Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کاشمر با دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت و ضرورت تبیین فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: ما باید توجه داشته باشیم که فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تنها مختص یک‌نهاد یا ستاد خاصی نیست بلکه یک وظیفه همگانی است و در این راستا ضرورت دارد با فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی عموم مردم این مهم را به‌عنوان یک واجب موردتوجه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه کاشمر با ابراز تأسف از برگزاری مراسم جشن عروسی شنبه‌شب دریکی از روستاهای نزدیک به شهر کاشمر، افزود: در شرایط قرمز کرونایی و در راستای حفظ سلامتی جان نمازگزاران نماز جمعه را تعطیل می‌کنیم، اما متأسفانه شاهد یک مراسم جشن عروسی بودیم که باوجود جمعیت زیادی که حضور داشتند، هیچ‌کدام نه‌تنها از ماسک استفاده نکرده بودند، بلکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هم انجام‌نشده بود.

وی بابیان اینکه پس از مشاهده کلیپ تأسف‌بار این جشن بسیار ناراحت شدم، ابراز کرد: باوجود عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی و ممنوعیت برگزاری مراسم و اجتماعات، گویا در این مراسم شراب‌خواری هم صورت گرفته است، که اگر واقعاً صحت داشته باشد، نه‌تنها از نیروی انتظامی و آموزش‌وپرورش در این قضیه گله‌مند هستم، بلکه باید پاسخگو باشند.

طباطبایی با تأکید بر اینکه موضوعات مختلف این مراسم را به‌طور ویژه دنبال و با در این راستا با هیچ‌کس تعارف نخواهم داست، بیان کرد: اگر واقعاً در این جشن عروسی شراب‌خواری انجام‌شده باید مسئولان و متولیان پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یک مراسم با جمعیت کثیر در مدت‌زمان طولانی آن‌هم در یک روستایی که چسبیده به شهر کاشمر است از دید مسئولان متولی در شهرستان پنهان مانده است، قابل‌قبول نیست، خاطرنشان کرد: قطعاً نتیجه این بی‌تفاوتی به‌سلامت جامعه 10 روز دیگر مشخص خواهد شد به‌طوری‌که تعداد مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از این ویروس به‌صورت جهشی افزایش خواهد یافت.

امام‌جمعه کاشمر بابیان اینکه کلیپ این مراسم را شخصاً دیدم، از دادستان کاشمر خواست تا بررسی دقیق زوایای این مراسم ضمن شناسایی متخلفین، آنان را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

طباطبایی بر ضرورت تبیین و ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: باید فریاد زدن به مردم را درجایی که خلاف مقررات و قوانین انجام می‌شود را آموزش داد تا در مقابل منکر بایستند و شاهد چنین صحنه‌ها و اتفاقات در جامعه نباشیم.

برگزاری جشن عروسی هزار نفری در شرایط کرونایی یک جرم مشهود است

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر با اشاره به اینکه بلافاصله پس از دریافت خبر و گزارش‌های مردمی مبنی بر برگزاری مجلس عروسی در روستای کسرینه که در فضای دولتی و بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و ممنوعیت برگزاری مراسم در شرایط اعمال محدودیت‌های کرونایی برگزار شد، گفت: با تشکیل پرونده قضایی، دستور لازم برای تحقیقات از  تمام افراد دخیل در این موضوع اعم از دولتی و غیردولتی صادر شد.

غلامرضا طالعی بابیان اینکه تحقیقات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است و به‌صورت قاطع با متخلفین برخورد خواهد شد، افزود: در این راستا از دهیار، بخشدار، مدیر مدرسه، مدیر آموزش‌وپرورش، افرادی که مجموعه حسینیه را در اختیار گذاشتند، صاحب‌مجلس و حتی افرادی که حضور داشتند تحقیقات به عمل خواهد آمد و برابر مقررات قانونی، برخورد قضایی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه تجمع در این ایام کرونایی تعطیل است، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی شهرستان که نماز جمعه را که در آن رعایت پروتکل‌های اجتماعی می‌شود را تعطیل می‌کنند، ولی متأسفانه دو مدرسه دولتی را در یک روستا به برگزاری جشن عروسی با حضور جمع کثیری شرکت‌کننده اختصاص می‌دهند.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه ستاد کرونا یک‌نهاد دولتی است و ضرورت دارد دولتی‌ها پیشگام عامل بودن در مصوبات این ستاد باشند، بیان کرد: اینکه یک مجموعه که متعلق به دولت است در شرایط ممنوعیت برگزاری مراسم در اختیار برگزارکنندگان یک مجلس عروسی قرار می‌گیرد، جای سؤال است و باید بررسی شود که به چه نحوی چنین اجتماع و مراسمی در این مدارس برگزارشده است؟

وی بابیان اینکه برگزاری تجمع در این شرایط کرونایی یک جرم مشهود بوده و باید بلافاصله دستور تعطیلی آن صادر می‌شد، اما هیچ‌کدام از متولیان امر اقدام نکرده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر پرونده قضایی در راستای شناسایی و برخورد قانونی با مرتکبین و متخلفین این مراسم که درواقع علیه بهداشت عمومی و به خطر انداختن جان افراد اقدام کرده‌اند تشکیل‌شده است و قطعاً به‌صورت قاطع برابر ضوابط قانونی اقدام خواهد شد.

طالعی همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم مراعات برخی موارد ازجمله پرهیز از روزه‌خواری ابراز کرد: با توجه‌ به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، معذوریت شرعی نباید باعث روزه‌خواری درملأعام شود.

وی با تأکید بر اینکه  روزه‌خواری درملأعام جرم محسوب می‌شود و مطمئناً در صورت مشاهده جرم، فرد متخلف مجازات خواهد شد، اظهار کرد: صنوفی هم که بر اساس تصمیم و اعلام اتحادیه مربوطه مجاز به فعالیت در این ایام هستند موظفند برابر دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر تصریح کرد: در راستای نظارت بر فعالیت‌ها و شناسایی متخلفین به نیروی انتظامی و ضابطین قضایی دستورات لازم داده‌شده است.

شناسایی بیش از ۱۲۰۰ معروف در ستاد امربه‌معروف خراسان رضوی

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین ۵۸ با آرا قاطع مردم نظام جمهوری اسلامی در ایران اسلامی شکل گرفت، اظهار داشت: این حکومت آرزوی خیلی از بزرگان نظیر شهید نواب صفوی بود.

علی‌اکبر افراسیابی بابیان اینکه نظام جمهوری اسلامی باعث امیدبخشی در بسیاری از نقاط جهان شده و ما باید این امانت را به مسیر جلو پیش ببریم، افزود: مسئولیت خطیری که در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به ما محول شده را باید قدر بدانیم و به آن جامعه عمل بپوشانیم.

وی با تأکید بر اینکه برابر قانون ائمه جمعه رئیس این ستاد هستند و مصوبات این ستاد برای تمام مسئولان لازم‌الاجرا است، بیان کرد: جایگاه ستاد یک جایگاه حاکمیتی است و باید بتوانیم از این مسئولیت خطیر به‌خوبی استفاده کنیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بر تشکیل شوراهای امربه‌معروف در بخش‌های دولتی، خصوصی و مردمی تأکید کرد و یادآور شد: مأموریت ما در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، احیاء امربه‌معروف است، به‌طوری‌که در این راستا بیش از ۱۲۰۰ معروف را در ستاد استان شناسایی کرده‌ایم که باید به آن توجه کنیم.

وی بابیان اینکه مردم باید در مقابل منکرات جامعه واکنش نشان دهند و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را احیاء کنند، بیان کرد: نباید نسبت به همنوعان خود در بحث مواسات بی‌تفاوت باشیم، بنابراین اگر این معروف را ترک نکنیم و برای ترویج معروف تلاش کنیم قطعاً زمینه احیای امربه‌معروف را فراهم کردیم.

افراسیابی با اشاره به اینکه نوع گفتار و گفتمان در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بسیار حائز اهمیت است تا مخاطب ما از امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر زده نشود، افزود: وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، بسیج، ارشاد و همه دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند که در جهت ارتقاء امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه اقدام کنند.

وی با اشاره به تعریف ۱۲ بند مسئولیت در بخش دولتی و ۵ بند مسئولیت در بخش خصوصی و مردمی گفت: برابر ماده ۱۲ قانون امربه‌معروف قوه قضائیه موظف است شعبات خاصی را برای رسیدگی به امور امربه‌معروف تعیین کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بابیان اینکه مسئولیت و وظیفه ما در ستاد احیای امربه‌معروف است، ابراز کرد: تمامی ادارات و نهادها باید در راستای شناسایی معروفات و منکرات مجموعه خودش تلاش کنند و برای احیا و ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات برنامه‌ریزی کنند.

در پایان این نشست با حکم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، سید مصطفی قریشی یزدی به‌عنوان دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کاشمر منصوب شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه کاشمر جشن عروسی پرونده قضایی دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر امربه معروف و نهی از منکر منکر خراسان رضوی برگزاری مراسم جشن عروسی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سپیدان ابتدا با اشاره به مقام شهید مطهری و روز معلم بیان کرد: قطعاً کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسان نیستند و عالم بر غیرعالم برتری دارد و یکی از ملاک‌ها و معیارهای وزن انسان‌ها و ارزش انسان‌ها علم آنها است.

امام جمعه سپیدان گفت: علما و مراجع معلم هستند. پدر و مادر نیز معلم هستند و معلم‌های فراوانی هم از جنبه تربیتی و هم از نظر سواد و علم داریم اما علم نورانی و حقیقی آن است که انسان را به توحید و تفکر و فطرت رهنمون کند و اگر علم نورانیت نیاورد جهل و بدل علم است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام بر دست پینه بسته کارگر بوسه زد و فرمود که این دست (دست پینه بسته کارگر) را هیچ وقت آتش جهنم لمس نخواهد کرد افزود: جامعه کارگری کشورمان قشری متدین و انقلابی است که هم در شکل‌گیری انقلاب و هم در حمایت و ادامه انقلاب نقشی سازنده داشته و دارد و حمایت از کارگران نیز در بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته و قابل مقایسه با قبل نیست.

خطیب جمعه سپیدان با بیان اینکه از حلال‌ترین کسب‌ها کسب کارگری است افزود: با این حال کارگران همچنان به حمایت‌های بیشتر از جمله بیمه‌ها، خدمات درمانی اختصاصی، قوانین حمایتی بیشتر و قوانین حمایت از خانواده نیاز دارند.

وی افزود: در شهرستان سپیدان اداره کار و تعاون و رفاه در زمینه حمایت از کارگران در جد توان فعال و زحمتکش و مدافع حقوق کارگران است و با توجه به شعار سال با حمایت از کارگران قطعاً تحقق شعار بیشتر خواهد بود.

افروغی افزود: نیروی انتظامی طبق قانون با بد حجابی برخورد می‌کند که جای تشکر دارد البته باید این نوع عمل خوب را چند وجهی دید و مراقب بود.

وی گفت: زن و حجاب و خانواده تبدیل به نقطه تلاقی و رویارویی دو تمدن غرب و اسلام شده زیرا زنی که در انقلاب صنعتی و به نام آزادی اسیر دست هوسبازان شده و از جایگاه اصلی خود محروم شده در برابر زنی قرار دارد که از خانواده‌ای پر از مهر و عاطفه همراه با رشد علمی و معنوی و حضور اجتماعی برخوردار است.

امام جمعه سپیدان گفت: در دفاع از زن و حجاب هم کار فرهنگی و هم کار انتظامی و هم امر به معروف به شیوه‌های صحیح همه لازم و ضروری است.

کد خبر 6089211

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد