرداری اجازه داده شده تا زمان تشکیل صنف با ارائه‌دهندگان خدمات شهرسازی موجود تفاهم‌نامه همکاری منعقد کند. شهرداری مشهد مکلف است تفاهم‌نامه مذکور را قبل از ابلاغ، ظرف مهلت دو هفته به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر ارسال کند.

همچنین حق‌الزحمه نمایندگان برای استفاده تا زمان تشکیل صنف نمایندگان فنی، بر مبنای تعرفه خدمات کارشناسان و مشاوران دستگاه‌های اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور که سالانه به تصویب هیات محترم وزیران می‌رسد، محاسبه و تعیین خواهد شد.

یکی دیگر از لوایحی که در این جلسه به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، آیین‌نامه خیرین شهریار و مشارکت‌های مردمی خیرخواهانه بود. براساس این مصوبه به منظور نیل به شفاف‌سازی، قاعده‌مندسازی، تسهیلگری، اعتمادافزایی، ایجاد مدیریت منسجم و یکپارچه در جلب و جذب مشارکت بخش سوم اقتصاد(خیرین شهر یار) در پروژه‌های همگانی و عام‌المنفعه غیر انتفاعی -به تفکیک وظایف ذاتی شهرداری و غیر وظایف ذاتی شهرداری- آیین‌نامه «خیرین شهر یار و مشارکت‌های مردمی خیرخواهانه» مورد تصویب قرار گرفت.

بر این اساس از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، کلیه موضوعات و فعالیت‌های مرتبط با امور همگانی و عام المنفعه غیر انتفاعی در سطح شهرداری مشهد اعم از ستاد، مناطق، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌ها، باید با رعایت این آیین نامه و به صورت منسجم و یکپارچه به انجام برسد و هرگونه تبادل مالی -اعم از نقد، غیر نقد، حقوقات و غیره- در این زمینه‌ها، بدون رعایت فرآیند مورد نظر در این آیین نامه ممنوع است.

همچنین در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر طرح واگذاری دو حلقه لاستیک به رانندگان تاکسیرانی و لایحه ارائه خدمات حمایتی به تاکسیرانان را تصویب کردند. بر اساس این طرح شهرداری موظف است به خرید و توزیع یک جفت لاستیک تولید داخل به ازای هر دستگاه تاکسی با تخفیف ۵۰ درصد و دریافت مبلغ به‌صورت نقد در سقف اعتباری ۷۰ میلیارد ریال، پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان اصلی و کمکی فاقد بیمه تامین اجتماعی در سقف اعتباری ۸۹ میلیارد ریال و توزیع رایگان بن کارت خرید کالا به تاکسیرانان به مبلغ هر نفر ۵ میلیون ریال، در سقف اعتباری۸۰ میلیارد ریال اقدام کند.

طرح وضعیت پروژه‌های حمل‌ونقل‌محور (T.O.D) نیز در شورای شهر مشهد تصویب شد. بر اساس آن شهرداری مشهدموظف است نسبت به ایجاد مدیریت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی قطارشهری در معاونت اقتصادی شهرداری با استفاده از نیروی انسانی موجود در شهرداری اقدام و کلیه امور و اختیارات مربوطه را به این مدیریت واگذار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شورای اسلامی شهر مشهد استاد محمود فرشچیان شورای شهر مشهد میلیارد ریال شهرداری مشهد نام استاد آیین نامه اساس آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد