Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم مردسلطانی روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران بیان کرد: افراد سیگاری به دلیل شیوه زندگی که دارند و مجبورند هنگام سیگار کشیدن ماسک نزنند ۱.۶ برابر بیشتر از افراد معمولی به کرونا مبتلا می‌شوند.

وی گفت: بر اساس آمار علمی افراد سیگاری در صورت ابتلا به کرونا،  ۲.۶ برابر افراد معمولی کارشان به آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.یو کشیده می‌شود.

وی همچنین بیان کرد:بالای ۵۰ درصد تست‌های کرونا در دزفول با هر میزانی مثبت می‌شود و تعداد  بیماران کرونایی روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به طور جدی در شهرستان دزفول در حال گردش است گفت: ۱۰۰ درصد موارد ابتلای به کرونا در دزفول، از نوع انگلیسی این ویروس است و دانشگاه علوم پزشکی دزفول از هفته گذشته آرایش متناسب با پیک را به خود گرفته و با حداکثر توان در حال فعالیت است. 

مرد سلطانی افزود: بالای ۲۰۰ بیمار کرونایی در دزفول ، وضعیت وخیم دارند و هم اکنون تخت آی.سی.یو خالی در بیمارستان‌های این شهرستان وجود ندارد. خطوط دفاعی را به دلیل همکاری نکردن مردم از دست دادیم زیرا پروتکل‌ها رعایت نشده و به جای استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی  مجبور به استفاده از لوله گذاری، ماسک اکسیژن و بستری هستیم که این امر فشار زیادی به مردم و کادر درمان وارد می‌کند. 

معاون آموزشی تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: افزایش آمار و پیک کنونی بیش از سه ماه است در دزفول ادامه داشته و ممکن است آمار از این تعداد نیز بیشتر شود.
وی ادامه داد: مراکز ۱۶ ساعته همچنان فعال هستند تا پروسه قرنطینه و ایزوله کردن سریعتر اتفاق افتد و سایر افراد درگیر نشوند.

وی با بیان اینکه پیک سنگین‌تری نسبت به پیک نخست را تجربه خواهیم کرد، افزود: شهروندان باید ذهن خود را واکسینه کنند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا ممکن است ویروس های جدید کرونا در برابر واکسن‌های موجود مقاوم باشند.

هم اکنون ۱۶ شهرستان در خوزستان از جمله دزفول در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت آذریار افزود: گونه درنای معمولی از گونه های شاخص زیستگاه های آبی چالدران که تنها محل جوجه آوری این گونه در کل کشور بوده و تندیس درنا به ارتفاع ۱۰ متر در پهنای ۲/۷۰ در ۲/۷۰ در راستای توجه ویژه به محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی ساخته شده است.

آذریار گفت:درنای معمولی یکی از تنها چهار گونه پرنده درنا است که به عنوان درنای اوراسیا هم شناخته می‌‌شود، این گونه از درنا، پرنده ای بزرگ و با شکوه به رنگ خاکستری است که پیشانی و لورهای سیاه رنگی دارد و سر آنها دارای یک لکه قرمز کوچک در پشت پیشانی سیاه است.

شهرستان چالدران دارای ۳ تالاب مصوب در حوزه زیستگاه های آبی بوده که با توجه به داشتن تغذیه مناسب و امنیت حاکم در تالاب‌های این شهرستان بیش از ۳۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به ویژه گونه نادر ارک سرسفید و گونه درنای معمولی به این تالاب ها مهاجرت و این میراث های طبیعی بعنوان تنها محل جوجه آوری گونه درنای معمولی در کشور می باشد.

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران