Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@06:16:30 GMT

مسکو به آنکارا درباره فروش پهپادها به اوکراین هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۰۷۴۲

مسکو به آنکارا درباره فروش پهپادها به اوکراین هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه به ترکیه و سایر کشورها در مورد موضع گیری‌های تحریک کننده نظامی در قبال اوکراین و فروش تجهیزات جنگی  از جمله پهپاد هشدار داد.

به نوشته وبگاه «احوال» به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با رئیس جمهور مصر در پاسخ به سئوالی در مورد اقدام‌های ترکیه در این زمینه گفت: «همه کشورهای مرتبط از جمله ترکیه باید اعلامیه‌های نظامی اعلام شده توسط رژیم اوکراین را تحلیل کرده و از دامن زدن به گرایش‌های نظامی‌ پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «قبل از فروش هرگونه سلاح به اوکراین، باید در مورد فعالیت‌های نئونازی‌ها در اوکراین فکر کنند.»

لاوروف گفت، دولت اوکراین می‌خواهد با استقرار هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه در درگیری‌ها جهت تغییر وضعیت موجود استفاده کند.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها بین روسیه و اوکراین در حال افزایش بوده و نگرانی از احیای مجدد درگیری‌های نظامی را موجب شده است. اوکراین، روسیه را به حضور نظامی در امتداد منطقه شرقی دونباس متهم کرده اما روسیه می‌گوید این افزایش تهدید نظامی نیست.

اوکراین سال گذشته چندین هواپیمای بدون سرنشین را خریداری کرد، در حالی که برای خرید چند هواپیمای دیگر و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با ترکیه قراردادی امضا کرد.  هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه نقش مهمی در تغییر روند درگیری‌ها در لیبی و قره باغ داشت.

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان»  رئیس جمهور ترکیه روز شنبه پس از دیدار با همتای اوکراینی خود در استانبول  و اعلام حمایت از این کشور، خواستار پایان دادن به تحولات منطقه دونباس شد و افزود که آنکارا آماده است تا هرگونه حمایت لازم را برای این منظور ارائه دهد.

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. اوکراین چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

برخی منابع خبری شنبه مدعی شدند که ارتش روسیه در حال استقرار سامانه‌های موشکی «اسکندر» در مناطقی نزدیک مرز با اوکراین است گفته می‌شود که روسیه از اواخر ماه مارس مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به مرزهای اوکراین، به ویژه مناطق «کریمه» ، «ورونژ» و «روستوف» منتقل کرده است.

رسانه‌ها همچنین  روز یکشنبه  از فرود یک فروند هواپیمای نظامی دیگر آمریکا در اوکراین همزمان با تشدید تنش این کشور با روسیه خبر دادند. به گزارش منابع خبری، یک فروند هواپیمای «سی -۱۳۰» نیروی هوایی آمریکا روز یکشنبه در یک پایگاه هوایی در «کی‌یف» فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین ترکیه روسیه مسکو سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان