«گاندو» در ادامه پخش مهیجتر میشود/ این پروندهها سوخته نیست
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۹۸۹۵
پندار اکبری بازیگر سریال «گاندو» درباره ویژگیهای فصل دوم این مجموعه که قسمتهای باقیمانده آن بعد از انتخابات خردادماه روی آنتن خواهد رفت، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پندار اکبری درباره فصل دوم سریال «گاندو» که فعلاً پخش آن متوقف شده است و ادامه ماجراهای آن بیان کرد: فکر میکنم این فصل که هنوز ادامه آن باقی مانده خیلی مهیج است و هرچه جلوتر میرویم جذابتر خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درباره توجه به این سریال در داخل کشور عنوان کرد: شاید اگر کشورهای خارجی چنین سریالی را میساختند در داخل آنها را به آثاری چون «هوم لند» و «۲۴» تشبیه میکردند و همه عوامل را روی سرشان میگذاشتند و میگفتند ببینید اینها چه کردهاند اما اصولاً کارهایی که خود ما تولید میکنیم ابتدا نقاط ضعفش را پیدا میکنند.
این بازیگر در ادامه درباره قصه و نقش خود در ادامه فصل توضیح داد: التهابات این قصه هرچه جلوتر میرود برای بیننده بیشتر میشود. خود من هم که جزو این تیم عملیاتی هستم و در صحنههای اکشن حضور دارم، نقش سعید به گونهای است که یک جاهایی کاربردی و عملیاتی ورود میکند و یک جاهایی مثل همه آدمها اشتباهاتی دارد. فراتر از «گاندو» یکی از علایق شخصی من به همین فیلمها و سریالهای اکشن معمایی و جاسوسی است که خدا را شکر در «گاندو» اتفاق میافتد. خودم خیلی خوشحالم که از فیلمها و سریالهای اپارتمانی فاصله گرفتهام و خود را در این کار محک میزنم.
پرداختن به پروندههایی که سوخته نیست
بازیگر «گاندو» در پرداخت به پروندههای امنیتی نیز توضیح داد: سوژههای روز سوژههایی است که مردم در جریان آنها هستند و اتفاقاتی که اخیراً دیدهاند و با آنها دست و پنجه نرم میکنند و زمانیکه از زاویهای دیگر درباره آنها حرف زده میشود برایشان جذاب است. ویژگی «گاندو» این است که با قصههایی جلو میرود که هنوز خیلی از آنها نگذشته است و یا پروندهای نیست که سوخته باشد.
وی درباره مشاورهها نسبت به نقش مامور امنیتی اظهار کرد: طبیعتاً بازی در هر نقشی جذابیت و چالش خود را دارد و شما وقتی نقش یک خلبان را بازی کنید مجبورید برای آن نقش تحقیق کنید و برای دکتر و نقشهای دیگر هم باید مشاوره و تحقیق داشته باشید. برای ما هم همین اتفاق افتاد و بچهها از طریق مشاورههای نظامی و امنیتی نکاتی را یاد گرفتند که در رفتار و حتی نگاه کردنشان این ملاحظات را رعایت کردند. این افراد شاید به لحاظ ظاهری شناخته شده نباشد و عمومیت مردم آنها را نشناسند اما نشانههای دیگری دارند که ما از طریق مشاورهها توانستیم خود را به نقش نزدیک کنیم.
گاهی قصه و محتوای سریالها یکیست و فقط نامها عوض میشود
اکبری درباره ساخت سریال با مضامین امنیتی و سیاسی تصریح کرد: صداوسیما ثابت کرده است هر زمان سراغ سوژههایی رود که حرف دل مردم باشد مخاطبش را دو برابر میکند. ما گاهی با فیلمنامهها و قصههای تکراری و حتی فضای تکراری مواجه میشویم. حتی در دو فیلمنامه تلویزیونی میبینید قصه و محتوا یکی است و فقط نام شخصیتها عوض شده است. درحالیکه قصه جدید مثل خون تازهای به صداوسیما تزریق میشود و مخاطب را دو برابر میکند.
وی در پایان گفت: باید آنقدر تنوع در ساخت مجموعهها و فیلمها بالا رود که مخاطب ما هیچ گاه فرصت این را پیدا نکند که کانال تلویزیونیاش را عوض کرده و روی شبکههای خارجی تمرکز کند. وقتی ما این پتانسیل را داریم که سریالهای خوب بسازیم و به حرف دل مردم نزدیک شویم پس باید روی آن متمرکز شویم چون قطعاً برنده اصلی ما هستیم.
منبع: خبرگزاری مهرمنبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: سریال گاندو پندار اکبری سریال ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آقای سعید آقاخانی، ما تحمل میکنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
آفتابنیوز :
صفحه اینستاگرامی «صبح سینما» در نقد کیفیت نازل فصول جدید «نون خ» و «زیرخاکی» نوشت: فصل بندی در تمام دنیا شیوه رایجی است. سازندگان یا در ابتدا نقشه راه یک روایت را در چند فصل آماده دارند یا با توجه به اقبال مخاطب مسیری را برای ادامه قصه باز میکنند. در سریالهای کمدی نیز با توجه به اقبال مخاطب فصلهای بعدی با اتاق فکری مجرب و گروه نویسنگدان خلاق طراحی میشود. اما گویا در صدا و سیما فصل بندی و ساخت ادامه یک سریال به چیزهای دیگری بستگی دارد و در یک لیگ دیگر بازی میکنند. مدتهاست دیگر نه قصه مهم است و نه لزوم ساخت ادامه آن؛ همین که دوستان هر سال دور هم جمع شوند و یک «چیزی» به نام فصل چندم سر هم کنند کفایت میکند. سعید آقاخانی و پژمان جمشیدی هم هستند.
قبول که میشود در سریالهای کمدی پیوستگی را فراموش کرد، اما آیا نباید یک مجموعه ۱۵ قسمتی هدف و قصهای برای ساخت داشته باشد؟ تا کی باید روی موج موفقیت گذشته سوار شد؟ بعضا دیده شده دوست نویسنده تکههای بامزه سریالهای پر مخاطب گذشته همچون «شبهای برره»، «پایتخت»، «باغ مظفر» و... وصله میکند و یک کپی دست چندم و در مواردی درنیامده از آن را به دل قصهاش راه میدهد.
مخاطب هیچ سکوت میکند و گاه تحمل؛ خودتان دلتان برای چیزی که میسازید نمیسوزد؟ تا کجا میخواهید از اعتبار گذشته خرج کنید؟ اگر نمیتوانید یا نمیشود به سراغ کار تازه بروید شاید نتیجه بهتری هم برای شما داشته باشد و هم مخاطب.
منبع: سایت برترینها