Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@16:24:07 GMT

انتقاد خبرگزاری روسی از بزرگ کردن اسراییل دررخداد نطنز

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۷۹۳۷

عماد آبشناس تحلیگراصلی خبرگزاری روسی اسپوتنیک که در تهران فعالیت دارد در این رسانه روسی ضمن تاکید برنوشته بالا  اضافه کرده است : البته نمی خواهم بگویم اسرائیل بی گناه است، قطعا اسرائیل در این ماجرا و در هر جریان و بلایی که سر مردم ایران می آید دخیل است و چشم بسته می توان دانست اسرائیلیها از دور یا نزدیک در همه این جریان ها دست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته اصلی صحبت در این است که چرا بلافاصله پس از جریان نطنز رسانه های اسرائیلی اتفاق را گردن گرفتند.آنها همچنین اخباری را از کانال رسانه های آمریکایی منتشر کردند که بر اساس آن همه مسئولیت گردن اسرائیل است و ماجرا هیچ ربطی به آمریکا ندارد.همین جریان رسانه ای تقریبا یک هفته قبل تر هم در جریان هدف قرار گرفتن کشتی ساویز ایرانی در دریای سرخ رخ داد.بلا فاصله پس از حمله به کشتی رسانه های اسرائیلی جریان را گردن گرفتند و آمریکا را از صحنه دور کردند."

به نظر می رسد هدف سیاست مداران اسرائیلی از این جریان این است که داخل اسرائیل به مردم اسرائیل بگویند بیایید و ببینید ما چه قدر قدرت مند هستیم که می توانیم به ایران حمله کنیم و درون ایران عملیات انجام دهیم.همان اولین خبری که در باره جریان نطنز منتشر شد نشان می داد هر کس خبر را منتشر کرده یا نمی داند حمله سایبری یعنی چی یا نمی داند نطنز چیست.چرا که کانال 13 اسرائیل مدعی شد که حمله به نیروگاه برق نیروگاه نطنز یک حمله سایبری توسط اسرائیل بوده.در حالی که هر کس کمترین آشنایی را با نیروگاه نطنز داشته باشد می داند این نیروگاه و دیگر نیروگاه ها و مراکز حساس و نظامی ایران سالها است که از شبکه های اینترنت جدا هستند و به هیچ شبکه ای که بتوان از راه آن حمله سایبری انجام داد متصل نمی باشند.چرا که اصلی ترین بخش حمله سایبری همانا اتصال هدف به شبکه اینترنت می باشد.

البته بعد از آن هم مشخص شد که جریان بر اثر تخریب تاسیسات برق توسط عامل انسانی بوده و احتمالا هم این عامل انسانی مزدور اسرائیل بوده و آنها می خواستند فرصت را برای فرار او فراهم کنند.به هر حال نمی توان انکار کرد که اسرائیلی ها و آمریکایی ها توانسته اند طی سالهای اخیر تعداد زیادی از افراد را درون ایران اجیر کنند، بمانند افرادی که عضو سازمان هایی مانند سازمان مجاهدین خلق هستند که از قبل برای آنها جاسوسی می کردند و می کنند.احتمالا بسیاری در حین گذر در اینترنت با آگهی جذب نیروهای اطلاعاتی برخورد کرده اند، آگهی ای که همه سایت های ایرانی را بمباران می کند تا بلکه از میان ایرانی ها بتواند چند نفری را برای انجام توطئه های شوم خود پیدا کند.اما معمولا هیچ دستگاه اطلاعاتی ای کاری نمی کند تا مهره اش به راحتی بسوزد، مگر اینکه این مهره اینقدر بی ارزش و یا سوخته باشد که بقایش دیگر اهمیت نداشته باشد.

حال اینکه چرا اسرائیلی ها تلاش می کنند هر چه سریعتر مساله را گردن بگیرند را می تواند در این راستا قرار داد که امروزه آقای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی اسرائیل که تلاش دارد کابینه جدید این کشور را نیز تشکیل دهد نیاز دارد تا بگوید طی چند سال اخیر که او در مسند قدرت بوده کارهای زیادی انجام شده و با بقایش وی می تواند کارهای بیشتری انجام دهد.به نظر می رسد حتی اگر اسرائیل توانسته باشد چنین کاری را بزند اصول جنگ رسانه ای ایجاب می کند تا ایرانی ها همه یکصدا ادعا کنند که ماجرا هیچ ربطی به اسرائیل ندارد و اینکه برخی درون خود نیروگاه به دنبال تخریب بودند، چرا، نمی دانم ، مثلا برای دریافت نکردن حقوق می خواستنداعتراض کنند یا اینکه تقاضای اضافه حقوق کرده بودند مدیریت قبول نکرده یا اینکه به دلیل مشکلات خانوادگی دست به چنین کاری زده اند.آنوقت است که می توان تصور کرد قیافه اسرائیلی ها چگونه می باشد، هر چه قدر هم تلاش کنند نخواهند توانست به هدف خود برسند.بدیهی است در صورتی که چنین چیز هایی اعلام شود و درون اسرائیل آشفته خواهد شد و سیاست مداران اسرائیل متوجه خواهند شد که نمی توانند به خواسته هایشان از این راه برسند، اما هر چه قدر آنها ببینند ایرانی ها تهدید به پاسخ می کنند اما پاسخی نمی دهندف جری تر می شوند تا اعمال تروریستی بیشتری را انجام دهند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب حمایت رابرت دنیرو از اسرائیل

یکی از خبرهای فیک هفته پیش مربوط به حمایت رابرت دنیرو از اسراییل بود که توسط این بازیگر و نتفلیکس تکذیب شد.

به گزارش مشرق، ویدیویی که نشان می‌دهد رابرت دنیرو در حال تمرین برای سریال نتفلیکس است و گفته شده سر معترضان ضداسراییلی فریاد می‌زند، یک خبر نادرست و فیک است.

در حالی که ادعا شد رابرت دنیرو بازیگر فیلم در حال فریاد زدن بر سر معترضان ضداسراییلی در شهر نیویورک است، سخنگوی نتفلیکس به آسوشیتدپرس گفت: دنیرو در حال تمرین صحنه‌ای برای سریال آینده خود در نتفلیکس با عنوان «روز صفر» در حال فیلمبرداری در خیابانی در شهر نیویورک بود. نظرات او بخشی از فیلمنامه است و ربطی به جنگ اسراییل و حماس یا اعتراضات پیرامون آن و مسایل دیگر ندارد.

با سرکوب اعتراض‌های دانشگاهی در سراسر آمریکا توسط پلیس، ادعاهای نادرست پیرامون این ویدیو در فضای مجازی پخش شد.

یکی از نسخه‌های برجسته این ویدیوی نادرست با برچسب «رابرت دنیرو در کنار اسراییل ایستاده است!» منتشر شد تا نشان دهد بازیگر محبوب برنده ۲ جایزه اسکار دارد از اسراییل حمایت می‌کند.

دنیرو در این کلیپ می‌گوید: این یک فیلم نیست. این یک فیلم نیست، این واقعی است.

وی به جمعیت می‌گوید که باید گوش کنند و اجازه دهند مردم کارهایشان را انجام دهند. او مردم را تشویق می کند که حمایت خود را ارایه دهند، اما پشت سنگرها بمانند.

دنیرو در ادامه می‌گوید: اگر می‌خواهی به حرف‌های بیهوده ادامه بدهی، پس باید به خانه برگردی. آنها می‌گویند دوباره این کار را می‌کنند! از نو! ما این را نمی‌خواهیم.

عنوانی که به ویدیو اضافه شده به ذهن مبتادر می کند که «این کار» که دنیرو به آن اشاره می‌کند، حمله مرگبار حماس در ۷ اکتبر به اسراییل است که حملات اسراییل را برانگیخت و «آنها می‌گویند دوباره این کار را می‌کنند!» را به ۷ اکتبر ارجاع می‌دهد.

در یکی از پست‌های X که ویدیوی با شرح نادرست را به اشتراک گذاشته، آمده است: «مایلم از هواداران تروریست #حامی حماس تشکر کنم که اعصاب همه را به هم ریختند. رابرت دنیرو هم موافق است و به آنها برای کشتارهای #۷ اکتبر هشدار می‌دهد!»

همچنین در پست‌هایی به دروغ مطرح شده که این ویدیو در دانشگاه کالیفرنیا - لس‌آنجلس، جایی که «درگیری‌های فیزیکی» بین گروه‌های معترضان در هفته پیش رخ داد، فیلم‌برداری شده است.

اما واقعیت این است که دنیرو نه معترضان را نصیحت می‌کرد و نه از وقایع واقعی صحبت می‌کرد. این بازیگر در حال تمرین صحنه‌ای برای «روز صفر» بود، سریالی که برای نتفلیکس ساخته می‌شود و از آن به عنوان یک «ماجرای مهیج توطئه‌آمیز» یاد شده است.

این شرکت پخش با اشاره به پخش آنلاین ویدیو به آسوشیتدپرس گفت: این تمرین صحنه‌ای از سریال نتفلیکس است که روز شنبه، ۲۷ آوریل فیلمبرداری شد و این سخنان بخشی از تولید بود.

نتفلیکس همچنین تایید کرد که سخنرانی دنیرو مربوط به فیلمنامه سریال بود و به تظاهرات پیرامون جنگ اسراییل و حماس ارتباطی ندارد.

این فیلم در نیویورک گرفته شده و یک ورودی مترو به وضوح در پس‌زمینه ویدیو دیده می‌شود که شماره آن دارای کد منطقه نیویورک است.

استن روزنفیلد سخنگوی دنیرو نیز ادعاهای رسانه‌های اجتماعی را کذب محض خواند و تایید کرد که این ویدیو صحنه‌ای از «روز صفر» را نشان می‌دهد.

جسی پلمونز بازیگری که در کنار دنیرو به عنوان دستیار شخصیت وی بازی می‌کند، پشت سر دنیرو در این ویدیو دیده می‌شود.

با گسترش اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی، آسوشیتدپرس در پایان هر هفته به بررسی اخبار فیک می‌پردازد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی برای تخلیه ساکنان شرق رفح
  • حمله پیشکسوت منچستریونایتد به هالند: او بچه لوس و بداخلاقی است! / فیلم
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ
  • تکذیب حمایت رابرت دنیرو از اسرائیل
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی