Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از آغاز به کار تولید روان‌نویس در کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که تا شهریور سال جاری رونمایی این محصول انجام شود. - اخبار فرهنگی -

فعالان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی کار خود را با دو برند و حدود 500 هزار نسخه در سال 91 آغاز کردند، این میزان تا سال 96 به بیش از 70 برند و تیراژ بیش از هفت میلیون نسخه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته فعالان فرهنگی، تولیدات نوشت‌افزار اسلامی علاوه بر اینکه می‌تواند نیازهای جامعه مخاطبان داخل کشور را پاسخ گوید، این قابلیت را دارد که در بازار کشورهای منطقه نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

سال گذشته را می‌توان سالی تلخ و پر از فراز و نشیب برای این تولیدکنندگان توصیف کرد. سالی که در آن مشخص نبودن سیاست‌های دولت در قبال باز یا بسته بودن مدارس، کار را برای بسیاری از تولیدکنندگان این حوزه سخت و تصمیم‌گیری در این رابطه را دشوار کرد. با وجود این، فعالان این حوزه در سال جدید قصد ورود به حوزه‌های جدیدتری دارند.

محمد یقینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: تولید پایدار پنجمین حوزه کاری مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار است. بر همین اساس کارگروه رشد و پیشرفت در داخل مجمع ایجاد شده که متشکل از چندتن از کارشناسان است تا این حوزه را بررسی کنند.

وی ادامه داد: بنا داریم در سال جدید در حوزه‌های جدید تولید فعالیت کنیم. قرار است در برخی حوزه‌ها مانند روان‌نویس، لاک غلط‌گیر، تراش، پانچ و ... که یا تولید نداریم یا تنوعشان کم است، وارد شده و شروع به تولید کنیم.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه تلاش داریم تا از صنعت خودرویی فاصله بگیریم، یادآور شد: باید اتفاقاتی که برای اقلامی مانند مداد، خودکار و دفتر رخ داد، برای این دست از محصولات نیز اتفاق بیفتد. در حال حاضر در زمینه خودکار به خودکفایی رسیده‌ایم و محصولات نیز هم از کیفیت و هم از تنوع خوبی برخوردارند. تا پنج سال پیش تنها دو برند خودکار در کشور فعال بود و تولید می‌کرد، شرکت بیک را یکی از این شرکت‌ها خرید و با نام جدید شروع به تولید کرد. با تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته، در حال حاضر 12 تولیدکننده در زمینه تولید خودکار فعالیت می‌کنند و خودکار را با کیفیت و به صورت متنوع عرضه می‌کنند، از دانه‌ای هزار و 500 تومان گرفته تا قیمت بالاتر. چرا این اتفاقات رخ داد؟ چون از همان ابتدا تلاش داشتیم که فعالیت در این زمینه به صورت رقابتی باشد تا هم کیفیت کالا بالا برود و هم قیمت‌ها برای مصرف‌کننده مناسب باشد.

یقینی با تأکید بر اینکه اتفاقات این‌چنینی باید در دیگر حوزه‌ها نیز رخ دهد، اضافه کرد: قصد داریم که در سال جدید در حوزه تولید روان‌نویس ورود کنیم. وقتی یک نفر شروع به این کار کند، این خط شکسته می‌شود و دیگران نیز ترغیب خواهند شد. برنامه‌ریزی صورت گرفته به این شکل است که بتوانیم یک یا دو نفر سرمایه‌گذار که توان مالی و انگیزه لازم را دارند، تشویق کنیم تا وارد این حوزه شده و چرخه تولید آن را در داخل کشور رقم بزنیم.

سال 99؛ سال تلخ تولیدکنندگان نوشت‌افزار/ کرونا تولید لوازم‌التحریر را به یک‌سوم کاهش داداهدای 600 هزار بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان محروم/ طرحی که چراغ تولید را روشن نگاه داشتپیش لرزه‌های افزایش قیمت نوشت‌افزار/ چرا از کاغذ ایرانی در تولید لوازم‌التحریر استفاده نمی‌شود؟

 

وی با بیان اینکه مقدمات کار برای تولید روان‌نویس داخلی تقریباً شروع شده است، گفت: تلاش می‌کنیم که تا شهریور سال جاری رونمایی این محصول انجام شود. اگر کرونا نبود، محصولات به خروجی رسیده بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ملی نوشت افزار نوشت افزار ایرانی اسلامی تولید ملی نوشت افزار نوشت افزار ایرانی اسلامی نوشت افزار روان نویس حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر، حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درخصوص گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر در پایان گفت: درحال حاضر به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی