Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 فروردین) و بعد از موافقت نمایندگان با اصلاحیه‌های لازم در مورد ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: این لایحه مربوط به یکی از موضوعات جدی کشور مبنی بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است لذا باید اذعان کرد این قانون بسیار دقیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته طوری بود که مسئولیت این امر می‌توانست به مجموعه دیگری واگذار شود و جدیتی وجود نداشت اما در این قانون مسئولیت با شخص رئیس جمهور است. در این قانون ضمانت اجرایی پیش‌بینی شده تا اگر کسی تخلفاتی از قانون داشت برخورد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارت‌های بازرگانی یکی از معضلاتی بود که با آن مواجه بودیم؛ برگشت مسائل ارزی و تعهدات ارزی در بانک مرکزی و وجود کارت‌های بی‌نام که سبب مشکلات جدی شده بود، در این قانون تعیین تکلیف شده است؛ این قانون مربوط به کالا و ارز است اما اگر به قانون گذشته نگاه کنیم عمدتاً به موضوع کالا توجه شده بود.

وی اظهار داشت: رمز ارزها در این قانون مورد توجه قرار گرفته و نوع اعتبارات، بودجه و سیاستی اعمالی برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا، طوری جهت‌گیری شده که باید به سمت کاهش قاچاق کالا گام بردارند نه اینکه اگر قاچاق کالا افزایش یابد، به نوعی از یک منظر بتواند سبب درآمد شود یا بخش‌هایی از کشور در جای دیگری از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: امیدواریم دولت در اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که می‌تواند یکی از معضلات جدی کشور را برطرف کند، اهتمام جدی داشته باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق کالا ارز محمد باقر قالیباف رئیس مجلس قانون مبارزه با کالای قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

سازوکار مجلس برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

خبر موافقت مجلس با ارجاع اختلاف شرکت‌های توانیر ایران و گنت ترکیه به داوری را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند