Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مایکروسافت شبیه ساز حمله سایبری منبع باز CyberBattleSim را برای آموزش بیشتر مسئولان امنیت شبکه راه اندازی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، شرکت مایکروسافت یک شبیه ساز حمله سایبری منبع باز با عنوان "CyberBattleSim" را راه اندازی کرده است که محققان امنیتی و دانشمندان داده را قادر می‌سازد تا محیط‌های شبکه‌ای شبیه سازی شده بسازند و میزان موفقیت آن‌ها را در برابر مهاجمان سایبری کنترل شده توسط هوش مصنوعی، آزمایش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبیه سازی حمله سایبری برای بررسی تهدیدها
این شبیه ساز با استفاده از رابط Open AI Gym مبتنی بر پایتون ساخته شده است. تیم تحقیقاتی "Microsoft 365 Defender Research" شبیه ساز CyberBattleSim را توسعه داده است تا بررسی کند که چگونه یک تهدید بالقوه پس از ورود به سیستم، به طور جانبی در شبکه گسترش می‌یابد.
طبق توضیح تیم تحقیقاتی Microsoft 365 Defender، هدف مهاجم شبیه سازی شده، مالکیت بخشی از شبکه با بهره‌برداری از آسیب پذیری‌های کاشته شده است. در حالی که مهاجم شبیه سازی شده از طریق شبکه حرکت می‌کند، یک عامل مدافع، فعالیت شبکه را مشاهده می‌کند تا حضور مهاجم را شناسایی کرده و حمله را مهار کند.
برای ایجاد محیط شبیه سازی شده، محققان گره‌های مختلفی را در شبکه توسعه می‌دهند و مشخص می‌کنند که سرویس‌ها در میان عملکرد هر گره، چه آسیب پذیری‌های مربوطه‌ای دارند و راه‌های محافظت چیست؟
سپس عوامل تهدید خودکار در محیط معرفی می‌شوند، جایی که آن‌ها اقدامات را به صورت تصادفی انتخاب می‌کنند و برای غلبه بر آن‌ها بر خلاف گره‌های مختلف عمل می‌کنند.
اگرچه بیشتر این فعالیت‌ها ممکن است هشدار‌هایی را در بعضی سیستم‌ها ارسال کنند، اما مایکروسافت معتقد است که جامعه امنیتی می‌تواند با استفاده از این شبیه ساز درک بهتری از چگونگی تفسیر هوش مصنوعی از فعالیت‌های پس از نقض و محافظت در برابر آن‌ها داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مایکروسافت شبیه سازی شده شبیه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟

فصل رویداد‌های صنعت بازی از راه رسیده و یکی از آنها مراسم سالانه‌ی بازی‌های ایکس باکس است. رویداد سالانه‌ی ایکس باکس قبلاً بخشی از نمایشگاه E۳ بود، اما با تعطیل‌شدن E۳، به‌عنوان مراسمی کوچک‌تر و به‌صورت زنده برگزار می‌شود.

در وب‌سایت رسمی ایکس باکس، جزئیات زیادی درمورد رویداد سالانه ارائه نشده است، اما مایکروسافت تأکید دارد که این رویداد در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) به‌صورت زنده ازطریق همه‌ی کانال‌های رسمی ایکس باکس از جمله یوتیوب پخش خواهد شد. احتمالاً پس از مراسم اصلی، رویداد دیگری برای رونمایی نسخه‌ی جدید Call of Duty برگزار می‌شود.

در بخشی از توضیحات مایکروسافت آمده است: «امروز اعلام کردیم که رویداد بازی‌های ایکس باکس امسال در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد. درست مثل رویداد دو بخشی سال گشته که با نمایش استارفیلد همراه بود، بلافاصله پس‌از نمایشگاه شاهد برنامه‌ای مفصل درمورد قسمت جدید یکی از مجموعه‌های محبوب خواهیم بود، اما فعلاً نمی‌توانیم چیز زیادی در این مورد ارائه دهیم.» احتمالاً منظور مایکروسافت نسخه‌ی جدید بازی محبوب Call of Duty بوده است.

مایکروسافت می‌گوید: «این اولین نمایشگاه ما است که در آن علاوه‌ بر عناوین شرکت‌های دیگر، شاهد بازی‌هایی از استودیو‌های تحت مالکیت‌مان ازجمله اکتیویژن، بلیزارد، بتسدا و استودیو بازی‌سازی ایکس باکس خواهیم بود.»

رویداد‌های بزرگ مایکروسافت معمولاً نقطه‌ی عطفی برای برند ایکس باکس بوده‌اند و در این مراسم‌ها علاوه‌ بر نمایش عناوین شناخته‌ شده، شاهد معرفی‌های بزرگی بوده‌ایم.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد