Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ها با افشای جزئیاتی از مفاد پیش‌نویس «توافق صلح افغانستان» خبردادند که براساس این طرح یک دولت انتقالی بوجود خواهد آمد که تا حداکثر سه سال قدرت را به دست می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «فریدون خوزون» سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان روز گذشته (22 فروردین) اعلام کرد که پیش نویس صلح افغانستان پس از بررسی طرح‌های مختلف، نهایی شده و به عبدالله عبدالله سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی مصالحه افغانستان تاکنون جزئیاتی از این پیش‌نویس منتشر نکرده است اما گفته می‌شود که عبدالله باید آن را تایید کند.

برخی رسانه‌ها با ارائه جزئیات این پیش‌نویس نوشتند که این طرح با عنوان "توافق صلح افغاستان" دارای چهار بخش اصلی است: اصول راهنما برای آینده افغانستان، نقشه سیاسی افغانستان، نظام سیاسی آینده و پایان جنگ.

بی‌بی‌سی نوشت که در بخشی از این طرح آمده است که دولت انتقالی صلح پس از امضای توافقنامه تشکیل خواهد شد و تا زمان انتقال قدرت به یک دولت دائمی، براساس تعدیل قانون اساسی و انتخابات ملی، به کار خویش ادامه خواهد داد.

براساس این گزارش، مدت کار دولت انتقالی صلح از زمان امضا این توافقنامه، حداکثر سه سال و حداقل آن نیز در جریان مذاکرات مشخص خواهد شد.

درز جزئیات نشست استانبول همزمان با نهایی شدن پیش‌نویس طرح صلح افغانستانروزنامه آمریکایی: طرح آمریکا و اشرف غنی برای صلح افغانستان عملی نیستبازی آمریکا با کارت صلح افغانستان؛ واشنگتن تمایلی به واگذاری قدرت به طالبان نداردنماینده آمریکا دستورکار نشست استانبول برای صلح افغانستان را مشخص کرد

در این طرح تاکید شده است که مدت توافق شده کار دولت انتقالی صلح قابل تمدید نیست و این دولت، در پایان دوره کاری، قدرت را به دولت منتخب انتقال خواهد داد.

درباره جزئیات طرح شورای عالی مصالحه آمده است که دولت انتقالی صلح شامل بخش‌های مجزا و مساوی ذیل خواهد بود:

1-  قوه اجرایی
2-  شورای ملی
3-  قوه قضائیه، شامل دادگاه عالی و محاکم استیناف و ابتدایی

این دولت همچنین شامل شورای فقه اسلامی، شورای عالی دولت، دیوان عالی قانون اساسی و کمیسیون تعدیل قانون اساسی است.

در این طرح، قوه اجرائیه شامل رئیس جمهور و چهار معاون رئیس جمهور شامل یک زن، صدراعظم و چهار معاون صدراعظم به شمول یک زن ، وزرای کابینه، رؤسای ریاست‌های مستقل و سایر ادارات خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان دولت انتقالی صلح صلح افغانستان شورای عالی پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد خروج رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با "الجزیره مباشر" تاکید کرد که ما از سوی برادرانمان در قطر و مصر تحت هیچ فشاری نیستم و چیزی به ما دیکته نمی‌شود.

وی اظهار داشت که حرف و حدیث‌ها در مورد خروج رهبران حماس از غزه و انتقال آن‌ها به قاهره در چارچوب توافق آتش‌بس به هیچ وجه صحت ندارد.

جهاد طه سخنگوی حماس نیز ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرده بود.

وی گفت: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رودرسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردهشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است