Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@18:11:04 GMT

یافته‌های جدید درباره کروناویروس انگلیسی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۴۵۱۶

یافته‌های جدید درباره کروناویروس انگلیسی

متخصصان علوم پزشکی در انگلیس در مطالعات آزمایشگاهی جدید ادعا کردند که گونه انگلیسی کروناویروس موسوم به B۱۱۷ آسان‌تر و سریع‌تر منتقل می‌شود اما قدرت بیماریزایی آن بیشتر نیست.

به گزارش ایسنا، نتایج بدست آمده در دو بررسی نشان می دهد: گونه ای از کروناویروس که اولین بار در انگلیس شناسایی شد آسان‌تر سرایت پیدا می کند اما شدت بیماری را افزایش نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کروناویروس انگلیسی اکنون در ایالات متحده، انگلیس و چندین کشور دیگر به گونه غالب تبدیل شده است.

نتایج این دو بررسی حاکی از آن است شواهدی وجود ندارد که افراد آلوده به این گونه از کروناویروس با علائم شدیدتری از بیماری مواجه هستند یا بیشتر احتمال دارد در معرض ابتلا به کووید طولانی باشند.

هرچند طبق این دو بررسی انجام شده بار ویروسی این گونه از کروناویروس بیشتر است که تایید کننده قدرت سرایت بیشتر سویه انگلیسی است.

متخصصان در هر دو مطالعه اظهار داشتند: یافته های آنان متفاوت با دیگر تحقیقات است که شدت بیماریزایی این سویه را مورد بررسی قرار داده اند.

در اولین مطالعه ۳۴۱ بیمار که در ماه های نوامبر و دسامبر سال گذشته در دو بیمارستان لندن بستری شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. نوع انگلیسی کروناویروس در ۱۹۸ بیمار (۵۸ درصد) مشاهده شد و ۱۴۳ بیمار دیگر (۴۲ درصد) به انواع دیگری از ویروس مبتلا بودند.

هرچند شواهدی از ارتباط بین B۱۱۷ و نوع شدید بیماری مشاهده نشد و ۷۲ بیمار از ۱۹۸ نفر (۳۶ درصد) دچار نوع شدید بیماری شده یا بر اثر ابتلا به نوع انگلیسی کروناویروس جان خود را از دست دادند این درحالیست که در گروه دیگر این رقم ۳۸ درصد بوده است.

همچنین در مطالعه دوم اطلاعات نزدیک به ۳۷ هزار داوطلب که در فاصله ماه های سپتامبر تا دسامبر و زمانی که گسترش موارد ابتلا به کروناویروس انگلیسی در لندن و مناطق دیگر افزایش پیدا کرده بود، مورد تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که قدرت سرایت این نوع از ویروس نسبت به گونه اصلی آن بیشتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، محققان انگلیسی اظهار داشتند: با این حال این گونه از ویروس علائم بیماری را تغییر نداده و به تدابیر قرنطینه پاسخ می دهد و به نظر می رسد نمی‌تواند از ایمنی حاصل از قرار گرفتن در معرض نوع اصلی ویروس، بگریزد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس انگليس کرونا در جهان کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلط مرد ماهی فروش به انگلیسی

بازدید 3 ویدیویی از تسلط به زبان انگلیسی یک ماهی فروش اهوازی مورد توجه قرار گرفته که با دو کودک انگلیسی صحبت می‌کند. از این پیرمرد پیش از این نیز ویدیوهایی منتشر شده بود. این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • تسلط مرد ماهی فروش به انگلیسی
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی