Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:11:52 GMT

امکان سلب نمایندگی مجلس با مصوبه کمیسیون آیین نامه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۶۰۱

امکان سلب نمایندگی مجلس با مصوبه کمیسیون آیین نامه

سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اعضای کمیسیون تغییری را در ترکیب هیأت بدوی نظارت بر نمایندگان ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این اعضای کمیسیون مصوب کرده بودند که اعضای هیأت بدوی نظارت بر رفتار نمایندگان دو نفر از اعضای کمیسیون اصل 90،‌ دو نفر از اعضای کمیسیون قضایی و 4 نفر از نمایندگان با سابقه مدیریتی 4 سال و یکی از نواب رئیس مجلس باشند که در مصوبه امروز بنا شد تا در مورد کمیسیون اصل نود و کمیسیون قضایی رئیس کمیسیون اصل نود و رئیس کمیسیون قضایی باشند و یک نفر از اعضای کمیسیون اصل نود و یک نفر از کمیسیون قضایی با انتخاب از سوی نمایندگان در صحن، در این هیأت عضویت داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این طبق مصوبه امروز کمیسیون و نیز طبق بند 13 سیاست‌های کلی انتخابات، چنانچه هیأت نظارت بررفتار نمایندگان تشخیص دهد که فرد نماینده دیگر از شرایط لازم برای ادامه دوره نمایندگی برخوردار نیست می‌تواند پرونده وی را مستقیما به شورای نگهبان ارسال کند.

محمودی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز طرحی تحت عنوان طرح شفافیت و نظارت در کمیسیون مطرح شد که به دلیل این که محتوای این طرح در طرح‌های شفافیت آراء نمایندگان و نیز طرح نظارت بر رفتار نمایندگان وجود داشت، بنا شد تا در این دو طرح ادغام شود و به این خاطر از دستورکار کمیسیون کنار رفت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون قضایی اعضای کمیسیون کمیسیون اصل آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قانون مهریه ۲ الی ۳ سال است که معطل مانده و دست هیات رییسه است.

‌کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعیین تکلیف قانون مهریه و بحث مالیات بر آن گفت: منتظر هستیم فعلا دست هیئت رئیسه است و ۲ الی ۳ سال است که معطل است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در جامعه مطرح می‌شود چرا برای هر چیزی مالیات در نظر گرفته می‌شود و افکار عمومی این مطلب را به کمبود بودجه کشور ارتباط می‌دهد، بیان کرد: ما مخالف مالیات بستن‌های بیخود هستیم، همیشه من مخالف بودم.


 

دیگر خبرها

  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است