Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف نقیایی، مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در ماه رمضان سال ۱۴۰۰ به دلیل وجود ویروس کرونا روزه داران باید هنگام سحر و افطار تغذیه سالمی داشته باشند.

او افزود: از موارد مهمی که افراد روزه دار باید به آن توجه داشته باشند تغذیه کافی در زمان سحر و افطار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقیایی ادامه داد: روزه داران در ماه رمضان به فکر کاهش و افزایش وزن نباشند و با میزان مناسب غذا در هنگام سحر و افطار وزن خود را ثابت نگه دارند.

این مسئول بیان کرد: افراد روزه دار برای وعده غذایی سحر و افطار از موادغذایی دارای پروتئین مانند انواع گوشت ها، حبوبات و تخم مرغ استفاده کنند.

نقیایی عنوان داشت: برای جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی در مقابله با ویروس کرونا و افزایش وزن در مصرف زیاد قند‌های ساده مانند قند‌های موجود در نبات و شیرینی زولبیا و بامیه به خصوص در وعده افطار پرهیز شود.

او ادامه داد: روزه داران هنگام سحر و افطار از سبزیجات رنگی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و دارای رنگ‌های قرمز، بنفش، نارنجی و زرد رنگ مانند گوجه فرنگی، کلم بنفش، هویج، کدوحلوایی و فلفل دلمه‌ای استفاده کنند.

نقیایی ادامه داد: مصرف سبزیجات در ماه مبارک رمضان سبب رفع تشنگی افراد در طول زمان روزه داری می‌شود.

 مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت یزد تصریح کرد: مصرف مکمل‌های ویتامینی و آهن در ماه مبارک رمضان با تجویز پزشک صورت گیرد، چون مصرف بی رویه این مکمل‌ها سبب آسیب به بدن می‌شود.

او گفت: مصرف مکمل‌ها در طول روزه داری سبب می‌شود سطح ایمنی بدن در مقابله با انواع بیماری‌های ویروسی افزایش یابد.

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: سبزیجات سبب سلامتی بدن انسان می‌شوند همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی باعث افزایش سطح ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه سالم ماه مبارک رمضان سحر و افطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز :

فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع «کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس» در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که شهروندان تهرانی را نگران کرد.

حال پلیس تهران اعلام کرد که در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان و با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته، متهم این پرونده نیز دستگیر شده و فردا بازسازی صحنه انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند