Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@11:11:10 GMT

واکنش روسیه به خرابکاری در نطنز

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۵۰۸

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن ابراز امیدواری درخصوص عدم تأثیرگذاری حادثه نطنز بر مذاکرات هسته‌ای گفت، در صورتی که این حادثه عمدی باشد آن را به شدت محکوم می‌کنیم. ناطقان: «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه به حادثه نطنز واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه خبری «اردو پوینت» زاخاروا گفت:‌ «به‌طور دقیق گزارش‌های رسانه‌ها و بیانیه‌های نمایندگان ایران را پیرامون مرکز غی‌سازی اورانیم نطنز که دچار حادثه جدی شد، دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطمینان داریم که دلایل این حادثه به طور کامل توسط طرف ایرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «امیدواریم آنچه رخ داده است، به هدیه‌ای برای مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تبدیل نشود و رایزنی‌هایی که برای احیای این توافقات در وین در حال انجام هستند، مورد تضعیف قرار نگیرند».

زاخاروا در ادامه گفت: «اگر تأیید شود که اقدام عامدانه فردی در پس این حادثه است، چنین قصد و نیتی مستحق این است که قویاً محکوم شود».

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته از وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: «خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است».

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکانش انجام می‌شود، گفت: سانتریفیوژهایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد از نوع IR1 بود و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود. منبع: فارس برچسب ها: روسیه ، خرابکاری ، نطنز ، واکنش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسیه خرابکاری نطنز واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز