Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@17:17:39 GMT

جرئیات بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات شوراها

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۱۱۰

جرئیات بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات شوراها

به گزارش فارس، سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: با پایان زمان قانونی، دیگر ثبت نامی نخواهیم داشت. البته 21 فروردین ماه سیستم وزارت کشور قطع شد و ثبت‌نام‌ها با مشکل روبه‌روشد. مقرر شد که در کلیه بخشداری‌های سراسر کشور، ثبت نام‌ها تا پایان روز اداری به صورت دستی انجام شود و در روز بعد آن (22 فروردین ماه) اسامی ثبت نام شده روی سیستم بارگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی در ادامه با توجه به آغاز بررسی صلاحیت‌ها و چگونگی انجام آن تاکید کرد: آخرین زمان رسیدگی هیا‌ت‌های اجرایی در بحث بررسی صلاحیت‌ها پایان ۲۱ فروردین ماه بود. از ۲۲ فروردین ماه اسامی به هیات نظارت داده شد و این هیات‌ها بررسی صلاحیت‌ها را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به روند تایید صلاحیت ها در هیاتهای اجرایی گفت: افرادی هستند که در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند. این افراد، اعتراض خود را به هیات نظارت استان برای رسیدگی به اعتراض‌ ارائه داده اند و به این اعتراضات رسیدگی خواهد شد. افرادی نیز هستند که در هیات اجرایی تایید شده‌اند؛ بررسی صلاحیت این افراد در هیات نظارت شهرستان انجام می‌گیرد و هیات‌های نظارت شهرستان ها ۱۴ روز فرصت دارند تا درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای شهرستان که هیات اجرایی به هیات‌های نظارت داده‌اند؛ وظایف خود را انجام دهند و بعد از ۱۴ روز صلاحیت افراد به ذی‌نفعان ابلاغ می‌شود.

کاظمی همچنین توضیح داد: این افراد ۴ روز فرصت اعتراض دارند و بعد از آن اعتراض افراد در هیات عالی استان رسیدگی می‌شود. هیات عالی استان  نیز ۱۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت افرادی که را معترض بودند، بررسی کند. در نهایت بار دیگر کاندیداهای رد صلاحیت شده ابلاغی از طرف هیات عالی استان‌ها چهار روز فرصت خواهند داشت تا به فرماندارای‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را برای رسیدگی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کنند.

وی در ادامه به عملکرد هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: هیات مرکزی۱۰ روز زمان دارد تا به اعتراض‌ها رسیدگی کند. برنامه ریزی شده است که به شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر؛‌ در ۵ روز اول پاسخ داده شود و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۰ روز فرصت پاسخ‌دهی به اعتراضات را دارند.

منبع: الف

کلیدواژه: بررسی صلاحیت فروردین ماه صلاحیت ها روز فرصت هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل صدا و سیمای لرستان، با بیان اینکه در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، گفت: سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزدهای این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

علیرضا شیروی،  ششم اردیبهشت در مراسم قرعه کشی ضبط مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی که با حضور دکتر شفقت استاندار لرستان و اعضای هیئت بررسی تبلیغات انتخابات  استان در صدا وسیمای استان لرستان برگزار شد، از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبر داد و افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی بیان کرد: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

مدیرکل صداوسیمای لرستان، با بیان اینکه در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد، تصریح کرد: سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزدهای این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود