Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:21:21 GMT

فرش هایی که زینت بخش حرم حضرت عباس(ع) هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۰۵۱

فرش هایی که زینت بخش حرم حضرت عباس(ع) هستند

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه ماه مبارک رمضان، اماکن حرم حضرت عباس (ع) ضدعفونی و برای پذیرایی از زائران با فرش‌های جدید مفروش شد. همچنین فرش‌های قدیمی حرم حضرت عباس (ع) در انبارداری حرم قرار داده شده است.

گفتنی است فرش‌های نادر و هدیه به حرم حضرت عباس (ع) در موزه الکفیل وابسته به آستان قدس عباسی نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرش و منسوجات دستی موجود در این موزه نادر بوده و در سایر موزه‌ها یافت نمی‌شوند، همچنین فرش‌های اهدایی به حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس (ع) در این قسمت نگهداری شده و تیمی از کارشناسان بر فعالیت‌هایی از جمله مرمت، ثبت هویت فرش‌ها و محافظت از آنها به روش‌های دقیق و حرفه‌ای نظارت دارند.

مهمترین مراحلی که فرش‌ها پس از تحویل آنها از بخش هدایا و نذورات پشت سر می‌گذارند به شرح ذیل است:

۱. تصویربرداری از فرش؛ بررسی کامل آن همراه با تعمیرات اولیه مورد نیاز که پس از آن به کارشناسان متخصص در زمینه ترمیم و نگهداری فرش‌ها تحویل داده خواهد شد.

۲. بارکد گذاری؛ ایجاد پایگاه داده‌ها برای اشیا که هویت آنها ثبت شود و در آن تصویر ثبت شده نوع آسیب دیدگی احتمالی، جنس نخ‌های مورد استفاده در بافت آن، کیفیت طرح و نقش موجود در آن، ابعاد فرش محل ساخت و میزان عمر فرش مشخص می‌شود.

۳. اقدامات ترمیم فرش به روش‌ها و تکنیک‌های جدید و تحت نظارت متخصصین انجام می‌شود؛ این اقدامات بر حسب کیفیت هر تخته فرش، عمر و میزان آسیب دیدگی آن انجام می‌گیرد سپس در انبار فرش مجهز به دما و رطوبت کافی نگهداری می‌شود تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود.

کد خبر 5186146

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم حضرت عباس ع فرش تولیت حرم حضرت عباس ع موزه ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ قرآن فعالیت های قرآنی قرآن کریم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مرکز رسیدگی به امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا هیات مذهبی رادیو قرآن سازمان دارالقرآن الکریم عراق ویروس کرونا حرم حضرت عباس فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم

در مراسمی که ۲۰۰ راوی کاروان‌های راهیان نور حضور داشتند، از ۱۰ راوی و فعال تبلیغی روحانی با اهدای تندیس عبای خاکی قدردانی شد.

این راویان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سبک و سیره شهدا به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور اعزام شدند و روایتگری و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در بازدید کاروان‌های دانش آموزی و دانشجویی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس برعهده داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب