Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:18:24 GMT

دریاچه باغ گلستان شهر جدید هشتگرد راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۵۴۱

دریاچه باغ گلستان شهر جدید هشتگرد راه‌اندازی می‌شود

شهردار شهر جدید هشتگرد گفت: با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی شهری، دریاچه باغ گلستان شهر راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محسن مجذوب با اشاره به وجود این بوستان و بازسازی این فضا جهت استفاده شهروندان اظهار کرد: هم‌اکنون به عنوان شناسنامه شهر نیز از آن یاد می‌شود.

وی عنوان کرد: مجموعه پایین‌دست باغ گلستان شهر جدید هشتگرد جهت استفاده عموم مردم احیا می‌شود، احیا و بازسازی پتانسیل‌های جغرافیایی و طبیعی شهر جدید هشتگرد در راستای افزایش ظرفیت‌های گردشگری، تفریحی، سرمایه‌گذاری و اقتصادی یکی از موضوعاتی است که توسط شهرداری پیگیری شده و اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار شهر جدید هشتگرد تصریح کرد: این مجموعه که در مسیر تجمع آب‌های سطحی و زیرزمینی قرار دارد بسیار سرسبز و زیبا است و در ادامه مسیر خود در پایین‌دست نیز با تجمع آب‌های زیرزمینی و سطحی در گودال‌های طبیعی و حوضچه‌های زیبا که در مسیر آن وجود داشته تصاویر زیبایی را خلق کرده است.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم با صرف ذوق، خلاقیت، مهندسی و هزینه با ساخت دریاچه، این محیط را به تفرجگاهی جهت استفاده شهروندان تبدیل کنیم.

مجذوب جاذبه‌های طبیعی شهر را متنوع توصیف کرد و گفت: بررسی و شناخت جاذبه‌های طبیعی شهر در جهت رونق و توسعه‌ی گردشگری شهری بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: هر ناحیه یا محیط جغرافیایی همان‌طور که از آثار انسانی برخوردار است از محیط طبیعی نیز بهره می‌برد و ارتباط دوسویه‌ای مابین توسعه پایدار و گردشگری پایدار وجود دارد و این دو اثرات مهم بر یکدیگر می‌گذارند که می‌توان این اثرات را شناسایی و مورد توجه قرار داد و بر همین اساس به زودی با ساخت دریاچه و هدایت آب‌های ایجاد شده در گودال‌ها و حوضچه‌ها به سمت دریاچه، برنامه‌هایی برای ایجاد فضایی تفریحی، رفاهی و گردشگری در این مکان زیبا طراحی و اجرایی خواهد شد.

شهردار شهر جدید هشتگرد متذکر شد: شهر جدید هشتگرد جاذبه‌های طبیعی بسیاری از جمله شقایق‌های خودرو که در دشت‌ها و یال دره‌ها می‌روید، مِه صبحگاهی و شامگاهی که در سه فصل از سال شاهد آن هستیم، آب و هوای معتدل و بسیار مطبوع، زمین‌های حاصلخیز و … دارد که علاوه بر تلطیف فضای شهری برای شهروندان می‌توان از این جاذبه‌های طبیعی جهت معرفی شهر و همچنین اشتغال‌زایی استفاده برد.

منبع: مهر

کد خبر 486587

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری هشتگرد شهر هشتگرد گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر جدید هشتگرد جاذبه های طبیعی طبیعی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم