Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده شلیک به یک راننده سیاه پوست توسط پلیس را غم انگیز خواند اما هشدار داد که اعتراض‌ها  خشونت آمیز غیرقابل توجیه است.

بایدن به خبرنگاران گفت: حادثه رخ داده در حومه مینیاپولیس یک واقعه غم انگیز بود که اتفاق افتاد اما من فکر می کنم باید صبر کنیم و ببینیم تحقیقات چه چیزی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: می‌خواهم دوباره این موضوع را روشن کنم مطلقا هیچ توجیهی برای غارت اموال عمومی وجود ندارد و اعتراض‌ها  مسالمت آمیز قابل فهم است.

سخنان بایدن در حالی بیان می‌شود که پس از کشته شدن یک جوان ۲۰ ساله سیاه پوست در شهر مینیاپولیس دوباره اعتراض‌ها به نژادپرستی در آمریکا آغاز شده است.

یکسال پیش در شهر مینیاپولیس آمریکا جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا با خشونت تمام کشته شد و این قتل باعث آغاز اعتراض‌ها به نژادپرستی در سراسر ایالات متحده شد.

با گذشت یکسال و آغاز مجدد اعتراض‌ها  خیابانی، پلیس بروکلین سنتر با اعزام نیروهای ویژه درصدد سرکوب معترضان در آمد و با شلیک گلوله‌های پلاستیکی خواهان عقب نشینی معترضان شد.

شهردار بروکلین سنتر نیز برای آرام کردن اعتراضات از نیمه شب تا شش صبح قوانین منع آمد و شد برقرار کرد.

پلیس عصر یکشنبه در شهر بروکلین سنتر که در شمال شهر میناپولیس واقع است به سمت یک مرد سیاه‌پوست ۲۰ ساله به نام «داونته رایت» شلیک کرد و او را به قتل رساند.

برچسب‌ها اعتراضات مینیاپولیس ایالات متحده آمریکا جو بایدن نژادپرستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراضات مینیاپولیس ایالات متحده آمریکا جو بایدن اعتراضات مینیاپولیس ایالات متحده آمریکا جو بایدن نژادپرستی اخبار کنکور اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم

سخنگوی سازمان ملل در واکنش به تجمعات دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه گفت: دبیرکل سازمان ملل از حق مردم آمریکا برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل حامی سرسخت آزادی بیان از جمله در آمریکا است و از حق مردم برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می کند.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که باید اطمینان حاصل شود این اعتراضات تبدیل به انتشار اظهارات نفرت انگیز نشود. ما در زمان حساسی هستیم. روسای دانشگاه‌ها با زمان چالشی مواجه هستند و باید در تمام این مسایل موازنه ایجاد کنند.

کد خبر 748193

دیگر خبرها

  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟