Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ در پی اظهارات مداخله جویانه انتخاباتی  سفیر فرانسه در ایران، شورای سیاستگذاری و صیانت از انتخابات نهضت استادی بسیج با صدور نامه‌ای به وزرای کشور و امورخارجه خواستار احضار، اخطار و در صورت لزوم اخراج وی از تهران شدند. 

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: چنانکه مستحضرید روزنامه «کار و کارگر» در تاریخ  21 فروردین 1400 مصاحبه‌ای با فیلیپ تیئبو سفیر کشور  فرانسه ترتیب داد  که در این مصاحبه، نامبرده با لحنی مداخله جویانه  و تحقیر آمیز با ملت بزرگ و متمدن ایران سخن گفته است؛ با توجه به سوابق ننگین  سفارتخانه‌های غربی در فتنه های انتخاباتی ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه مطرح شده است: متن مصاحبه سفیر  حاوی مطالب و اظهارات مداخله جویانه و توهینی  آشکار به شعور ملت بزرگ ایران اسلامی است از این رو  لازم است دستگاههای متولی و به ویژه وزارت‌خانه‌های کشور و  امورخارجه، نسبت به اخطار و احضار وی  هشدار دهند که در صورت لزوم به اخراج وی، اقدام خواهد شد.

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: سخنان تیئبو، روشن ساخت که سیاست کلان جبهه استکباری غرب و البته فرانسه، برساخت پرشدت  فضای تولید عملیات روانی  از طریق رسانه های ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی به نفع جریان مدافع منافع غرب در فضای انتخاباتی ایران است. اما روشن است همچون گذشته روحیه استقلال خواهی ملت عزیز و فهیم ایران اسلامی، زائل کننده راهبردهای پوشالی غربی ها و غربگراها خواهد بود.

استادان بسیجی در این نامه عنوان کردند: فرزندان و سربازان مردم عزیز ایران بزرگ در نهضت استادی بسیج  به مثابه دیدبانان و فرماندهان تیز بین  جنگ نرم تمامی  تحرکات قطب های  استکباری و معدود هواداران سیه روی و سیاه بخت داخلی آنها را رصد و رهگیری کرده و این توطئه ها به فضل الهی و به مدد بصیرت آحاد و توده های مردمی خنثی خواهد شد.

 نهضت استادی ایران اسلامی همچنین به شما مسئولان و برادران دینی و ملی از روی  خیرخواهی و وطن دوستی، اعلام می دارد که بدون رودربایستی با غرب سلطه گر، حافظ منافع ملی و تمامیت ارضی،  فرهنگی و سیاسی در  نظام مردمسالار جمهوری اسلامی ایران باشید؛ البته لازمه این کار ، تذکر و اقدام جدی در برابر مطالب موهن سفیر گستاخ فرانسه  و اقدام ناشایست مسئولین روزنامه «کار و کارگر» و سایر عوامل پیدا و پنهان آن است تا  روشن شود احدی از بیگانگان حق اظهار نظرنظر و مداخله در امور داخلی کشور پهناور ایران اسلامی ندارد.

در این نامه تاکید شده است: سفیر دولت تمامیت خواه و همدست حکام جنایت کار  آمریکا  به جای فرافکنی و مداخله، روشن سازد چگونه کشوری مدعی دموکراسی و حقوق بشر است درحالیکه بیش از ده میلیون مسلمان فرانسوی از داشتن حتی یک نماینده در پارلمان فرانسه، محروم هستند؟  دولت که حتی  اجازه نمی دهد دختران و بانوان مسلمان، در دانشگاه‌ها و ادارات از حق شهروندی و انسانی حجاب 
 برخوردار  باشند گو این که اکنون نیز  رئیس جمهور کنونی  فرانسه، طرحی ارائه کرده  تا از  اقامه نماز حتی به صورت فردی، جلوگیری  و نماز خواندن، مترادف با جرم تلقی شود.

 در بخش دیگری از این نامه آمده است: نهضت استادی ایران اسلامی هشدار می دهد که در صورت تکرار چنین مسائلی، به وظیفه و رسالت انقلابی خویش نسبت به گستاخی نمایندگان بیگانه در ایران عزیز  عمل کرده و برای ادای تکالیف دینی و ملی خود لحظه ای تردید نخواهد کرد اگر چه گستاخی سفیر فرانسه و دوری او از شوون شناخته شده دیپلماتیک در مصاحبه آشکار است  اما اظهارات او در باره ماهیت مذاکرات غرب با ایران، بار دیگر روشن بینی و آینده نگری  رهبری حکیم نظام اسلامی را  را برای برخی کارگزاران کم اطلاع  آشکارتر ساخت؛  آنگاه که آقای سفیر می گوید «تمام تلاش شان صرفا بر باز بودن پنجره مذاکره است» و این یعنی مذاکره برای مذاکره و رفتاری فرسایشی با ملتی با تمدن هفت هژار ساله، در حالیکه معظم له بارها تاکید فرموند که مذاکره باید به رفع تحریم ها ظالمانه از ملت بزرگ ایران منجر شود در غیر این صورت کاری عبث است.
در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: نهضت استادی بسیج پاسخ قاطع  ازسوی وزارت امور خارجه و وزارت کشور به سفیر فرانسه را به انتظار نشسته است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1092945 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران اسلامی سفیر فرانسه نهضت استادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه

در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، وی با همتای سعودی خود تحولات مربوط به اوضاع غزه و شهر رفح را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست اعلام کرد که باید تلاش‌هایی در راستای حل مسالمت‌آمیز همه درگیری‌ها انجام شود و منطقه از خطرات جنگ در امان بماند.

وی تأکید کرد: مهمترین چالش برای دستیابی به صلح، شکست جامعه جهانی در حل مسئله فلسطین است.

وزیر خارجه قطر تأکید کرد: خواهان آتش‌بس فوری در غزه و پایان عملیات نظامی (تجاوزات رژیم صهیونیستی) و آزادی اسیران و رساندن کمکها هستیم.

در شرایطی که دولت آمریکا همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مانع توقف جنگ غزه می‌شود، وزیر خارجه این کشور مدعی شد: باید تلاش‌ها را برای رسیدن به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه تقویت کنیم.

روز گذشته نیز ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین‌شده از سوی اجلاس مشترک عربی ـ اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به‌همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین‌شده در اجلاس عربی ـ اسلامی از جامعه بین‌المللی خواسته شد در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های مؤثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به‌خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تأکید کردند.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلنشست 6جانبه عربی در ریاض درباره تحولات غزه

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه