Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@03:19:21 GMT

عراقچی: جایگاه کره‌جنوبی نزد ایران از دست رفت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۹۰۵۷

آفتاب‌‌نیوز :

چوی جونگ کان قائم مقام وزیر خارجه کره که در قالب هیأت همراه نخست وزیر این کشور به تهران سفر کرده، امروز دوشنبه ٢٣ فروردین با سد عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

عراقچی با اشاره به سفر نخست وزیر کره به تهران که در تاریخ مناسبات دو کشور بعد از انقلاب بی سابقه می باشد اظهار داشت: با تبادل هیات در چنین سطحی انتظار مردم ایجاد یک تحول عمده در مناسبات دو کشور است و لذا کره جنوبی باید هر چه سریعتر اقدامی عملی برای رفع مشکلات روابط دو کشور انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام غیر قانونی بانک‌های کره‌ای در بلوکه کردن منابع مالی ایران موجب از دست رفتن اعتماد و جایگاه کره نزد ملت ایران شده که جبران آن کار آسانی نخواهد بود.

چوی نیز با ابراز خرسندی از اینکه ظرف سه ماه گذشته دو بار بعنوان قائم مقام وزیر خارجه کره به ایران سفر کرده، تاکید کرد که حل مشکلات و تقویت روابط از اولویت های اصلی در روابط دو جانبه و توسعه مناسبات است.

وی همچنین اذعان داشت که خساراتی که شرکتهای کره ای در نتیجه تحریم های آمریکا علیه ایران متحمل شده اند بسیار گسترده بوده و ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن شرایط جدید، امکان حل این مشکلات فراهم شود.

در این دیدار عراقچی با اشاره به اقدام تروریستی اخیر در نطنز تاکید نمود که این نوع اقدامات علیه تاسیسات هسته ای که به طور مستقیم سلامت و امنیت مردم را مورد تهدید قرار می دهد، مصداق بارز جنایت علیه بشریت تلقی می گردد که باید صریحا از سوی همه کشورها محکوم گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عباس عراقچی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است

سفیر حکومت طالبان با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان اظهار داشت مناسبات کابل و پکن بسیار مهم است و دیپلمات‌های افغان نیز با مقامات چینی روابط خوبی دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر افغانستان در چین با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت کنونی این کشور گفت دیپلمات‌ها با مقامات چینی روابط خوبی دارند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، کریمی در این دیدار در رابطه با دستاوردهای سفارت افغانستان در چین نیز توضیح داد  و گفت مقامات چین، تلاش‌های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت‌های اقتصادی را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

سفیر حکومت افغانستان در چین تصریح کرد: تأمین امنیت، شفافیت و ثبات از جمله عواملی است که سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.

وی خاطرنشان کرد شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.

دو طرف در ادامه با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات افغانستان با این کشور را مهم دانستند و پیرامون بهبود تجارت و افزایش تسهیلات برای تاجران دو کشور گفتگو کردند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانچین: برای اجرای پروژه‌های بنیادی با افغانستان همکاری می‌کنیمبرگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

وزارت خارجه حکومت طالبان هفته گذشته اعلام کرده بود در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین بهمن ماه سال گذشته در مراسمی رسمی استوارنامه «بلال کریمی» را به‌عنوان سفیر و نماینده ویژه حکومت طالبان در پکن پذیرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است