Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر کره جنوبی گفت: کره جنوبی باید به سرعت ۷ میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های سئول را با هدف رفع بن بست در روابط دیپلماتیک تهران - سئول آزاد کند.

به گزارش مشرق، نخست وزیر کره جنوبی که از روز گذشته به ایران سفر کرده، با بیان اینکه بهتر است راهی پیدا شود و سریع دارایی های ایران بازگردد، گفت: کره جنوبی باید به سرعت ۷ میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های سئول را با هدف رفع بن بست در روابط دیپلماتیک تهران - سئول آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چانگ سای کِیون این سخنان را در سفر به تهران جایی که با مقامات ایرانی در ارتباط با تنش در مورد وجوه بلوکه شده ایران در سئول به دلیل تحریم های آمریکا گفت و گو خواهد کرد، اظهار داشت.

چانگ  به خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می کنند، گفت: من قبلاً هم گفته ام که ‌این پول، پول ایران است و باید به صاحب آن برگردانده شود. بهتر است راهی پیدا کنید و سریع آن را برگردانید. انجام این کار به نفع کره جنوبی است و باید تلاش شود تا بر «محدودیت های مختلف» که مانع از آزادسازی این پول می شوند، غلبه شود.

نخست وزیر کره جنوبی یادآوری کرد که مقامات ایرانی در دیدار با وی، ناامیدی خود را از بن بست در شرایط موجود ابراز داشته و خواستار راه حل سریع شده اند.

چانگ اولین نخست وزیر کره جنوبی است که پس از ۴۴ سال از ایران بازدید کرده است.

وی روز گذشته نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران، گفت که کره جنوبی مایل است از برجام برای شروع مجدد گفت و گوها حمایت کند.

چانگ به خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می کنند توضیح داد: کره جنوبی باید با مبادله فعالانه دیدگاه هایش با ایالات متحده، آلمان و سایر کشورهای طرف قرارداد برجام، در تصمیم گیری برای بازگرداندن توافق به مسیر اصلی سهیم باشد.

همچنین وی روز گذشته در جریان کنفرانس مطبوعاتی با جهانگیری گفته بود کره جنوبی «برای حل مسئله وجوه بلوکه شده» باید همکاری با کشورهای مرتبط، از جمله ایران را افزایش دهد.

چانگ قرار است روز سه شنبه پس از پایان یک اقامت سه روزه به سئول بازگردد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اسحاق جهانگیری برجام ایالات متحده کره جنوبی نخست وزیر کره جنوبی بلوکه شده ایران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات

به گزارش خبرگزاری مهر، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.

در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کد خبر 6087953

دیگر خبرها

  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ ۱۰ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در روز نخست
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد