Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مرادی، در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر ۷۲۸ نفر در سطح استان زنجان ثبت‌نام کرده بودند که پس از بررسی در هیات اجرایی، صلاحیت ۹۲.۵ درصد از داوطلبان یعنی ۶۷۳ نفر مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان شامگاه دیروز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر (20 تا 26 اسفند 99) و ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی روستا (16 تا 22 فروردین‌ماه) انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خدابخش مرادی ادامه داد: در مجموع برای 764 روستا و رقابت برای تصاحب 2368 کرسی عضویت در شورای اسلامی روستاها در سطح استان 4691 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی با یادآوری اینکه میزان استقبال داوطلبان نسبت به دوره پنجم که 4035 نفر بود 8.2 درصد رشد دارد، ادامه داد: 3 درصد داوطلبان را خانم‌ها و 97 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

مرادی با اشاره به اینکه جمعیت خانم‌ها در این دوره نسبت به دوره پنجم، یک درصد افزایش دارد، خاطرنشان کرد: 49.2 درصد از جمعیت ثبت‌نام‌کنندگان را افراد بین 30 تا 45 ساله به خود اختصاص داده‌اند و شغل 48.7 درصد از داوطلبان کشاورزی است.

 

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان زنجان،7 درصد از مجموع ثبت‌نام کنندگان، دارای سوابق ایثارگری هستند که نسبت به دوره پنجم 2 درصد افزایش دارد و 24 درصد از داوطلبان دارای سابقه عضویت در ادوار شوراهای اسلامی روستاها بوده که نسبت به دوره پنجم 4 درصد کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: داوطلبانی که در دوره‌های قبلی عضو شورای اسلامی روستا بوده‌اند می‌توانند مدرک ابتدایی هم باشند ضمن اینکه 2 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند.

 

به گفته مرادی، بررسی صلاحیت‌ها ابتدا در هیات‌های اجرایی و سپس در هیات‌های نظارت انجام و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: معیار تشکیل شورای اسلامی در روستاها، آخرین سرشماری در سال 1395 بوده و حتی اگر روستاهایی دارای بیش از 20 خانوار باشند نیز طبق قانون، امکان ثبت‌نام از داوطلبان شورای اسلامی وجود ندارد.

 

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر 728 نفر در سطح استان زنجان ثبت‌نام کرده بودند که پس از بررسی در هیات اجرایی، صلاحیت 92.5 درصد از داوطلبان یعنی 673 نفر مورد تایید قرار گرفته است.

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان استانداری زنجان انتخابات شوراهای اسلامی شهر نسبت به دوره پنجم درصد از داوطلبان شورای اسلامی استان زنجان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق،اسامی ۲۲ حوزه‌ای که در آن‌ها مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، به این شرح است: «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر» و «ورامین».

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۲ حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار رای اولی در زنجان روز جمعه پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند
  • اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • بازدید دکتر طهرانچی از ششمین جشنواره فرهیختگان جوان
  • ششمین دوره جشنواره فرهیختگان جوان
  • حمایت شورای وحدت زنجان از محمد اسماعیلی و سعید رفیعی در انتخابات
  • کمتر از ۳ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • راند دوم
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند