Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:31:43 GMT

خانواده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۱۰۴

خانواده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد

 به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، جعفر صفری در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت زنان و خانواده رضوانشهر، با بیان اینکه کار گروهی و اصلاح آسیب های اجتماعی یک روزه محقق نمی گردد اظهار داشت: برای توسعه فرهنگی با مشارکت اجتماعی همه ادارات و سازمان ها با محوریت آموزش و آگاه سازی منابع انسانی باید تلاش و عزم جدی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: خانواده نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد و سلامت اجتماع متأثر از این همکاری است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ، تولید و انتشار محتوی آموزشی برای تربیت، آموزش و آگاه سازی شهروندان متناسب با سنین مختلف را مهم برشمرد و تاکید کرد: با کاهش اضطراب و استرس در بین مردم و بالابردن میزان تاب آوری و آموزش مهارت های زندگی مثل کنترل خشم، تقویت ارتباطات خانوادگی و نشاط اجتماعی می توان از آسیب های اجتماعی مثل همسر آزاری، کودک آزاری و سالمند آزاری پیشگیری کرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر، بانوان  را در توسعه مسائل دینی و فرهنگی پیشرو دانست و افزود: مشارکت و حضور تاثیرگذار زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید بیشتر شود.

 وی گفت: زنان در جامعه اسلامی علاوه بر نقش اجتماعی از سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الگو می‌گیرند و بسیاری از آنها با رعایت موازین و اصول و ارزش‌های دین همزمان با ایفای نقش در خانواده، در اجتماع نیز مسوولیت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

 صفری بیان کرد: ارتقای جایگاه زنان در ابعاد مختلف از سیاست های دولت است و تنها محدود و منحصر به گرفتن پست های مدیریتی نیست و شناخت جایگاه بانوان در جامعه، کلید راهی برای برون ‌رفت از بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر، با بیان اینکه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش انکار ناپذیری در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف جامعه دارند تصریح کرد: توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی باتوجه به بحث زنان اهمیت پیدا می کند و بدون توجه به قشری که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند توسعه پایدار اتفاق نخواهد افتاد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر، در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها رضوانشهر حقوق زنان مشارکت اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضوانشهر حقوق زنان مشارکت اجتماعی رضوانشهر حقوق زنان مشارکت اجتماعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا نصیری ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح همیاران آرامش، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت فرمانده کلانتری، معاونت فرهنگی و اجتماعی استان و پلیس‌های تخصصی در اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح همیاران آرامش در ۸ نقطه از شهرهای گرگان و گنبد اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در ۶ منطقه گرگان و دو منطقه گنبد اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: همه سازمان‌های خدمات رسان و حمایتی از جمله کمیته امداد، شهرداری، فرمانداری، بسیج، شورا و معتمد محل، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب با هدف ارتقا توانمندی ساکنان و کمک به حل مشکلات و آسیب‌ها در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی با موضوع یکی از آسیب‌های اجتماعی محله در دو نوبت صبح و بعد ظهر در این محلات اجرایی خواهد شد، گفت: برای حل مسائل مناطق و اجرای طرح، اطلس آسیب‌های موجود استخراج شد.

نصیری اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد تلاش‌ها در این زمینه از سوی همه سازمان‌ها بیشتر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان با تاکید بر نقش خانواده و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فقر، اعتیاد، طلاق، بدحجابی و فضای مجازی و گفت: برخورد هوشمندانه با این معضلات، نیاز به همکاری و همگرایی بیش از پیش تمامی متولیان امر، نخبگان علمی، دینی و فرهنگی، خیرین و همراهی مردم در این زمینه دارد.

کد خبر 6088543

دیگر خبرها

  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی