Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد، پس از آنکه تحقیقات انجام شده نشان داد که تسلیحات کانادایی در درگیری قره‌باغ استفاده شده‌اند، کانادا صادرات نظامی خود به ترکیه را لغو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "مارک گارنو"، وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: به دنبال این بررسی که مدارک موثق و معتبری ارائه کرد دال بر اینکه تکنولوژی‌های کانادایی صادر شده به ترکیه در قره‌باغ استفاده شده بودند، من امروز لغو مجوزهای صادرات نظامی به ترکیه را که در پاییز سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآمده بودند، اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: این نوع استفاده، نه با سیاست خارجه کانادا و نه با ضمانت‌هایی که ترکیه در رابطه با هدف نهایی استفاده از این تکنولوژی‌ها داده بود، مطابقت ندارد.

در جریان تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ در سال گذشته، ترکیه حمایت قاطعانه خود از جمهوری آذربایجان را ابراز کرد. با این حال باکو تاکید داشت که هیچ گونه کمک نظامی از آنکارا یا دیگر کشورهای خارجی دریافت نکرده چرا که "کاملا آماده بوده تا خودش از منافعش حفاظت کند."

پاییز سال گذشته ارمنستان و جمهوری آذربایجان شاهد تشدید درگیری‌های دیرینه‌شان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بودند که منجر به تلفات نظامی و غیرنظامی گسترده‌ای برای هر دو طرف درگیری شد. در نوامبر سال گذشته این دو کشور با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بسی امضا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قره باغ كانادا تركيه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوست: مهدی نصیری فعال فرهنگی-مذهبی دهه هفتاد شمسی که پیشتر در رسانه‌های جریان انقلابی قلم می‌زد، پس از تشدید فاصله خود با گفتمان انقلاب اسلامی حالا به کانادا رفته و در مصاحبه‌ای به جریان‌های برانداز مشاوره داد.

نصیری در گفت و گو با رسانه‌ سلطنتی BBC فارسی، گفت: « اگر بخواهم در یک عبارت مقصودم را از کاری که اپوزیسیون باید انجام دهد بگویم، این است که شکاف و فاصله بین شاهزاده و تاجزاده {زندانی امنیتی} برداشته شود.»

نصیری در سال‌های اخیر سرشبکه ارتباط بخشی از حلقه‌های به اصطلاح روشنفکری ضد نظام در فضای مجازی بود که هفته گذشته ایران را به مقصد کانادا ترک کرد.

کد خبر 848229 منبع: ایران برچسب‌ها پهلوی خبر ویژه مصطفی تاجزاده

دیگر خبرها

  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده