Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@19:28:46 GMT

چهره‌پرداز فیلم «محمدرسول الله(ص)» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۱۹۲

چهره‌پرداز فیلم «محمدرسول الله(ص)» درگذشت

«جیانتو د روسی» یکی از استادان چهره‌پردازی که طراحی چهره فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی را نیز انجام داده بود، درگذشت.

قدس آنلاین:  جیانتو د روسی استاد چهره‌پردازی گروتسک که آثار درخشانی در زمینه چهره‌پردازی آثار ترسناک انجام داده بود و فیلم‌های برجسته‌ای را در کارنامه داشت در ۷۹ سالگی از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

د روسی که از دهه ۱۹۶۰ به عنوان هنرمند طراحی چهره فعالیت داشت در فیلم‌های کارگردان‌های بزرگ سینمای ایتالیا همکاری کرده بود.

وی طراح چهره‌پرداز فیلم «روزی روزگاری در غرب» ساخته سرجیو لئونه در سال ۱۹۶۸، فیلم «کازانووا» فدریکو فلینی در سال ۱۹۷۶ و «۱۹۰۰» برناردو برتولوچی در سال ۱۹۷۶ بود.

اما همه چیز وقتی تغییر کرد که وی با جو د آماتو کارگردان برای چهره‌پردازی فیلم «امانوئله در آمریکا» انتخاب شد و بعد به فیلم‌های ترسناک گرایش پیدا کرد و برای فیلم لوچیو فولچی استاد فیلم‌های ترسناک آنقدر خوب کار کرد که بر فیلم بعدی این کارگردان با عنوان «زامبی ۲» تاثیر گذاشت. طراحی‌های وی از زامبی‌ها از تحسین‌شده ترین طراحی‌های تاریخ در فیلم‌های ترسناک است.

وی طراحی جلوه‌های ویژه فیلم «رمبو ۳» را نیز انجام داد و سیلوستر استالونه چنان تحت تاثیر هنر وی قرار گرفت که وی را وادار کرد تا در فیلم «سپیده دم» ۱۹۹۶ نیز با وی همکاری کند.

د روسی که سال ۲۰۰۵ با طراحی چهره «تنش بالا» برای الکساندر آژا کارگردان فرانسوی یکی از آثار ماندگار خود را خلق کرد، سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) با مجید مجیدی در طراحی چهره و چهره پردازی فیلم «محمد رسول الله» همکاری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فيلم محمد رسول الله چهره پردازی طراحی چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه شاهکار طنز پرداز مشهور به دولت آمریکا | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به گسترش جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان در آمریکا، صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه های امرسون، ‌کالیفرنیای جنوبی، ‌آستین و آریزونا دستگیر شدند.

طنز پرداز انگلیسی در واکنش به دستگیری دانشجویان معترض به اسرائیل توسط پلیس امریکا نوشت: «اگر کشور دیگری این تعداد دانشجو و استاد را در یک روز دستگیر می‌کرد، آمریکا عمیقا نگران می شد.»

کد خبر 847570 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • کنایه شاهکار طنز پرداز مشهور به دولت آمریکا | عکس
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان