Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:07:54 GMT

اصلاح‌طلبان بدون سیدحسن خمینی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۵۲۳

اصلاح‌طلبان بدون سیدحسن خمینی

گروه سیاست سایت فردا – چند هفته بعد از آنکه رسانه‌های اصلاح‌طلب و فعالان سیاسی در این جریان کاندیداتوری احتمالی سیدحسن خمینی را محتمل جلوه داده و به این امید نشسته بودند که او بتواند بدنه اجتماعی آنان را به شوق آورده و نقش یک کاندیدای کاریزما را بازی کند، ورق برگشت. 

همین دیشب بود که خبر رسید او آمدنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که به نقل از یاسر خمینی منشتر شد «رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند و با بیان اینکه حاج حسن آقا را مانند فرزند خود می دانند، از ایشان خواستند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند.»  

این اما یک خبر ساده نبود و به جرات می‌توان گفت که امید خیلی از اصلاح‌طلبان را به باد داد. حال باید دید که نقشه جایگزین در این جریان نیست و نبودن سیدحسن خمینی را چطور جبران خواهند. 

اصلاح‌طلبان اصرار دارند که دستشان خالی نیست اما یک بررسی اجمالی ثابت می‌کند وضعیت به نحو دیگری است. 

جریان سیاسی اصلاحات اکنون دو راه بیشتر ندارد. یا باید از موضع خود مبنی بر مشارکت مشروط و معرفی نامزد اصلاح‌طلب خالص گذشته و سراغ ائتلاف برود و یا با یک کاندیدای حداقلی وارد میدان شود.

گزینه نخست به نظر منتفی می‌رسد. گزینه‌های ائتلافی تا کنون افرادی مثل علی لاریجانی، محمد جواد ظریف و شاید هم علی مطهری بوده‌اند. وضعیت لاریجانی اما مشخص نیست. اصلاح‌طلبان با رویگردانی خود طی هفته‌های گذشته از او ، وی را قدری به سوی اصولگرایان سوق داده‌اند و بعید است که در این مدت زمان باقی مانده دوباره بتوانند نظر مثبت وی را جلب کنند. به خصوص که خودشان نیز در این رابطه اتفاق نظر ندارند.

تکلیف محمد جواد ظریف نیز مشخص است و همانطور که تا کنون راضی به کاندیداتوری نشده، بعد از این هم نخواهد شد. به ویژه که این روزها سرش به خاطر مذاکرات وین و خرابکاری در نطنز و موضوعات بین المللی شلوغ‌تر از آن است که به فکر انتخابات و بازی‌های سیاسی باشد. علی مطهری که هر از گاهی به عنوان گزینه ائتلافی مطرح شده نیز واقعا جدی نیست. درست است که یک بار او را در فهرست امید جای دادند اما این معنی ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری نیست. مخصوصا اگر توجه داشته باشیم که او در برخی حوزه‌ها مثل مسائل فرهنگی و اجتماعی چندان با سلیقه اصلاح طلبان جور نیست و عموما خودش را نیازمند حمایت یک جریان خاص هم نمی‌بیند.

با این حساب اصلاح‌طلبان می‌مانند و خودشان . گزینه‌هایی احتمالی مثل اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی یا گزینه‌ها حداقلی مثل عارف! 


 

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلبان سید حسن خمینی انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟

جهانگیری گفت: رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم. الان قاعدتاً اصلاح‌طلب‌ها باید برای نحوه ارتباط فکر دیگری بکنند. الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم

به گزارش اعتماد، بخش‌هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، را بخوانید؛

بعد از سال ۸۸ بانی شدم و به اتفاق آقایان موسوی لاری و مجید انصاری خدمت رهبری رسیدیم.

بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.

 

سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.

بعضی نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.

پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.

برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.

الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.

هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.

درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

دیگر خبرها

  • تصویری از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی
  • عکسی از پوشش متفاوت مهمانان سیدحسن خمینی /هدیه ای ویژه برای نوه امام (ره)
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟