Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ترحمی روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه انتخابات شورای اسلامی روستا در ۳۹۷ روستای استان یزد برگزار می شود، اظهار داشت: در طول مهلت تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان، ۳ هزار و ۲۷۶ نفر در استان یزد ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۳۹ نفر از این تعداد آقایان و بقیه بانوان هستند، عنوان کرد: ۵۵ نفر از این تعداد نیز بیکار و متقاضی شغل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به افزایش آمار داوطلبان شوراهای روستایی دوره ششم نسبت به دوره پنجم بیان کرد: آمار داوطلبان ۴۱۵ نفر افزایش یافته است.

ترحمی ادامه داد: شهرستان تفت دارای بیشترین روستا است و بیشترین ثبت‌نام در دوره ششم انتخابات شوراهای روستا نیز مربوط به شهرستان تفت است به نحوی که ۹۸۲ نفر برای این دوره ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه اقشار و افراد مختلف با مشاغل گوناگون ثبت‌نام کردند، افزود: ۱۰۴ فرهنگی، پنج پزشک، ۱۶۵ کشاورز، ۵۹۴ کارمند، ۵۴۴ بازنشسته، هفت استاد و عضو هیات علمی دانشگاه، ۵۵ بیکار، سه نظامی، هزار و ۲۳۶ نفر با شغل آزاد، ۱۸ روحانی، ۶ وکیل و قاضی و ۴۱۳ نفر از سایر مشاغل هستند.

ترحمی با اشاره به اینکه امسال در این دوره شاهد افزایش میانگین سطح تحصیلات نامزدها نسبت به ادوار گذشته هستیم، گفت: ۱۰ نفر با تحصیلات دکترا، ۱۶۰ نفر با مدرک فوق لیسانس، ۵۷۱ نفر مدرک لیسانس، ۲۱۱ نفر فوق دیپلم، ۶۹۰ نفر دیپلم، ۲۳ نفر با تحصیلات حوزوی، ۱۳۱ نفر سطح متوسطه، ۳۲۰ نفر با تحصیلات راهنمایی و هزار و ۴۰ نفر دارای تحصیلات ابتدایی هستند.

ترحمی در مورد شرکت کنندگان در شوراهای شهر در استان یزد که اسفند ماه برگزار شد، گفت: ۸۳۴ نفر در انتخابات شورای شهر در استان یزد ثبت‌نام کردند، که شهرستان یزد با ۳۴۴ نفر، شهرستان اردکان با ۸۷ نفر و شهرستان میبد با ۷۸ نفر بیشترین داوطلب را دارند.

به گزارش مهر، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود.

کد خبر 5187796

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استانداری یزد انتخابات شورای شهر و روستا ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان گرگان اردبیل مجلس شورای اسلامی هفته هنر انقلاب اسلامی ثبت نام کردند استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، اسامی نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بر اساس زیر اعلام شد:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳-سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

«احسان محمدحسینی» مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت در خصوص این لیست گفت: در فرایند انتخاب نمایندگان تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.



کد خبر 849001 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه مجلس - انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است