Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@05:34:45 GMT

چه کشورهایی فردا را ماه رمضان اعلام کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۸۶۲۳

چه کشورهایی فردا را ماه رمضان اعلام کردند؟

 خبرگزاری فارس: عربستان سعودی و امارات متحده عربی، کویت، بحرین و سوریه شامگاه امروز (دوشنبه)، از رویت هلال ماه در این کشور‌ها خبر دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، دیوان پادشاهی این کشور اعلام کرد که دادگاه عالی عربستان فردا (سه‌شنبه) را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعلام درست پس از آن منتشر شد که منابع خبری سعودی لحظاتی پیش از رویت هلال ماه در رصدخانه «تمیر» در شمال عربستان خبر دادند.

حدود نیم ساعت پس از اعلام عربستان سعودی،‌ خبرگزاری رسمی امارات (وام) هم در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر فردا سه‌شنبه را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشور اعلام کرد.

رادیو کویت نیز در این ارتباط خبر داد که فردا (سه‌شنبه) اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشور خواهد بود.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، شورای عالی امور اسلامی این کشور نیز همچون سه کشور عربستان سعودی، امارات و کویت روز سه‌شنبه را اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در این خصوص گزارش داد که شورای علمی-فقهی وزارت اوقاف این کشور فردا سه‌شنبه سیزدهم آوریل را اولین روز ماه رمضان اعلام کرده است.

با این حال، خبرگزاری رسمی عمان (اونا) گزارش داد که هلال ماه در این کشور رویت نشده از این رو چهارشنبه اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

طبق گزارش وبگاه «الجزیره مباشر»،‌ مصر، یمن، عراق (اوقاف اهل سنت) و لبنان نیز فردا سه‌شنبه را اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان سعودی ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال وقوع گردوخاک تا روز چهارشنبه گفت: از روز سه‌شنبه سامانه بارشی فعال استان را فرا می‌گیرد و اوج فعالیت این سامانه روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی بودیم و به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش بادهای جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد با این حال از اواخر امروز تا اوایل چهارشنبه همچنان احتمال گردوخاک خارجی وجود دارد.

وی افزود: طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و طی روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود، از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد به طوری که روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد، شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

سبزه‌زاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۳۹.۷ و کمینه دمای ۲۵.۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 749113

دیگر خبرها

  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • فال انبیا فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه
  • آسمان صاف و آفتابی قم تا روز سه شنبه 
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹