Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@18:44:53 GMT

تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۲۲۴

تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه

ایران اکونومیست- جلسه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه به صورت آنلاین برگزار و مقرر شد طی ۴۸ ساعت آینده موافقت اصولی با انتشار اوراق صادر شود. از همین رو شاهد ورود هوشمندانه هلدینگ ها و خرید سهام در بازار از سوی آنها خواهیم بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان کانال اصلی برای تامین سرمایه گذاری و تولید در کشور مطرح است، ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۵۷ میلیون نفر در بازار سرمایه حضور دارند و از همین رو حرکت این بازار برای آنها مهم است و بازار سرمایه به امری ملی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدعلی دهقان دهنوی تصریح کرد: در کنار آن باید توجه داشت که این حرف به معنی نادیده گرفتن روند فعلی بازار نیست. امید می رود با برنامه ریزی ها و اهمیت یافتن بازار، روند در افق بلندمدت بازدهی خوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بازار از درون خود توان ارتقا و توسعه دارد، ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری در سال گذشته ۲۰۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب کرده اند. از همین رو می توان گفت بانک و بازارسرمایه در کنار هم کار می کنند و نقشی متقابل در رشد اقتصاد دارند.

دکتر دهقان دهنوی با تاکید بر نقش مهم شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها بر روند بازار سرمایه، ابراز داشت: توسعه فعالیت های این شرکت ها، عامل اصلی رشد اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: موانع توسعه برای این شرکت ها تامین مالی بانکی است در حالی که در بازار سرمایه امکانات خوبی وجود دارد. بازاربدهی در سال ۹۰ ، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده، اما در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان اوراق منتشر شده که نشان از رشد ۳۰۰ درصدی این بازار دارد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها دعوت کرد تا وارد فرایند انتشار اوراق شوند و تاکید کرد: سازمان بورس در نظر دارد فرایندها را تسهیل کرده و زمان صدور مجوزهای لازم را کوتاه کند.

در این دیدار مدیران هلدینگ های بزرگ کشور ضمن اشاره به تدوین برنامه های جدید با هدف ورود نقدینگی، بهبود فرآیند نقد شوندگی و تعادل بازار سرمایه سرمایه، دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کردند.

دکتر دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز بر اساس مباحث مطرح شده به تمامی مجموعه های نهاد ناظر بازار سرمایه ماموریت داد تا طی ۴۸ ساعت آینده، موانع پیش روی هلدینگ ها رفع و فرآیند های ورود نقدینگی به بازار سرمایه تسهیل شود.

یادآور می شود سازمان بورس و اوراق بهادار طی ۴۸ ساعت آینده موافقت اصولی به منظور انجام فرایند مذکور را برای متقاضیان صادر می کند. همچنین به منظور اطمینان از تخصیص منابع فوق به خرید سهام، این ارقام به صورت تدریجی به بازار تزریق می شود. این در حالی است که علاوه بر ۲۴ هزارمیلیاردتومان نهایی شده، درخواست های جدید نیز از سوی شرکت ها پذیرفته می شود.

 

سنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه گذاری بازار سرمایه هلدینگ ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس