Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:22:00 GMT

آتش گرفتن هواپیمای «گلوب مستر» نیروی هوایی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۰۱۶۶

آتش گرفتن هواپیمای «گلوب مستر» نیروی هوایی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری دوشنبه از آتش گرفتن یک فروند هواپیمای «گلوب مسترسی-17» نیروی هوایی آمریکا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «ارلایو» یک فروند بوئینگ سی17 گلوب مستر نیروی هوایی آمریکا با شماره پرواز 100223  متعلق به پایگاه هوایی «مایلدنهال» روز شنبه بلافاصله هنگام فرود در پایگاه هوایی چارلستون در باند فرودگاه آتش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های پایگاه چارلستون مدعی شدند که در جراین این شخصی حادثه آسیب ندید. تصاویر مختلف به اشتراک گذاشته شده از این حادثه حکایت از آسیب جدی دیدن این هواپیما دارد.

به نوشته این منبع خبری، به دنبال این حادثه تیم اورژانس بلافصله عازم باند فرودگاه چاارلستن شد. در حالیکه مقام‌های آمریکایی چندان به علت این سانحه اشاره نکرده اندف اما برخی گزارش‌ها حاکیست که گرمای بیش از حد ترمزها عامل این حادثه شده است.

بوئینگ گلوب مستر سی-17 یک هواپیمای بزرگ حمل و نقل نظامی است که برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده است. این هوپیمای غول پیکر معمولا مأموریت‌های تاکتیکی و راهبردی را برای حمل و نقل هوایی، نیرو و محموله در سراسر جهان انجام می‌دهد.

از سال گذشته میلادی تاکنون چندین بار سوانح هوایی برای هواپیماهای نظامی آمریکا رخ داده است. در یک مورد 

یک فروند جنگنده «اف-۱۶ سی ام فالکن» نیروی هوایی آمریکا متعلق به گردان شکاری ۲۰ «پایگاه هوایی شاو»   شنبه در کارولینای جنوبی سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.ن یروی هوایی آمریکا اعلام کرده که این هواپیما در یک ماموریت آموزشی و در حالیکه یک خلبان در آن بود، سقوط کرد. 

این پنجمین سانحه برای اف-۱۶ ارتش آمریکا در بیش از یک سال گذشته بود و مطابق معمول  نیروی هوایی آمریکا  به علت دقیق این سانحه هیچ اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام/  

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا هواپیما آتش گرفتن فرودگاه نیروی هوایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی

در جریان  تمرین رزمی در سواحل فلوریدا در آمریکا شماری ملوان و تفنگدار دریایی این کشور آسیب دیدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز یکشنبه از حادثه برای ملوانان و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در روزهای گذشته حین یک تمرین رزمی خبر دادند.

وبگاه «میلیتری تایمز» گزارش کرد که در جریان تمرین رزمی در رزوهای گذشته نزدیک ساحل فلوریدا ده‌ها ملوان و تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده مجروح شدند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که شماری از مجروحان این حادثه به بیمارستان دانشگاه ساوانا منتقل شدند .

در این حادثه ۲ فروند هواناو «هاورکرافت» نیروی دریایی که برای جابجایی نیروها و مواد از کشتی به ساحل استفاده می‌شوند، سانحه دیدند.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی به علت حادثه و جزئیات بیشتر اشاره نشده است.

اخیرا نیز نیروی دریایی آمریکا دستور زمین گیر شدن ناوگان جت آموزشی «گاس‌هاک» خود را به دلیل نقص موتور صادر کرد.

سخنگوی آموزش هوایی نیروی دریایی آمریکا از رخ دادن دستکم یک این حادثه مربوط به این جت آموزشی از حین پرواز خبر داد که خلبان را مجبور به فرود اضطراری کرد.

پیشتر نیز یک جت از همین نوع حین ماموریت دچار نقض فنی شده بود.

نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا از این جت برای برنامه آموزشی خلبانی خود برای و مأموریت های ضربتی تاکتیکی استفاده می‌کنند. نیروی دریایی اولین بار در سال ۱۹۹۷ این جت را به ناوگان دریایی عرضه کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد