Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:40:41 GMT

«حل چالش های ملی» شاخص جدید ارتقا و استخدام اساتید

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۴۵۶۸

«حل چالش های ملی» شاخص جدید ارتقا و استخدام اساتید

محمدسعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر، از طرح وزارت علوم برای اختصاص مشوق‌های مناسب برای اعضای هیئت علمی فعال در حل چالش‌های ملّی، منطقه‌ای و استانی خبر داد و اظهار کرد: به روزرسانی و اصلاح آئین‌نامه ارتقای اساتید بر اساس تمرکز بیشتر بر نقش‌آفرینی اعضای هیئت علمی در حل مسائل جامعه و صنعت، انسجام ارتباط میان پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها و روش‌ها و الگوهای مناسب تدوین مأموریت‌های ملی و منطقه‌ای برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در حال حاضر در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم افزود: وزارت علوم در آئین نامه ارتقا و استخدام در نظر دارد نقش پر رنگ تری را برای حل چالش‌های ملی و منطقه‌ای توسط هیأت علمی در نظر بگیرد. البته در حال حاضر اگر استادی نقش جدی و اثربخشی در پروژه‌های ملی داشته باشد، در ارتقا او تأثیرگذار است اما نحوه ارزیابی این همکاری‌ها، نحوه و میزان تخصیص امتیاز در دانشگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

سیف ادامه داد: در تعامل با دانشگاه‌ها و با همکاری آنها در حال اصلاح آئین نامه وجود هستیم تا این شاخص به صورت نظام مند و یکسان در دانشگاه‌های کشور اجرایی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه اساتید صرفاً بخواهند برای ارتقا و کسب امتیاز به این پروژه‌ها ورود کنند را قبول نداریم چرا که معتقدیم، این یک وظیفه و رسالت برای دانشگاهیان محسوب می‌شود و آنها در این زمینه مسؤلیت سنگینی دارند و باید نقش بسزایی در بهبود وضعیت داشته باشند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم به طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، اساتید از دو سال گذشته این اجازه را داشتند که به صورت تمام وقت یا پاره وقت با بخش‌های مختلف صنعتی همکاری کنند.

سیف ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر در آئین نامه ارتقا، موضوع فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته شده است، گفت: اساتیدی که می‌خواهند در مرحله رسمی- آزمایشی قرار گیرند، نیاز است که این دوره را گذرانده باشند.

وی ضمن بیان این مطلب که اساتید بیش از گذشته نسبت به حضور در صنعت و تأثیرگذاری آنها در بهبود وضعیت واقف شده‌اند، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ حدود ۵۰ نفر از اعضای هیأت علمی در این طرح شرکت کردند، در سال ۹۹، ۱۱۴ نفر در صنعت حضور یافتند و پیش بینی می‌کنیم این آمار در سال ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری داشته باشد.

کد خبر 5170918 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها ارتقای اساتید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وام دانشجویی دانشجویان خوابگاه دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها سازمان سنجش آزمون استخدامی دوره دکتری دانشگاه ها اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت علوم دانشگاه ها آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، سیدمحمدرضا طالبی در مراسم گرامیداشت مقام معلم و استاد که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد، خطاب به اساتید این دانشگاه اظهار کرد: شما مقامی بسیار رفیع و ارزشمندی دارید و جایگاه معلمی و استادی به دو دلیل قرآنی و روایی، رفیع است.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن خود را معلم معرفی می‌کند و به گفته پیامبر(ص) یکی از دلایل بعثت ایشان تعلیم و تربیت انسان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: معلم سازنده نسل آینده است و استاد شهید مطهری و احمدی روشن ودیگر بزرگان این سرزمین از پشت میزهای کلاس درس به جایی رسیده‌اند.

وی با اشاره به تحریم‌های ترکیبی دشمن تصریح کرد: دشمن در هر جای که توانسته چوب لای چرخ ما گذاشته است و با این وجود دانشمندان جوان این مرزوبوم با عزم و اراده خود زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف علمی شده‌اند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی افزود: نیروهای مسلح ما با تکیه بر این دستاوردهای علمی پایگاه مهم نظامی صهیونیست‌ها را با وجود گنبد آهنین با موشک‌های نقطه‌زن هدف قرار دادند که انجام این کار مرهون اقدامات معلمان و اساتید دانشگاه ها است.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی ما سبب شده است که افراد بیمار بسیاری از کشورهای دیگر برای معالجه به ایران بیایند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان خراسان‌جنوبی ادامه گفت: دانشجویان و اساتید باید از پیشرفت‌های علمی در نقاط مختلف کشور بازدید کنند که نمونه عملی آن را در کارخانه کویر تایر می‌توانیم ببینیم که برای تولید نیازهای این کارخانه اقدامات خوبی با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

وی با اشاره به این که در اجرای دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌های کشوری مسئولان استانی هیچ اختیاری ندادند ، افزود: دستگاه‌های نظارتی هم به وظیفه خود در این خصوص برای اجرای دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌های کشوری عمل می‌کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت:دانشگاه جامع علمی کاربردی از پایه علمی قوی برخوردار است و اشتغال محوری در آن مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در بیست‌ویکم اردیبهشت، تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد و با توجه به اهمیت رقابت در دور دوم، مرحله دوم به جهاتی مهم‌تر است.

طالبی گفت: هر چند بعضی از مسئولان بر اساس ماده ۷۷ قانون انتخابات از طرفداری در انتخابات منع شده‌اند اما در افزایش مشارکت انتخابات همه ما می‌توانیم ایفای نقش کنیم.

وی افزود: دور اول انتخابات بدون هیچ مشکلی در استان برگزار شد و اعتبارنامه‌های افراد منتخب صادر شده است و هیج حاشیه امنیتی با توجه به شرایط زمان برگزاری انتخابات در استان نداشتیم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ۹۸ درصد دستگاه‌های احراز هویت در همه استان در ساعت هشت صبح فعال شد و بیست‌ویکم اردیبهشت هم یک بار دیگر شاهد حماسه‌آفرینی دیگری توسط مردم استان خواهیم بود.

کد خبر 749563

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • نحوه استفاده از جایزه شیخ مفید برای استادان شاگردپرور
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند