Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:15:11 GMT

کرونا، یکی از عوامل مانع ازدواج و طلاق در فارس است  

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۱۶۹۱

کرونا، یکی از عوامل مانع ازدواج و طلاق در فارس است  

لیلا نورافشان سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اما اگر بخواهیم به نسبت جمعیت استان فارس مقایسه کنیم در واقع باید گفت، ازدواج و  طلاق کاهش داشته است که یکی از دلایل آن می‌تواند بر اثر شیوع ویروس کرونا باشد.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه پارسال در مقایسه با سایر استان ها به میزان هشت و ۶ دهم درصد کاهش ثبت ازدواج داشتیم، گفت: بجز کرونا، مسایل اقتصادی و معیشتی، اشتغال و مسکن از دیگر مسایلی است که مانع ازدواج جوانان ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پارسال ۱۸ هزار و  ۱۶۴ مورد ازدواج در استان فارس به ثبت رسیده است، بیان داشت:  این آمار نسبت به مشابه سال ۹۸ که ۱۶ هزار ۶۰۹ نفر بود، افزایش سه درصدی داشته است.
نورافشان اضافه کرد:  فارس نسبت به سایر استان های  کشور در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ در مقایسه با  ۹۸ بیشترین آمار ازدواج را داشته و جزو پنج استان برتر کشور در این زمینه هستیم.
وی تاکید کرد: همچنین در بحث طلاق نیز بیشترین آمار در کشور داشتیم و جزو پنج استان نخست در این امر هستیم.   

گروه های پر خطر در ازدواج
پیش از این ،معاون دادگستری فارس با اشاره به برخی از علل طلاق مانند کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد،بی وفایی، بددهنی و کتک کاری گفته بود: در حوزه ازدواج شیراز در سال ۹۶ تعداد ۱۲ هزار و ۲۸۹ ازدواج داشتیم که در سال ۹۷ به ۱۱ هزار ازدواج کاهش یافت و در سال ۹۸ به ۱۰ هزار و ۲۹۹ مورد و در ۹ ماهه سال ۹۹ به هفت هزار و ۵۴۰ ازدواج کاهش یافته است.
اسمعیل اکبری بیستم دیماه ۹۹ در نشست تخصصی با موضوع  خانواده، استان فارس را جزو پنج استان آمار بالای طلاق در کشور دانست و افزود: برای رسیدن به چشم‌انداز حوزه خانواده و کاهش آمار طلاق نیازمند راه‌اندازی شورایی با حضور تمام نهادها هستیم.
وی با اشاره به نسبت ازدواج‌ به طلاق‌ اعلام کرد: نسبت ازدواج به طلاق بر اساس آمار نگران کننده‌ای است، همچنین باتوجه به نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان‌ها نیز شاهد افزایش طلاق بوده‌ایم. البته وضعیت استان فارس در کشور خوب نیست.

دراستان فارس برابر هر یک طلاق سه ازدواج ثبت شده است 
همچنین دوم دیماه ۹۹ مدیر کل ثبت احوال فارس، گفته بود : در ۹ ماه امسال ۲۲ هزار و ۹۰۰ مورد ازدواج در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸  هشت دهم درصد کاهش داشته است.
علیرضا انصاری افزود:نسبت ازدواج به طلاق ثبت شده در استان سه و یک دهم درصد است که بیانگر این مطلب است که در استان برابر هر یک طلاق، سه ازدواج ثبت شده که این عدد در شهر شیراز ثبت ۲ و چهار دهم ازدواج در مقابل یک طلاق است.
وی ادامه داد: بیشترین ازدواج مردان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده و میانگین اختلاف سن زوجین هنگام ازدواج نیز پنج و هشت دهم سال است.
مدیرکل ثبت احوال فارس تصریح کرد: همچنین طی ۹ ماه سال ۹۹ هفت هزار و ۳۸۸ مورد طلاق در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ ، ۲ و ۹ دهم در صد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که ۳۱ درصد طلاق‌ها در پنج سال ابتدای زندگی مشترک زوجین رخ داده، نیمی از طلاق‌های ثبت شده قبل از گذشت هشت سال از زندگی مشترک بوده و بیشترین درصد طلاق‌ها در فاصله یک تا ۲ سال بعد از زندگی مشترک به وقوع پیوسته است.
انصاری ادامه داد: میانگین سنی مردان در زمان طلاق ۳۷ و ۹ دهم سال و زنان ۳۲ و هشت دهم سال، میانگین طول مدت ازدواج در طلاق‌های ثبت شده ۱۰ و ۶ دهم سال است که علت روند افزایشی آن می‌تواند افزایش طلاق در زوج‌های قدیمی‌تر باشد.

برچسب‌ها کرونا طلاق شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس ازدواج ساده فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طلاق شیراز کرونا طلاق شیراز اداره کل ورزش و جوانان استان فارس ازدواج ساده فارس اخبار کنکور نسبت ازدواج استان فارس دهم سال طلاق ها ثبت شده سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی

معاون قضایی رئیس دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم خراسان رضوی از کاهش برخی جرایم در حوزه های قضایی در پی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی خبر داد و گفت: شاهد سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل ۴۵۰۰ مورد پرونده، پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر مرتضوی امروز در نشست مدیران حوزه پیشگیری  از جرم در مشهد اظهار داشت: با تلاش مسئولان، قضات و کارمندان مجموعه قضایی خراسان رضوی در سال 1402 و اهتمام بر اجرای محورهای سند تحول قضایی از جمله در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کاهش جرایم بودیم.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت پذیرفته توسط این حوزه در سال گذشته بیان کرد: طرح ها و برنامه‌های متعدد ومتنوعی با رویکرد اجتماعی و با استفاده از ظرفیت های مردمی، با محوریت این معاونت به مرحله اجرا در آمد که نتیجه آن در نهایت به ارتقاء رضایت‌مندی اقشار مختلف اجتماعی انجامید.

معاون قضایی رئیس دادگستری خراسان رضوی گفت: اقدامات گسترده‌ای توسط دستگاه قضایی با همیاری سایر سازمان‌ها در زمینه صیانت و تحکیم بنیان خانواده به انجام رسید که ماحصل آن کاهش پرونده‌ها در زمینه طلاق و افزایش ایجاد سازش در این‌گونه پرونده‌ها و سایر پرونده‌های مرتبط  از جمله حضانت و ملاقات طفل بود، به نحوی که با اقدامات جمعی پیشگیرانه و حمایتی، شاهد سازش 25 درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل 4500 مورد پرونده، پیشگیری شد.

مرتضوی افزود: در پی اقدامات مؤثر پیشگیرانه در زمینه پرونده های حضانت و ملاقات طفل نیز بیش از 50 درصد سازش داشتیم. از جمله اقدامات دیگر، اجرای طرح قاضی مدرسه در تعداد زیادی از مدارس بود که جلسات متعددی با رویکرد ارتقای آگاهی‌های حقوقی برای دانش آموزان، والدین و مربیان در مناطق مختلف شهری توسط قضات برگزار شد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های موفق این معاونت در سال گذشته، راهبری قرارگاه اجتماعی زندان بود که با محوریت مجموعه قضایی و همیاری و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، توانمند سازی مددجویان، باز اجتماعی کردن آنها و حمایت از خانواده‌ها و مراقبت پس از خروج زندانیان به نحو مطلوب دنبال شد که علاوه بر آزادی تعداد قابل توجی از مددجویان، زمینه‌های اشتغال تعدادی از این افراد نیز فراهم شد به صورتی که در بهار امسال بیش از 3600 نمادهای شهری و فلاور باکس برای تزئین شهر توسط این افراد ساخته و در معرض دید شهروندان قرار گرفت.

مرتضوی گفت: در پاسخ به مطالبات عمومی، اقدامات منسجمی نیز در زمینه برخورد با جرایم مربوط به سرقت صورت گرفت که در نتیجه این اقدامات، شاهد کاهش جرایم مربوطه در 15 حوزه قضایی بودیم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر