Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:31:34 GMT

یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان آبادان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۲۷۴۶

یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان آبادان توزیع شد

در نهمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان شهرستان آبادان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، در نهمین مرحله از رزمایش کمک های مومنانه به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان یم هزار بسته معیشتی به همت خانواده ای خیر تهیه و از طریق دفتر نهاد امامت جمعه آبادان در محل مصلای نماز جمعه آبادان میان نیازمندان شهرستان آبادان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» در ایین آئین با تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدوارم خدای تبارک و تعالی توفیقی به ما عنایت کند تا از فرصت ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببریم.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان در خصوص برگزاری رزمایش کمک های مومنانه به افراد نیازمند و بی بضاعت افزود: متاسفانه شرایط حاکم ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس باعث شده تا نیاز افراد بی بضاعت تشدید پیدا کند.

 

وی از توزیع یک هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان سطح شهرستان آبادان خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش ما این است این بسته های معیشتی طی امروز و فردا به صورت کلی در آستانه ماه مبارک رمضان در اختیار افراد آسیب پذیر در سطح شهرستان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور اضافه کرد: این بسته ها می تواند بخشی از مشکلات معیشتی افرادی که می خواهند روزه بگیرند و بی بضاعت هستند را نیز تامین کند.

 

وی به خودشناسی در ماه مبارک رمضان و استاده از ظرفیت های این ماه پرفضیلت نیز اشاره کرد و ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه و فصل ویژه ای و ماهی است که در آخرین جمعه ماه شعبان پیامبر عظیم الشان جهان اسلام (ص) ماموریتی از جانب خداوند باری تعالی برای دعوت از مردم به یک ضیافت و میهمانی خاص پیدا می کند و در این میهمانی دیگر در روزهای این ماه سفره پهن نمی شود.

 

امام جمعه آبادان ابراز کرد: در این میهمانی تربیت نفوذ وجود دارد یعنی بنای خداوند این است که در این ماه زمینه تربیت انسان را فراهم کند، به همین خاطر یکسری ادب و آدابی را در این ماه برای انسان مشخص می کند.

 

وی با بیان اینکه باید در ماه مبارک رمضان به نیازمندان توجه ویژه ای داشته باشیم تاکید کرد: انسان باید در ماه مبارک رمضان زمینه ای را برای توشه آخرت و قیامتش فراهم کند و در این ماه مودب شود به آداب دینی؛ ماه مبارک رمضان فقط این نیست که فقط نخوریم و نیاشامیم و اینکه خوردن و آشامیدن منع می شود بلکه باید غیبت نکرد، چشم ها به گناه آلوده نشود و تمام اعضا و جوارح انسان می بایست از گناه روزه باشند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور ماه رمضان را یک ماه تمرین در محضر خداوند بودن و عبادت کردن دانست و خاطر نشان کرد: وقتی روزه دار اول صبح بیدار می شود و تا غروب آفتاب قصد قربت می کند تا روزه باشد و ذره ذره لحظه های روز را برای خدا ترک گناه و انجام فعل می کند لذا این تمرین بسیار مهم است که یکسال انسان آمادگی پیدا کند تا یک ماه بتواند حضور در محضر خدا را حفظ کند.

 

وی با اشاره به اغلام این مرحله از رزمایش کمک های مومنانه اذعان کرد: این نهمین رزمایش کمک های مومنانه است که در محل مصلای نماز جمعه آبادان برگزار می کنیم و این مرحله یکی از مستثنی ترین دوره هایی است که در حال برگزاری آن هستیم.

 

امام جمعه آبادان ارزش هر بسته را بالغ بر چهار میلیون و 500 هزار ریال عنوان کرد و گفت: از خانوده شیخانی که هزینه کل این بسته ها را تقبل کردند و نگاه ویژه ای به آبادان داشتند صمیمانه تشکر می کنم، این بسته ها در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

 

وی یاد آور شد: این بسته ها شامل 2 کیلو شکر، روغن 2 و نیم لیتری، 2 عدد ماکارانی، خرما، رب گوجه فرنگی، سویا، یک کیلو مرغ و یک کیسه 10 کیلویی برنج از اجناس مرغوب بازار هستند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضیافت مومنانه کمک های مومنانه بسته های معیشتی خبرگزاری شبستان خوزستان امام جمعه آبادان ماه مبارک رمضان منطقه آزاد اروند کمک به نیازمندان رزمایش کمک های مومنانه ماه مبارک رمضان هزار بسته معیشتی میان نیازمندان جمعه آبادان بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر

سرپرست معاونت تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر از توسعه پرورش آبزیان کوچک مقیاس و خرد معیشتی با مشارکت مردم در سواحل روستاهای استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، علی قوام‌پور عصر امروز در همایش توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی با مشارکت مردم بندر خورشهاب شهرستان تنگستان با بیان اینکه طرح‌های پرورش ماهی در قفس با محوریت روستاهای ساحلی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد اظهار داشت: در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های سواحل استان پرورش ماهی در قفس در آبهای ساحلی تدوین شده است.

وی با تبیین پرورش ماهی در قفس کوچک مقیاس در سواحل استان بوشهر گفت: در این عرصه ظرفیت‌های اقتصادی روستاهای ساحلی استان بوشهر شناسایی شده است.

سرپرست معاونت تکثیر و پرورش آبزیان شیلات استان بوشهر اضافه کرد: در طرح‌های پرورش ماهی در قفس مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها در روستاهای ساحلی استان بوشهر ضروری است.

قوام‌پور با اشاره به افزایش ظرفیت پرورش ماهی در قفس در سطح استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون قفس‌های پرورش ماهی با ظرفیت 25 تن به بالا در خلیج‌فارس نوار ساحلی استان بوشهر نصب شده است.

وی در ادامه پرورش میگو در سواحل استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال پرورش میگو در 7 هزار و 489 هکتار شده است که نسبت به سال قبل یک‌هزار و 300 هکتار افزایش یافته است.

استاندار بوشهر هم با اشاره به اجرا طرح‌های پرورش ماهی در قفس‌های کوچک در نوار ساحلی استان بوشهر با مشارکت روستاییان گفت: طرح پرورش ماهی در قفس‌های کوچک مقیاس برای مشارکت روستاییان در سواحل روستاها تهیه شده است.

احمد محمدی‌زاده یکی از مناطق اجرا طرح پرورش ماهی در قفس را بخش ساحلی تنگستان منطقه خورشهاب دانست و خاطرنشان کرد: مردم مناطق ساحلی اقدام ضمن ساخت‌های قفس‌های پرورش ماهی با ابتکار خود زنجیره ارزش آن هم شامل تهیه بچه ماهی برای پرورش فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: این طرح نقش مهمی در توسعه اشتغال در روستاها و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دارد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • نخستین رزمایش کمک مومنانه در بجنورد
  • توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان خراسان شمالی
  • شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی