Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: طرح اصلاح نژاد گوسفند بومی با نژاد رومانف در دامداری روستای دستگرد امامزاده از توابع مرکز جهاد کشاورزی فرخشهر با ظرفیت ۲۰۰ راس در حال اجرا است.

او افزود: تحول در صنعت دامپروری می‌تواند پرورش دام‌های سبک و سنگین را به صرفه‌تر و دامداران را برای تولید بیشتر گوشت قرمز راغب‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اجرای طرح ترکیب اصلاح ژنتیکی دام سبک در کوهرنگ

رفیعی اضافه کرد: در این راستا اجرای طرح دوقلوزایی در گوسفندان از سال‌ها پیش آغاز شده که روشی برای تحول در این صنعت به شمار می‌رود.

او ادامه داد: نژاد رومانوف یک نژاد سبک وزن و سازگار با مناطق کوهستانی، دارای خاصیت چند قلو زایی، سریع الرشد و کم دنبه است که این خصوصیت موجب تسریع در رسیدن هر راس دام به وزن اقتصادی می‌شود.

رفیعی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از دام‌های پر بازده و دامداری صنعتی در آینده نزدیک، کشور را به راحتی به سمت خودکفایی در تولید گوشت قرمز سوق خواهد داد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی طرح اصلاح نژاد گوسفند بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت محبوب پرسپولیس در باشگاه صدتایی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، کمتر بازیکنانی بوده‌اند که سابقه سه دوره مختلف حضور در پرسپولیس را داشته باشند، اما سروش رفیعی به دلیل آمادگی فنی و محبوبیت بالا توانست بعد از دو بار جدایی باز هم هفت پرسپولیس را بپوشد.

سروش رفیعی که حالا در ۳۴ سالگی در تیم اوسمار وضعیت خوبی دارد و به عنوان مهره ثابت بازی می‌کند، در هفته بیست و پنجم مقابل سپاهان وارد باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس شد.

باشگاه پرسپولیس با انتشار یک طرح گرافیکی در این خصوص نوشت: "شماره هفت پرسپولیس دیروز صدویکمین بازی خود را با پیراهن پرسپولیس انجام داد."

دیگر خبرها

  • هفت محبوب پرسپولیس در باشگاه صدتایی‌ها
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور