Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:14:27 GMT

هیچ سازمانی در خوزستان حق تعدیل نیرو ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۲۶۰۸

هیچ سازمانی در خوزستان حق تعدیل نیرو ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی در خصوص نامه اخراج برخی نیروهای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان که برخی از آن‌ها ۲۰ سال سابقه کاری داشته‌اند، اظهار کرد: بودجه‌بندی، تابع قواعدی است و عملکرد هر سال، مبنای بودجه سال بعد است. زمانی که من به عنوان استاندار خوزستان منصوب شدم برخی ادارات هیچ اضافه‌کاری به کارکنان نداده بودند و استانداری که خود اداره حکومتی محسوب می‌شود و ناظر بر دیگر ادارات است، تنها دو سه ماه اضافه‌کار یا حق ماموریت به کارکنان داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا ۶۰، ۷۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت کردم و بین ادارات توزیع شد که مسکنی قوی بود.

استاندار خوزستان گفت: بودجه جاری سال ۱۴۰۰ کشور، رشد حدود ۵۶ درصدی دارد و متوسط استانی نیز ۵۳ درصد رشد داشته است اما از این سقف بالاتر خواهیم رفت که نوید خوبی برای کارکنان است.

وی ادامه داد: به همه ادارات از جمله سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفتم تعدیل نیرو نداشته باشند و تامین اعتبار را انجام خواهیم داد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: به رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفتم که این نامه لغو شود و تا آخر اردیبهشت‌ماه که وضعیت بودجه تعیین تکلیف می‌شود، بودجه ادامه کار این افراد تامین شود و تعدیل نیرو انجام نشود.

وی بیان کرد: زندگی کارکنان ادارات با این آب باریکه و همین حقوق کم بسته شده است و تعدیل نیروی این افراد ظلم بزرگی است بنابراین به هر ترتیبی شده اعتبارات تامین می‌شود و به مدیران گفته‌ام که هیچ اداره‌ای حق تعدیل نیرو ندارد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه هنوز مطالبات کارکنان شهرداری‌ها و آبداران زیاد است، عنوان کرد: برخی اوقات استخدامی‌ها بی‌رویه است. مثلا شهرداری‌های کوچک با ۵۰ نفر و شهرداری‌های متوسط با ۲۰۰ نفر اداره می‌شوند اما شهر متوسطی داریم که یک هزار و ۲۰۰ کارگر شهرداری دارد.

وی اذعان کرد: هر کسی آمد، چهار نفر به سازمان اضافه کرده و این راه بدبختی است و همه درآمد، کفاف حقوق نیز نمی‌شود. با این وجود، گفتم تعدیل نیرو انجام نشود اما نیرویی هم اضافه نشود.

استاندار خوزستان گفت: معمولا در ادوار مختلف، اعضای شورا و افراد صاحب نفوذ هر کدام چهار نفر به سازمان وارد کردند و از نظر تعداد، در مجموعه ناهنجاری ایجاد شده است اما تاکید می‌کنم و دستور می‌دهم که هیچ سازمانی حق تعدیل نیرو ندارد.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های کوچک در مناطق محروم و شهرستان‌ها بیان کرد: ۲۰۰ تا ۲۵۰ پروژه با دو تا ۱۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند. اعتبارات مناطق محروم و روستایی حدود یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان است که با کمک منابع استانی و ملی، امیدواریم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: در خصوص پروژه فاضلاب نیز با بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه، تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که از مجموعه هشت پروژه با شش پروژه موافقت شد و موافقت دو پروژه دیگر را نیز اخذ می‌کنیم. یکی از پروژه‌ها نیز در مرحله مناقصه است.

وی بیان کرد: بحث نفس‌گیری نیز با وزارت نیرو و کارگروه سازگاری با خشکسالی داشتیم، قرار بود میزان آب تخصیصی خوزستان کاهش یابد و بحث ما این بود که ۲۴ میلیارد مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی و مصارف دیگر و هفت تا هشت میلیارد مترمکعب به عنوان سهمیه محیط زیست نیاز داریم. فعلا نظر خوزستان پذیرفته شد که امیدواریم تصویب شود.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: پس از سال‌ها طرح تفصیلی مسجدسلیمان نیز از شورای عالی معماری به تصویب رسید و ۴۰ هکتار به مساحت آن برای بافت‌های مختلف اضافه شد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: من، خود و همه مدیران را موظف به پاسخگویی به رسانه‌ها و مردم می‌دانم و هر زمانی احساس شد که باید پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشیم، در خدمت هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان تعدیل نیرو استخدام سلیمانی دشتکی تعدیل نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر