Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اردوهای تیم ملی والیبال از ۱۱ فروردین ماه سال جاری با دعوت از ۲۷ بازیکن با هدف حضور پر قدرت در دو رویداد مهم لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو آغاز شده است. «ولادیمیر الکنو» مربی نامدار روسی هدایت تیم ملی والیبال ایران در این دو رویداد مهمِ سال ۱۴۰۰ را بر عهده دارد.

دعوت بازیکنان به اردوی ملی و انتخاب اعضای کادر فنی از اختیارات سرمربی تیم ملی به شمار می‌رود اما فدراسیون والیبال خواسته یا ناخواسته شرایطی فراهم آورده که اردوی تیم ملی را با حاشیه همراه ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر وعده مشورت با سرمربیان لیگ برتری برای انتخاب بازیکنان دعوت شده به اردوی ملی را داد و همین امیدی در دل بازیکنان لیگ برتری ایجاد کرد. در نهایت با انتشار لیست تیم ملی بازیکنان مد نظر «الکنو» به اردو دعوت شدند و سرمربیان مطرحی مانند عطایی و اکبری هرگونه مشورت فدراسیون برای انتخاب بازیکنان را تکذیب کردند.

دومین حاشیه سازی فدراسیون والیبال، معرفی دستیاران ایرانی «الکنو» بود و در ادامه شاهد انصراف دو مربی ایرانی در اردوهای ملی بودیم. در حال حاضر نیز «الکنو» اصرار زیادی به استفاده مترجم روس روی نیمکت دارد که در صورت تحقق این درخواست سهمیه مربی ایرانی روی نیمکت به یک نفر کاهش پیدا خواهد کرد. شاید الکنو تمایلی به حضور دو دستیار ایرانی ندارد و مشخص نیست در مفاد قرار داد لزوم استفاده دو مربی ایرانی ذکر شده است یا خیر.

برای بررسی کارشناسی حواشی پیش آمده و تاثیر استفاده دو مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی در المپیک توکیو با سرمربی تیم ملی جوانان گفتگویی انجام دادیم.

هیچ مربی لیگ برتری لیستی ارائه نداد
بهروز عطایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره انتخاب بازیکنان دعوت شده به اردوی ملی گفت: از من به عنوان یکی از سرمربیان لیگ برتری سوال و درخواستی مبنی بر انتخاب بازیکنان صورت نگرفت. پس از آن نیز متوجه شدم از هیچیک از مربیان لیگ برتری سوالی نشده است. اکبری و محمدی راد نیز این موضوع را رد کرده‌اند. موضوع اصلی این است که سرمربی تیم ملی اختیار تام برای چیدمان کادر فنی و بازیکنان مدنظرش دارد. همانطور که من در تیم جوانان، کادر مدنظرم را در چارچوب فکری ام انتخاب می‌کنم. طبیعی است که روال کار در تیم بزرگسالان نیز همین گونه باشد این یک موضوع اصلی است و نقدی به آن وارد نمی‌باشد.

اشتباه المپیک ریو تکرار نشود
وی درباره حضور دستیاران ایرانی در نیمکت تیم ملی نیز گفت: نمی‌دانم چرا دو مربی از حضور در اردوهای ملی انصراف داده‌اند. اطلاع دقیقی ندارم و در این زمینه نیز صحبتی نمی‌کنم اما نظر شخصی ام این است که فدراسیون نباید با کاهش سهمیه دو مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی کنار بیاید. مترجم می‌تواند پشت نیمکت حضور داشته باشد و اطلاعات را به بازیکنان منتقل کند، متاسفانه در المپیک ریو نیز این اتفاق رخ داد و اگر در المپیک توکیو نیز سهمیه مربی ایرانی را بسوزانیم و مترجم روی نیمکت بنشیند دومین اشتباه مان خواهد بود.

اصرار برای استفاده از سهمیه مربی ایرانی
سرمربی تیم جوانان ایران تاکید کرد: قانون این اجازه را می‌دهد که مترجم پشت نیمکت حضور داشته باشد این موضوع چالش مهمی است و فدراسیون باید به شدت برای حضور دو مربی ایرانی روی نیمکت پافشاری کند، در هیچ کجای دنیا نمی‌بینیم که مترجم در المپیک روی نیمکت بنشیند. در المپیک ریو این اتفاق رخ داد و اگر باز هم تکرار شود نشان می‌دهد که در چینش‌ها در والیبال دنیا عقب هستیم.

عطایی درباره دردسر جدید تیم ملی و اعزام ۲۵ نفر به رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال نیز گفت: این مشکلات وجود دارد و سرمربی باید مدیریت کند و پس از اهم فی الاهم و اولویت بندی چیدمان گروهش را انجام دهد.

وی در ادامه درباره وضعیت هراز آمل در رقابت‌های لیگ برتر والیبال گفت: سعی کردیم بودجه سال گذشته را ۲۰ درصد افزایش دهیم، شاکله اصلی تیم را حفظ و با حفظ بازیکنان باتجربه و جوان عملکرد کمتری نسبت به سال گذشته از نظر کیفیت نداشته باشیم. عادل غلامی نیز از تیم جدا شده فصل خوبی با او داشتیم و امیدوارم شرایط خوبی داشته باشد.

عطایی در پایان گفت: برای والیبال ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم فدراسیون در بحث مربی تیم ملی پافشاری کند و شاهد حضور دو مربی ایرانی در المپیک باشیم.

کد خبر 5187669 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: لیگ برتر والیبال لیگ ملت های والیبال عادل غلامی بهروز عطایی فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران کشتی فرنگی کشتی آزاد تیم فوتبال فولاد خوزستان لیگ برتر فوتبال ایران کسب سهمیه المپیک الاهلی عربستان ویروس کرونا مهدی طارمی علیرضا دبیر تورنمنت بين المللي مربی ایرانی روی نیمکت انتخاب بازیکنان دو مربی ایرانی مربی تیم ملی سرمربی تیم المپیک ریو لیگ برتری حضور دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره

به گزارش "ورزش سه'"، خسوس کروز سرمربی تیم ملی والیبال کوبا که یکی از رقیبان تیم ملی والیبال ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک است لیست بازیکنان خود را برای لیگ ملت‌های والیبال معرفی کرد که در این لیست سیمون روبرتلندی کاپیتان این تیم نیز حضور دارد و به تیم ملی طبق قولش بازگشته است.

اسامی بازیکنان به تفکیک پست‌ها
پاسورها: آندره گویده، کریستین توندیکه، خولیو گومز و لیوان تابودا

قطر پاسورها: خسوس هررا،الخاندرو گونزالز، کارلوس چارلز، میشاییل سانچز و خوزه رومرو

دریافت‌کننده‌ها: میگل آنخل لوپز، مارلون یانت هررا، ملگارخو، خوزه گوتیرز، برایان کامینو، خولیو کاردناس و یوسنیل مارتی

سرعتی‌زن‌ها: روبرتلندی سیمون، خاویر کونسپسیون، آلکسیس ویلسون، رومی آلونسو و ژوزه آلوارز

لیبروها: رومان گارسیا آلوارز و آلاین سالاس

تیم ملی در سومین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف کوبا خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • جواب منفی مجیدی به زنوزی؛فرهاد فقط به نیمکت استقلال فکر می‌کند
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند