Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@00:42:47 GMT

این دو را رعایت کنید تا دچار هیچ نوع کرونایی نشوید

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۰۵۱۳

این دو را رعایت کنید تا دچار هیچ نوع کرونایی نشوید

یک دکترای ویروس‌شناسی پزشکی می‌گوید بر اساس اطلاعات موجود ماسک و فاصله اجتماعی در مقابل تمام واریانت‌های ویروس کرونا محافظت ایجاد می‌کند، پس اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد. 

محسن کشاورز با بیان اینکه پاسخ تست کرونا، به نوع تست، کیفیت کیت تشخیصی و شیوه نمونه‌گیری بستگی دارد، اظهار کرد: تحقیقات جدید نشان داده‌اند که روز نمونه‌گیری نیز درنتیجه صحیح تست کرونا مؤثر است و برای مثال سه تا چهار روز پس از مواجه فرد با بیمار مبتلا به کرونا ، نتیجه تست کرونا بهتر و دقیق‌تر مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رپید تست‌ها ( تست‌های سریع)  منفی کاذب بیشتری نسبت به تست‌های پی سی آر دارند اما تست PCR نیز منفی کاذب دارد، بنابراین منفی شدن تست ممکن است به‌طور قطعی تعیین‌کننده ابتلای فرد به کرونا نباشد و برای کاهش تعداد تست‌های منفی کاذب دو بار تست به فاصله 24 ساعت گرفته می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به سؤال که آیا ابتلا به کرونای انگلیسی ممکن است باعث منفی شدن نتیجه تست کرونا به صورت کاذب شود، گفت: خوشبختانه تست‌هایی که الان موجود است، واریانت جهش‌یافته انگلیسی را نیز به خوبی تشخیص می‌دهند و در صورت ابتلای فرد به کرونای انگلیسی نیز نتیجه‌اش مثبت می‌شود. 

وی همچنین بیان کرد: بر اساس اطلاعات موجود ماسک و فاصله اجتماعی در مقابل تمام واریانت‌های ویروس کرونا محافظت ایجاد می‌کند، پس اگر این دو را رعایت کنید دچار هیچ نوع کرونایی نخواهید شد. 

دکترای ویروس‌شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: اگر کسی علایم مشابه کرونادارد، باید فرض را بر ابتلا به کرونا بگذارد، مگر اینکه خلافش ثابت شودوبرای اینکه از فردی آزمایش کرونا گرفته شود، در ابتدا باید فرد علائم بالینی داشته باشد و بدون هیچ علامتی آزمایش دادن، منطقی نیست.

محسن کشاورز خاطرنشان کرد: در حل حاضر بهترین روش موجود برای تست کرونا، PCR  تست مخاطی است که البته این تست هم به طور قطعی ویروس را نشان نمی‌دهد و بسته به اینکه در چه دوره‌ای از بیماری از فرد تست گرفته می‌شود، درصد خطای متفاوتی دارد.

وی در جواب اینکه کی به پزشک مراجعه کنیم ،گفت:  بهتر است از همان شروع علائم مانند، آبریزش بینی ، بی‌اشتهایی و بدن درد با پزشک در تماس باشد ولی اگر کوچک‌ترین علایم تنفسی (سرفه ، تنگی تنفس، درد قفسه سینه، کم شدن اکسیژن خون) پیدا کردید ، حتماً در سریع‌ترین زمان ممکن به مرکز درمانی مراجعه کنید.

دکترای ویروس‌شناسی پزشکی و عضو هیات علمی  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد : در حال حاضر تا واکسیناسیون عمومی جمعیت، هیچ چیز به اندازه پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی کاربردی نیست و نمی‌تواند ما در مقابل ویروس کرونا محافظت نماید. 

لینک کوتاه: asriran.com/003Gfw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان