Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس با اشاره به اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز معضل کارت‌های بی‌نام بازرگانی را برطرف می‌کند، گفت: مسئولیت اجرای دقیق این قانون برعهده رئیس جمهور است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 24 فروردین) قوه مقننه و  در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (اعاده شده از شورای نگهبان2) با موارد اصلاحی موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدباقر قالیباف در رابطه با نهایی شدن تصویب  لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن تقدیر از فعالیت کمیسیون اقتصادی و مسئولان دولتی گفت: این لایحه مربوط به یکی از موضوعات جدی کشور مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است لذا باید اذعان کرد این قانون بسیار دقیق است.

وی تصریح کرد: در گذشته طوری بود که مسئولیت این امر می‌توانست به مجموعه دیگری واگذار شود و جدیتی وجود نداشت اما در این قانون مسئولیت با شخص رئیس جمهور است. در این قانون ضمانت اجرایی پیش‌بینی شده تا اگر کسی تخلفاتی از قانون داشت اجرایی شود.

نماینده تهران در مجلس  با اشاره به اینکه موضوع کارت‌های بازرگانی یکی از معضلاتی بود که با آن مواجه بودیم، افزود: برگشت مسائل ارزی و تعهدات ارزی در بانک مرکزی و وجود کارت‌های بی‌نام که سبب مشکلات جدی شده بود، در این قانون تعیین تکلیف شده است؛ این قانون مربوط به کالا و ارز است اما اگر به قانون گذشته نگاه کنیم عمدتاً به موضوع کالا توجه شده بود.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: رمز ارزها نیز در این قانون مورد توجه قرار گرفته و نوع اعتبارات، بودجه و سیاستی که برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا در نظر گرفته شده طوری جهت‌گیری شده که باید به سمت کاهش قاچاق کالا گام بردارند نه اینکه اگر قاچاق کالا افزایش یابد به نوعی از یک منظر بتواند سبب درآمد شود یا بخش‌هایی از کشور در جای دیگری از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: امیدواریم دولت در اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که می‌تواند یکی از معضلات جدی کشور را برطرف کند، اهتمام جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است