Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-26@20:37:33 GMT

محکومیت حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز از سوی دولت قطر

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۵۵۵

محکومیت حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز از سوی دولت قطر

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه قطر، عصر امروز (دوشنبه)، اعلام کرد که دوحه حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز را به شدت محکوم می‌کند.
 
در بیانیه یادشده آمده است: «کشور قطر حمله‌ای که تأسیسات هسته‌ای نطنز در ایران را هدف قرار دارد، به شدت محکوم می‌کند و آن را یک اقدام خرابکارانه خطرناک در نظر می‌گیرد؛ اقدامی که می‌تواند میزان تنش را افزایش دهد و بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر منفی بگذارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در ادامه بیانیه آمده است: «وزارت خارجه بر حمایت کامل کشور قطر از روند مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران به منظور دست‌یابی به یک حل‌و‌فصل جامع و راضی‌کننده برای تمام طرف‌‌ها تأکید می‌کند».
 
این بیانیه در حالی صادر شده است که روز گذشته، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران از وقوع حادثه‌ای‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد.
 
«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: «اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است».
 
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در این ارتباط اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. پاسخ ایران انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم