Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:50:26 GMT

مقام سازمان ملل:طرف‌های یمنی با حسن نیت وارد مذاکره شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۸۰۷۵

مقام سازمان ملل:طرف‌های یمنی با حسن نیت وارد مذاکره شوند

به گزارش ایرنا، مارتین گریفیث روز دوشنبه در دیدار با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان افزود: از جنگ یمن بیش از ۶ سال می‌گذرد. در طی این ۶ سال، یمنی‌ها به طور فزاینده‌ای به مواد غذایی و دارو دسترسی نداشتند.
وی ادامه داد: بیش از ۶ سال است که یمنی‌ها از نبود خدمات اساسی و محدودیت‌های آزادی حرکت به داخل و داخل کشور خود رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۶ سال است که کودکان یمن از تحصیل محروم هستند و نسلی از یمنی‌ها از دست رفته‌اند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن اضافه کرد: تنها راه حل برای پایان دادن به این فاجعه رسیدن به یک توافق سیاسی از طریق مذاکره است که آرزوهای زنان و مردان یمنی‌ را برآورده کند.

گریفیث تاکید کرد: سازمان ملل متحد طرحی را با هدف تأمین آتش بس فراگیر در سراسر کشور برای جلوگیری از جنگ به تمام اشکال و باز کردن راه‌های اصلی مواصلاتی به شمال و جنوب از جمله تعز شهری که مدت‌ها در محاصره بود، تهیه کرده است که اجازه حرکت آزادانه غیرنظامیان، کالاهای تجاری و کمک‌ها را می‌دهد.
وی تصریح کرد: بیش از یک سال است که دو طرف وارد مذاکره شده‌اند. ما از مواضع آنها آگاهیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اختلافات آنها را برطرف کنیم.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران اظهار کرد: من بار دیگر خواسته خود را به دو طرف برای استفاده از فرصت فعلی، مذاکره با حسن نیت و بدون پیش شرط و گوش دادن به دعوت جامعه جهانی برای پایان دادن به این درگیری و بازگشت یمن به مردم یمن و آینده آنها ، تکرار می‌کنم.

استقبال اتحادیه اروپا

انریکه مورا مدیر سیاسی اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم در واکنش به نشست آلمان درباره یمن در یادداشت توئیتری نوشت: نشست مهم پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، آلمان، کویت و سوئد با پیام حمایت قوی از تلاش‌های صلح‌طلبانه مارتین گریفیث فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن برگزار شد.

وی افزود: آتش‌بس، جریان کمک‌های بشردوستانه بدون محدودیت که قحطی قریب‌الوقوع را برطرف می‌کند و از سرگرفتن مذاکرات سیاسی نیاز است. فقط یک راه حل سیاسی برای این درگیری وجود دارد.

علاوه بر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در نشست یمن در آلمان که با حضور اعضای دائمی شورای امنیت، اتحادیه اروپا، آلمان، کویت و سوئد برگزار شد، تیم لندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن هم شرکت داشت.

برچسب‌ها جنگ یمن سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا سوئد کویت آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا جنگ یمن سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا سوئد کویت آلمان اخبار کنکور سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا نماینده ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است