Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از بازگشایی پاکت‌های مناقصه طرح کاتد آذربایجان (شامل چهار پروژه ذوب، پالایشگاه، اسید و اکسیژن) در اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.
دکتر اردشیر سعدمحمدی با تأکید بر اتمام انتظار مردم آذربایجان برای شروع عملیات اجرایی این مگاپروژه گفت: این طرح در ظرف 3 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به عملیات اکتشافاتی اخیر گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 600 میلیون تن ذخیره در مس سونگون شناسایی شده است و این در حالی است که عملیات اکتشافی در داخل فنس هنوز ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت مس افزود: خبرهای امیدوارکننده از افزایش این آمار با توجه به استفاده از تجهیزات جدید و به‌روز و افزایش میزان عمق زمین مورد مطالعه وجود دارد که با تکمیل مطالعات اطلاع‌رسانی خواهد شد.
دکتر سعدمحمدی تأکید کرد: این ارقام نشان از ضرورت ایجاد فاز 4 تغلیظ در مس سونگون بوده و این امر به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت مس با اشاره به رشد و جابجایی رکوردهای این شرکت در سال 99 ادامه داد: شرکت مس با تولید 280 هزار تن کاتد و فروش 272400 تن از آن رکورد تاریخ این شرکت را ثبت کرد. در زمینه صادرات نیز با 122 هزار تن، تولید کنسانتره با یک میلیون و 200 هزار تن رشد 16.5 درصدی تولید آند، رشد 5.5 درصدی لجن آندی را شاهد بودیم که نشان از رشد بی‌سابقه شرکت مس و شتاب در حرکت این شرکت به سمت افق ترسیمی و اهداف تعالی آن دارد.
وی با اشاره به جایگاه ایران در رتبه هفتم جهان در ذخایر مس گفت: در سال جهش تولید با شناسایی یک میلیارد تن ذخیره جدید در کشور توانستیم عملکرد خوبی را در حوزه اکتشافات رقم بزنیم که تنها ارزش برجای آن 350 هزار میلیارد ریال بوده و تلاش خواهیم کرد با بهره‌برداری از سه کارخانه کنسانتره دره‌زار، درآلو و فلوتاسیون حاصل از سرباره سرچشمه در سال جدید، علاوه بر کسب درآمد و ایجاد اشتغال، جزو 10 شرکت برتر دنیا در این صنعت قرار بگیریم.
دکتر سعدمحمدی با اشاره به عملکرد شرکت مس در بورس افزود: شرکت مس در سال 1399 با بازدهی 282 درصدی سود، توانست رتبه خود را از جایگاه سوم در سال 98 به جایگاه دوم ارتقا بخشد و با تلاش و همت پرسنل زحمت‌کش شرکت و با بهره‌برداری از طرح‌های جدید امیدواریم در سال 1400 به رتبه نخست کشور ارتقا یابیم.
مدیرعامل شرکت مس کسب رتبه A+ در مباحث مالی و بانکی و بهره‌مندی از مزایای آن را یک دستاورد مهم برای شرکت مس عنوان کرد که در حوزه بانکی و تضامین رخدادی بزرگ محسوب می‌شود.
وی بحث معیشت پرسنل شرکت مس را از دغدغه اصلی خود عنوان کرد و از برنامه‌ریزی جهت حمایت در خصوص این امر و ایجاد آرامش در محیط کار خبر داد.
سعدمحمدی با تشکر از پرسنل این شرکت، به مدیران این مجموعه اصل نیت خدمت به بندگان خدا در راستای رضایت الهی را خاطرنشان کرد و افزود: موظفیم برای برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود درست عمل کنیم و با اقداماتی همچون اشتغال‌زایی پایدار با هزینه کمتر و ... در رشد و ارتقای شرکت و میهن عزیزمان ایران سهیم باشیم.
مس پرس

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند

سرهنگ علیرضا ایراندوست در نشست خبری اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته جهاد سازندگی، اظهار داشت: از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است و در این هفته اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود.

وی افزود: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده بود و ما نیز معین اجرایی آن در قم بودیم در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود، همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده، راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، بیان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی، خط تولیدی در شرکت آتا الکترونیک تابش با کمک وام‌های تبصره ۱۸ راه‌اندازی می‌شود. این خط تولید برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر غیر مستقیم اشتغال آفرینی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است