Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره حادثه دیروز در نطنز با بیان اینکه جواب استکبار را خواهیم داد، گفت: گوش به فرمان مقام معظم رهبری صنعت هسته‌ای را حفظ و تقویت می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی که روز گذشته (یکشنبه) ۲۲ فروردین در پی بازدید از حادثه اخیر رخ داده در تأسیسات غنی سازی نطنز به این منطقه سفر و دچار حادثه شده بود، در اظهاراتی ضمن شرح ماوقع، گفت که بعد از وقوع حادثه در نطنز به همراه آقای صالحی عازم این محل بوده و در حین بازدید در داخل دریچه‌ای سقوط کرده که هفت الی هشت متر ارتفاع داشته و روی آن آلومینیوم بوده و مشخص نبوده که زیر آن خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: الحمد‌الله، چون با پا سقوط کردم بیشتر صدمه به پا و ستون فقرات بود. چون کلاه ایمنی بر سرم داشتم آسیبی به سر وارد نشده، ولی قسمتی از بالای گونه صدمه دیده که بخیه زدند.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن قدردانی از کادر بیمارستان آیت الله یثربی کاشان اظهار داشت: عملی انجام شد و بحمدالله خوب بوده و باید ستون فقرات را مراقبت کنیم. ان‌شاءالله بلند می‌شویم و باز هم می‌آییم و جواب استکبار جهانی را می‌دهیم. نمی‌گذاریم حتی یک فرد کوچکی مثل من هم از این لشکر‌هایی که در این صنعت افتخارآمیز هسته‌ای کار می‌کنند، کم شود.

کمالوندی افزود: خودمان را با چنگ و دندان می‌کشیم تا جواب این‌ها را بدهیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره حادثه دیروز در نطنز که صالحی آن را تروریسم هسته‌ای خواند، گفت: خوشبختانه به کسی صدمه نرسیده و می‌توانند با همت متخصصان و دانشمندان به زودی بخش‌های صدمه دیده را جبران کنند و من مطمئن هستم.

وی با اشاره به حادثه‌ای که تیر ماه ۱۳۹۹ در مرکز مونتاژ سانتریفیوژ‌های نطنز رخ داد که روز شنبه ۲۱ فروردین ماه و همزمان با پانزدهمین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای دوباره افتتاح شد، اظهار داشت: دانشمندان علی‌رغم گذشت هشت ماه از آن حادثه، دوباره ظرفیت را ایجاد کردند و این را نیز ان‌شاءالله جبران می‌کنیم. ما فرزندان این آب و خاک هستیم و همه وجودمان برای این آب و خاک است و ان‌شاءالله گوش به فرمان مقام معظم رهبری این صنعت را حفظ و تقویت می‌کنیم.

وی بیان کرد: صنعت هسته‌ای برای رفاه مردم و به نفع مردم است. این بیمارستان هم یکی از دریافت کنندگان رادیودارو صنعت هسته‌ای است.

کمالوندی اظهار داشت: بر دشمن غالب هستیم. تجربه ۴۰ سال کار دیپلماتیک داریم و یقین دارم موفق خواهیم شد. با همت و اراده و اعتقاد خاص به یاری خدا، بر آن‌ها مسلط می‌شویم و ان‌شاءالله ادامه دهنده راه شهدا و شهدای هسته‌ای باشیم.

گفتنی است، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز همچنین امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه افتتاح مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی درباره اتفاقی که دیروز برای بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان اتفاق افتاده، گفت: اتفاقی که برای برادر عزیزمان آقای کمالوندی روی داد، حادثه ناگواری بود. ما برای بازدید به نطنز رفته بودیم که ناگهان کنترل را از دست دادند و افتادند. مچ پایشان آسیب دید و مقداری از سر و نزدیک چشم آسیب دیدند. اقداماتی در کاشان برای ایشان انجام شد و به زودی به تهران منتقل می‌شود و حال عمومی‌شان خوب است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بهروز کمالوندی سازمان انرژی اتمی سایت نطنز خرابکاری هسته ای سازمان انرژی اتمی سخنگوی سازمان صنعت هسته ای ان شاءالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 رهبر انقلاب در دیدار امروز با کارگردان با اشاره به توصیه‌ها به ایشان گفتند: «...حالا بعضی خیرخواهانه ــ نظرشان خیرخواهی است ان‌شاءالله ــ مدام توصیه میکنند که «خب آقا با آمریکا مثلاً فلان[توافق را] کنید، یک چیزی میگویند گوش کنید»! خب توقّعات آنها که ‌تمامی ندارد؛ توقّعات آمریکا که تمامی ندارد. چند سال قبل از این، همین جا داخل حسینیّه راجع به مسائل هسته‌ای صحبت بود، بنده در صحبت عمومی گفتم آمریکایی‌ها مشخّص کنند چه اندازه عقب‌نشینی هسته‌ای اگر انجام بگیرد، آنها قانع میشوند؛ حاضر نیستند مشخّص کنند؛ معلوم است. قدم‌به‌قدم می‌آیند تا میرسند به آنجایی که در یک کشور آفریقایی شمال آفریقا اتّفاق افتاد؛...» در واقع رهبری به سرنوشت قذافی و حکومتش اشاره کردند با اشاره به دولت لیبی به رهبری معمّر قذّافی به خاطر آنچه عادی‌سازی روابط خود با غرب و آمریکا عنوان میکرد، اعلام کرد که برنامه هسته‌ای خود را کنار میگذارد و این کار را انجام داد و همان زمان فرانسه و چند کشور غربی تضمین کردند در صورت حمله به لیبی، به عنوان مدافع از لیبی دفاع می‌کنند اما مداخله نظامی در لیبی در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت، فرانسه رهبر عملیات بود و کشورهایی چون آمریکا با رهبری فرانسه به لیبی حمله کردند که به سقوط حکومت قذافی انجامید. این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود