Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@22:49:59 GMT

چگونگی بازگشایی دانشگاه‌ها ازمهر ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۲۳۱۵

چگونگی بازگشایی دانشگاه‌ها ازمهر ۱۴۰۰

ایران اکونومیست-معاون آموزشی وزارت علوم درباره چگونگی بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ خبر داد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ اظهار کرد: قبل از سال ۱۴۰۰ دو نامه در خصوص برگزاری کلاس‌های عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین برگزاری امتحانات حضوری به دانشگاه‌ها ارسال کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تمامی موارد فوق تنها مختص به شهر‌های آبی و زرد مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که در ترم جاری می‌بایست برگزار می‌شد و بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ کاملا مشابه این شرایط است.

خاکی صدیق تصریح کرد: ترجیح ما این است که از مهر ۱۴۰۰ تمامی امتحانات و کلاس‌ها به خصوص دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و عملی به صورت حضوری برگزار شوند، اما اجرای این موارد تابعی از شرایط بیماری کرونا، شیوع ویروس و تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

او ادامه داد: در صورتی که بیماری کووید ۱۹ کنترل شود و ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری کلاس‌ها را بدهد در آن زمان اقدام به بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها خواهیم کرد، چرا که دانشگاه‌ها آمادگی برگزاری حضوری کلاس‌ها را دارند، اما اولویت ما سلامتی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه هاست که در حال حاضر ترجیح می‌دهیم تمامی آموزش‌ها به شیوه مجازی برگزار شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بازگشایی دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ مطابق نظرات ستادملی مقابله با کرونا باید در شهر‌های آبی و زرد برگزار شوند و شهر‌های قرمز و نارنجی نمی‌توانند چنین اطلاعیه‌ای را اجرا کنند.

خاکی صدیق درباره حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد که قصد انجام فعالیت‌های پژوهشی را دارند در حال حاضر می‌توانند با اخذ مجوز‌های لازم در دانشگاه‌ها حضور یابند که هم اکنون این دانشجویان با حفظ شیوه نامه‌های بهداشتی در دانشگاه‌ها رفت و آمد دارند.

او با اشاره به تغییر شیوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری اظهار کرد: سازمان سنجش طرحی را در زمینه تغییر شیوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری با وزارت علوم ارائه داده که در صورت تصویب این شرایط را مهیا خواهیم کرد تا دانشگاه‌ها اختیارات بیشتری در جذب دانشجویان دکتری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مقابله با کرونا وزارت علوم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بختیاری در بازدید از بازداشتگاه خدابنده که با حضور مدیر کل زندان‌های استان انجام شد، گفت: اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادره از سوی ریاست قوه قضاییه در چگونگی اعطای امتیاز به زندانیان در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: زندانیان مشمول پس از اعطای امتیازات تحت نظر و کنترل هستند و استمرار امتیازات به چگونگی رفتار آنان در جامعه بستگی دارد.

این مسئول ادامه داد: حضور زندانیان در کنار خانواده خود در قالب اعطای امتیازاتی همچون اشتغال به کار، پابند الکترونیکی و مرخصی در تحکیم بنیاد خانواده بسیار موثر است.

وی گفت: تخطی از ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است و تکرار اشتباهات بعد از اعطای امتیازات محدودیت‌های بسیار جدی را برای متخلفان به دنبال خواهد داشت.

شهرستان خدابنده با مرکزیت قیدار پنج بخش، ۱۱ دهستان و هفت شهر دارد.

دیگر خبرها

  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • موافقت با مرخصی و اشتغال به کار جمعی از زندانیان خدابنده
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها