Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:46:45 GMT

۳۹۸ واحد تولیدی در کردستان گواهی استاندارد دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۶۴۹

۳۹۸ واحد تولیدی در کردستان گواهی استاندارد دارد

ژیلا یزدانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تولید واحدهای دارای پروانه استاندارد همواره مورد نظارت و کنترل قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۹۸ واحد تولیدی در استان زیرپوشش استاندارد قرار گرفتند و محصولات آنها براساس شاخص‌های استاندارد تعیین شده  تولید و روانه بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  به تعداد پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان اشاره کرد و افزود: ۹۰ پروانه اجباری، تشویقی طی سال گذشته در استان صادر و ۳۱ پروانه هم تمدید و ۶۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد هم باطل شده است.

مدیرکل استاندارد کردستان از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته را ارائه ۹ هزار و ۴۷۸ نفر ساعت آموزش‌های برون سازمانی خواند و گفت: ۸۳ مدیر کنترل کیفیت  در استان تایید صلاحیت شدند و تعداد مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی استان دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر به ۳۲۸ مدیر رسیده است.

یزدانی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های بازرسی دارای پروانه معتبر در استان سه شرکت است، یادآور شد: ۳۱ آزمایشگاه‌ همکار دارای پروانه معتبر هم در استان وجود دارد که طی سال گذشته ۴۷ مورد بازرسی از این آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی انجام شده است.

وی به انجام ۴۹۷ آزمون اوزان سنگین طی سال گذشته در این استان خبرداد و اظهار داشت: یک هزار و ۳۶۳ آزمون‌ نازل‌های سوخت مایع و  سی ان جی و هفت هزار و ۶۵۲ آزمون اوزان سبک هم در این مدت در استان انجام شده است.

برچسب‌ها واحد تولیدی کردستان سازمان ملی استاندارد ایران بازار محصولات سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی کردستان سازمان ملی استاندارد ایران واحد تولیدی کردستان سازمان ملی استاندارد ایران بازار محصولات سنندج اخبار کنکور دارای پروانه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،"بابک علیزاده" گفت: طی سال گذشته، ۱۹۶۶ مورد درخواست بازرسی کالا و عودت کالای مازاد داشتیم که ۱۹۴۹ مورد آن انجام شد.   وی در ادامه با اشاره به ۳۴۵ مورد تست مقاومت و نشتی انجام گرفته طی سال گذشته، اظهار کرد: این تعداد در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۰۰ مورد بود که مقایسه آمار نشان می‌دهد همکاران ما طی سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳ درصد، تست مقاومت و نشتی بیشتری را انجام دادند.   رئیس واحد بازرسی فنی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، در پاسخ به اینکه تعداد نشتی‌های زیرزمینی مکشوفه طی سال قبل چه تعداد بوده است؟، گفت: با بازرسی‌های صورت گرفته، ۴۴۵ مورد نشتی زیرزمینی در سال قبل کشف شد که البته در قیاس با سال ۱۴۰۱ کاهش داشت.   علیزاده، متراژ شبکه تست نشت‌یابی در سال گذشته را ۵۱ هزار و ۵۳۵ کیلومتر اعلام کرد.   وی همچنین به بازرسی از ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و افزود: سال قبل ۴۴۲ مورد بازرسی از ایستگاه‌های تقلیل فشار و حفاظت از زنگ استان انجام شد تا از هرگونه مشکلی در آنها پیشگیری شود

دیگر خبرها

  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان