Web Analytics Made Easy - Statcounter

درج لوگوی حرارتی، خیس شدن، گذاشتن ماسک روی سطوح آلوده و... اشتباهاتی است که کارآیی ماسک را کاهش و خطر انتقال ویروس را افزایش می دهد.

همان طور که همه ما می دانیم مهم‌ترین راه انتقال ویروس کرونا قطرات عطسه و سرفه است و به همین دلیل از زمان آغاز شیوع این بیماری زدن ماسک اهمیت خودش را از دست نداده بلکه بیشتر هم شده است و حالا توصیه به زدن همزمان دو ماسک هم می‌شود اما ممکن است ضرورت استفاده صحیح از آن کمتر مورد توجه قرار بگیرد و بسیاری از ما نکات ایمنی استفاده از آن را به خوبی رعایت نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در ادامه به اشتباهاتی که ممکن است داشته باشیم اشاره می کنیم:

 نگذاشتن هر ۲ بند پشت گوش

صرف نظر از این که از چه نوع ماسکی استفاده می کنید؛ به هنگام گذاشتن آن روی صورت باید هر دو طرف ماسک، کاملا روی صورت را بپوشاند و یک بند آن رها نباشد. کناره های ماسک هم نباید باز باشد.

 استفاده از ماسک خیس

ممکن است به هر علتی مانند بارندگی بهاری یا عرق کردن، ماسک روی صورت خیس شود. همیشه یک ماسک اضافه همراه داشته باشید تا در این مواقع آن را با ماسک خیس شده جایگزین کنید.

گرفتن ماسک از روی سطح بیرونی

بارها در این صفحه شیوه صحیح برداشتن و گذاشتن ماسک را آموزش داده‌ایم و این که باید ماسک را از قسمت بند آن بگذارید و بردارید. بعد از برداشتن ماسک،  آن را  در پلاستیک بگذارید و در آن را ببندید و در سطل زباله در دار بیندازید و همیشه قبل و بعد از گذاشتن و برداشتن ماسک دست خود را با آب و صابون کاملا بشویید.

 نشستن ماسک پارچه‌ای

ماسک پارچه ای را باید با آب با دمای بالا با صابون شست و شو دهید و بعد از این که کاملا خشک شد، از آن استفاده کنید. ضمن این که ماسک پارچه ای مکمل ماسک سه لایه است و به تنهایی کارایی چندانی برای پیشگیری از ورود ویروس به دهان و بینی ندارد.

استفاده از ماسک با لوگوی حرارتی بزرگ

ماسک هایی که از لوگوهای حرارتی بزرگ استفاده کرده اند عملا سه لایه حفاظتی ماسک ازبین رفته است و امکان نفوذ  ویروس به آن بیشتر است. هنگام خرید ماسک دقت کنید که اگر لوگویی روی آن درج شده، لوگو به صورت چاپی باشد و لوگوی حرارتی که لایه های ماسک را از بین می برد، نداشته باشد.

گذاشتن ماسک روی سطح آلوده

در زمانی که نیاز است برای مدتی ماسک خود را بردارید، نباید آن را از جایی آویزان کنید یا رویه داخلی که در تماس با صورت شماست با سطحی تماس داشته باشد و از آلوده نبودن محل قرار گرفتن ماسک مطمئن شوید. اگر برای صرف چای و... نیاز به برداشتن ماسک است بهتر است ماسک را روی سطوح و چانه قرار ندهید و یک بند را با احتیاط بردارید و دوباره پشت گوش بگذارید.

خراسان/

برچسب ها: ماسک ، کرونا ، ماسک بهداشتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Nz1

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ماسک کرونا ماسک بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان
  • فیلم/ برداشتن حجاب ۴ زن مسلمان معترض در دانشگاه آریزونا
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر