Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@17:49:38 GMT

واکنش مصطفی کواکبیان به شکایت مجلس از روحانی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۸۴۸۴

واکنش مصطفی کواکبیان به شکایت مجلس از روحانی

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه مجلس با خودداری از اعلام وصول لوایح مقابل دولت مقاومت می‌کند، گفت: نکته اینجاست که دولت نمی‌تواند به دلیل خودداری مجلس از دستور کار قرار دادن لوایح به قوه قضاییه شکایت کند ولی مجلس می‌تواند.

در حالی که مجلس یازدهم در عمر یازده ماهه خود در اقدامی مغایر قانون اساسی در بسیاری از طرح‌ها به شکل مصداقی در حوزه اجرا ورود کرده است و ۱۱ لایحه دولت همچنان اعلام وصول نمی‌شود، روز گذشته خبر رسید که نمایندگان با ارجاع گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی به قوه قضاییه درباره استنکاف رییس‌جمهوری از ابلاغ ۱۳ مصوبه موافقت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مصطفی کواکبیان» این اقدام مجلس را به نفع کشور ندانست و گفت: نکته اینجاست که دولت نمی‌تواند به دلیل خودداری مجلس از دستور کار قرار دادن لوایح به قوه قضاییه شکایت کند ولی مجلس می‌تواند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری، به اجرا شدن قوانین مصوب مجلس حتی با وجود مخالفت دولت اشاره و تصریح کرد: طبق قانون اگر بر فرض رییس جمهوری از ابلاغ قانون استنکاف کند این موضوع معطل نمی‌ماند و قانون بعد از ۱۰ روز ابلاغ و اجرا می‌شود. اگر رییس جمهوری به هر دلیلی با یک طرح مصوب مجلس مخالف باشد، دلیل نمی‌شود بعد از تبدیل شدن آن به قانون، جلوی اجرای آن را بگیرد بلکه می‌گوید که من مخالف هستم و ابلاغ نمی‌کنم. گرچه بهتر است ابلاغ کند ولی اگر این کار را نکرد قانون مصوب مجلس معطل ابلاغ رییس جمهوری نمی‌ماند.

 

این مجلس است که مقداری مقابل لوایح دولت مقاومت می‌کند

 

کواکبیان درباره معطل ماندن لوایح دولت از سوی مجلس، گفت: در صورت مخالفت مجلس با لوایح دولت، این لوایح اصلا در دستور کار مجلس قرار نمی‌گیرد. بنابراین در این موارد اختلافی فکر می‌کنم این مجلس است که مقداری مقابل لوایح دولت مقاومت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم،   دامن زدن به مسائل اختلافی میان مجلس و دولت را به صلاح کشور ندانست و گفت: آیا با مایوس کردن مردم و این شاخ و شانه کشیدن‌ها می‌خواهیم مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنیم! ما داریم به کجا می‌رویم؟

 

عده ای نمی‌خواهند مشارکت گسترده در انتخابات ۲۸ خرداد شکل بگیرد

 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد جریانی که در مجلس این مسائل را برجسته می‌کند در پی این است که انتخابات پرشوری برگزار نشود زیرا مزه پیروزی در انتخابات با مشارکت پایین را چشیده و فهمیده است که می‌توان با نرخ مشارکت ۴۰ درصدی و برخورداری از ۲۰ درصد آرا نماینده مجلس شد.

کواکبیان، حضور حداکثری مردم در انتخابات را عامل کم شدن شانس انتخاب افرادی دانست که دنبال مایوس کردن مردم هستند و در ادامه افزود: فکر نمی‌کنم بیان این مطالب از سوی یک جریان خاص در مجلس برای رضای خدا باشد و صرفا در چارچوب دعواهای جناحی و سیاسی قابل تفسیر است. عده ای نمی‌خواهند مشارکت گسترده در انتخابات ۲۸ خرداد شکل بگیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مجلس شورای اسلامی مصطفی کواکبیان شکایت مجلس از روحانی شکایت مجلس از روحانی به قوه قضاییه سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 رییس جمهوری لوایح دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در گفت‌وگویی، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است.

بنابر روایت ایلنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که مسئله امروز ما این است که درگیر یک جنگ بزرگ همه جانبه اقتصادی و فرهنگی با جبهه استکبار هستیم، تاکید کرد: همه باید این را درک کنند و هر حرفی که این جبهه را تضعیف کند، حتماً کار ناپسندی است. تمام تلاش دشمن ایجاد ضربه به اقتصاد برای فشار مردم است. حالا اگر حرفی بزنیم که به اهداف دشمن کمک کند حتماً این کار از هر جایی که باشد کار ناپسندی است. توصیه به خودم و همه هست ما نباید فرصتی را که می‌تواند در جهت خدمت به مردم صرف شود باید هم در این مسیر صرف شود، برای ایجاد مشکلات بگذاریم.

وی ادامه داد: مسائل ارزی در بانک مرکزی بسیار روشن است، بالاخره همه در سطوح مختلف دسترسی دارند. گزارش‌های بانک مرکزی وجود دارد و به صورت روزانه و مرتب در حال انتشار است. در واقع اقداماتی که برای تامین ارز بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی و برای بحث دارو انجام شده و در حال انتشار است، این‌ها چیزهای پنهانی نیست. این‌ها باید بالاخره به این آمارهای رسمی که منتشر می‌شود توجه کنند از آن طرف هم همه بدانند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

خلجی در مورد علت انتقادات نمایندگان به دولت در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، بیان کرد: حال ان‌شاالله که از روی دلسوزی است، ما برخی از مباحثی که مطرح می‌شود را از روی دغدغه می‌دانیم. منتها وقتی که همه ما دسترسی به مسئولین کشور در حوزه اقتصاد و بانک مرکزی داریم و گزارشات آنها هم به صورت مرتب منتشر می‌شود، بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقدها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900726

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد