Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:55:29 GMT

بیش از ۶ هزار کرونایی در اردبیل در قرنطینه خانگی هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۰۹۲

بیش از ۶ هزار کرونایی در اردبیل در قرنطینه خانگی هستند

به گزارش ایرنا، مسعود امامی یگانه روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان اردبیل افزود: خارج نشدن این مبتلایان از قرنطینه به منظور عدم انتقال به دیگران بسیار حائز اهمیت بوده و  در این زمینه رصد بیماران بطور مستمر انجام می‌گیرد.

وی  افزایش مراجعه بیماران سرپایی و بستری مبتلایان  به کرونا در شهرستان اردبیل را نگران کننده دانست و گفت: در کنار اجرای محدودیت‌های ابلاغ شده و تعطیلی بازار و اصناف، تک تک شهروندان باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از این پیک خطرناک عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی یگانه گفت: باید همگان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند باشیم تا شاهد تمدید محدودیت‌ها و متضرر شدن اصناف، بازاریان و کسبه‌ها نباشیم.

براساس اعلام مسئولان بهداشت و درمان اردبیل در حال حاضر ظرفیت پذیرش مبتلایان کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان امام رضا(ع) شهر اردبیل پر شده و بیمارستان سبلان نیز برای پذیرش و درمان مبتلایان آماده‌سازی شده است.

کارشناسان بهداشت و درمان از شهروندان خواسته‌اند به محض مشاهده علائم اولیه ابتلا به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

روند افزایشی کرونا در استان اردبیل از حدود سه هفته پیش و همزمان با سفرهای گسترده نوروزی  شتاب گرفت و همانند نیمه پاییز پارسال در مسیر صعودی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اردبیل محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اردبیل محدودیت های کرونا ویروس کرونا اردبیل محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز

میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
 
به گزارش ایسنا، وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت