Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:28:07 GMT

آموزش زبان فارسی به زبان آموزان خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۲۵۶

آموزش زبان فارسی به زبان آموزان خارج از کشور

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: چندین تفاهم نامه بین شرکت‌های دانش بنیان و موسسات نوآفرین در زمینه زبان فارسی انجام شده است.

او افزود: از سوی دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی و موسسه لغت نامه دهخدا موسسات و سازمان‌های مرتبط  با زبان و ادب فارسی هستند، ما نیازهایمان را عرضه کردیم که بنیاد سعدی نیاز مهمش آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان خارج از ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداد عادل توضیح داد: فرهنگستان ساختار‌هایی برای خدمات پژوهشی لازم داشت. همینطور موسسه دهخدا با راهنمایی صندوق نوآوری و شکوفایی در یک رویداد استارت آپی از میان ده‌ها شرکتی که برای تولید نرم افزار‌های مورد نظر ما اعلام آمادگی کرده بودند، شرکت واجد شرایط را  انتخاب کرد و بتوانیم از امکانات فضای مجازی برای آموزش زبان فراسی و گسترش زبان فارسی در جهان و در داخل ایران استفاده کنیم.

رئیس فرهنگستان زبان فارسی در مورد رونمایی از نرم افزار تعاملی گام اول و امکاناتی که برای زبان آموزان خارج از کشور دارد، گفت: بنیاد سعدی در طول چند سال گذشته نزدیک به چهل کتاب برای آموزش زبان فارسی به زبان آموزان خارجی در مهارت‌های گوناگون و برای مخاطبان مختلف و در سطوح مختلف، تالیف کرده که یکی از مهمترین این کتاب‌ها، کتابی به نام گام اول دو زبانه است همچنین یک نرم افزار برای تدریس کتاب گام اول طراحی کرده ایم و به صورت فعال، مخاطب را با خودش همراه می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد آوری کرد: در مرکز نوآوری زبان فارسی چند ده شرکت داوطلب همکاری بوده اند و ازبین آن‌ها ما با چند شرکت به نتیجه گیری نهایی رسیده ایم و تفاهم نامه‌ها با آن‌ها آمضا شده و به تصویب رسیده است، اما مهمتر از تعداد شرکت ها، شروع کار است، زیرا تا کنون رویداد‌ها بین فضای علوم انسانی و این شرکت‌ها تشکیل نشده بود. به خصوص در مورد زبان و ادبیات فارسی تا کنون شرکتی نداشتیم و این اولین بار است که نیاز‌های مربوط به زبان و ادبیات فارسی در یک فضای فناوری اطلاعات مطرح می‌شود و اتفاقاتی که در آینده روی می‌دهد بسیار مهم و موثر خواهد بود.

بیشتربخوانید

صندوق نوآوری شکوفایی باید در همان دهه ۶۰ تشکیل می‌شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زبان فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی آموزش زبان زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی

تین نیوز ز. حبیبی :

با پایان همه گیری کرونا و به تبع آن کاهش محدودیت ناشی از آن، سفرهای هوایی روند رو به رشد خود را دوباره شروع کردند و طی اعلام سازمان جهانی هواپیمایی این روند در سال ۲۰۲۴ به بیش از دوران قبل از همه گیری باز خواهد گشت، از این رو بسیاری از شرکت های هوایی برنامه های توسعه ناوگان خود را از سرگرفته اند.

از آنجا که کشورهای منطقه غرب آسیا همواره در زمینه توسعه ناوگان هوایی خود پیشرو بوده اند پیش بینی می شود به زودی این منطقه با کمبود شدید در نیروی کار متخصص به ویژه خلبان مواجه شود.

از طرفی ایرلاین های خارجی تمایلی برای جذب خلبان هایی با ساعت پروازی پایین ندارند و غالبا به دنبال افرادی هستند که ساعت پروازی بالایی دارند و در شرکت های هواپیمایی مشغول به پرواز هستند. در واقع خلبان هایی به خارج از کشور مهاجرت می کنند دارای سابقه و تجربه پروازی بالایی می باشند.

بسیاری از خلبانان ایرانی قبل از دوران همه گیری و به واسطه افزایش قیمت ارز( ۱۰-۱۳ هزار تومان در سال ۹۷) که با در نظر گرفتن میانگین حقوق ۱۰-۱۴ هزار دلاری در شرکت های هوایی خارج از کشور بیش از ده برابر میانگین حقوق داخل کشور را به خلبانان پرداخت می کردند تصمیم به مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور گرفتند.

اکنون با توجه به افزایش شدید نرخ ارز در سال های اخیر و به تبع آن کاهش شدید ارزش پول ملی اختلاف دریافتی خلبانان داخل و خارج از کشور فاصله معنا داری پیدا کرده است به طور یقین روند مهاجرت خلبانان در آینده نزدیک شتاب خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • توسعه ظرفیتهای آموزش زبان فارسی در جمهوری خودمختارنخجوان
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس