Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:09:50 GMT

استفاده از آخرین تکنولوژی در رقابت‌های دوومیدانی مشهد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۴۶۳۵

استفاده از آخرین تکنولوژی در رقابت‌های دوومیدانی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی ناظر فنی و عضو کمیته برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی دو و میدانی جام امام رضا (ع) گفت: سعی کردیم در این تورنمنت از آخرین تکنولوژی و استانداردهای جهانی استفاده کنیم.

جواد خسروشیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کیفیت و شرایط برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی در مشهد، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از ورزشکاران به خواسته خود و برخی دیگر هم به دلیل قوانین خاص کشورشان در این رقابت‌ها حاضر نشدند و تقریبا یک هفته پیش حدود ۱۵ تیم برای حضور در مشهد، اعلام آمادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روزهای پایانی منتهی به مسابقات از همه ورزشکاران تست PCR گرفته شد و نهایتا میزبان ۹ تیم خارجی در این رقابت‌ها بودیم. مسابقات بین‌المللی در سطح بالایی قرار دارد و تیم‌های قدری همچون عراق در این تورنمنت شرکت کردند.

ناظر فنی و عضو کمیته برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در مشهد، در خصوص میزبانی این شهر توضیح داد: مشهد میزبانی‌های زیاد و خوبی داشته و وجود داوران و کادر برگزاری قوی در این شهر، کیفیت اجرایی این رقابت‌ها را بالا برد. آخرین استانداردهای فدراسیون جهانی دوومیدانی در این رقابت‌ها لحاظ شد و مسئولان هیات دوومیدانی، شهرداری مشهد و مسئولان آستان قدس در برگزاری هر چه بهتر این مسابقات نقش داشتند.

خسروشیری در خصوص رکوردزنی ورزشکاران در این رقابت‌ها، تصریح کرد: حسن تفتیان رکورددار ایران در دو سرعت است ولی قهرمانی دونده عراقی در این رشته، تلنگر خوبی به تفتیان بود که هنوز تا آمادگی ۱۰۰ % فاصله دارد. در پرتاب دیسک حسین رسولی، که یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک توکیو است، توانست رکوردش را ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: در پرتاب نیزه قهرمان آسیا از پاکستان در این رقابت‌ها حضور داشت و حدود ۸۶ متر پرتاب کرد درحالیکه رکورد ایران در حدود ۷۶ متر است. شرایط مسابقات از دید فنی قابل قبول بود. این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی دوومیدانی ثبت شده و رکوردهای ورزشکاران مورد قبول این فدراسیون است. سعی کردیم در این تورنمنت از آخرین تکنولوژی استفاده و استانداردهای جهانی رعایت کنیم.

ناظر فنی و عضو کمیته برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی دوومیدانی مشهد، همچنین در خصوص عملکرد بانوان در این رقابت‌ها، یادآور شد: با وجود محدودیت‌هایی که در بخش بانوان وجود دارد، طی چند سال اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. یکی از علل رکوردشکنی آن‌ها برگزاری مسابقه در استادیوم مجهز امام رضا (ع) بود. رکوردهای زیادی در بخش بانوان جابجا شد که نویدبخش آینده روشن است.

خسروشیری ادامه داد: چند ماه دیگر رقابت‌های المپیک را در پیش داریم. پس از وقفه‌ای طولانی، ورزشکاران در رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی جام امام رضا (ع) به رقابت پرداختند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورزشکاران روز قبل از مسابقه، اجازه تمرین در زمین مسابقه را داشتند یا نه، توضیح داد: در همه جای دنیا رسم است که ورزشکاران روز قبل از مسابقه، وارد زمین می‌شوند و در آن تمرین می‌کنند. برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده شد. در سه تایم زمین‌های پرتابی و پرش را برای ورزشکاران آماده کردیم و تمرینات خودشان را انجام دادند.

آقاخانی: امیدوارم سه سهمیه المپیک بگیریم
 
بهرام آقاخانی، سرپرست نایب رییس فدراسین دوومیدانی ایران، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از سال ۵۳ تاکنون، اولین بار است که ایران میزبان مسابقات بین‌المللی دوومیدانی است. با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و دستورات وزارت بهداشت، این مسابقات برگزار شد. به همت مسئولان استانی و مخصوصا آستان قدس رضوی، این رقابت‌ها در بهترین استادیوم کشور و با کیفیتی مطلوب برگزار شد و سطح مسابقات هم عالی بود و امیدوارم که شاهد میزبانی‌های بیشتر در ایران باشیم.

سرپرست نایب رییس فدراسین دو و میدانی ایران در خصوص ثبت جهانی این رقابت‌ها، یادآور شد: رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی ثبت جهانی شده و قرار است هر سال برگزار شود. بنا به شرایط ممکن است محل برگزاری مسابقات تغییر کند. چند استادیوم خوب در کشور داریم، اما امکانات ورزشگاه امام رضا (ع) نظیر ندارد.  

آقاخانی بیان کرد: چند ورزشکار تیم ملی در کیش اردو زده بودند و برای مسابقات انتخابی المپیک تمرین می‌کردند. در ماه‌های آتی هم اردوهای دیگر برای آمادگی بیشتر برگزار خواهد شد. اواخر خرداد سهمیه‌های قطعی المپیک مشخص خواهند شد. فکر می‌کنم می‌توانیم سه سهمیه برای المپیک بگیریم.

وی در خصوص ابتلای رییس فدراسیون دو و میدانی ایران به کرونا، گفت: هاشم صیامی در قرنطینه به سر می‌برد تا نتیحه تست کرونا او مشخص شود.

سرپرست نایب رییس فدراسین دو و میدانی ایران در پاسخ به انتقاد ورزشکاران پرتاب وزنه نسبت به استاندارد نبودن دایره پرتاب، توضیح داد: به غیر از سر خوردن یکی دو ورزشکار مشکل خاصی نبود و مواد لازم برای بهبود وضعیت دایره پرتاب در بخش پرتاب وزنه اضافه شد و مشکل حل شد، همچنین فدراسیون حمایت‌های لازم را از تفتیان انجام داده و مشکل سرقت کفش‌ها را باید از خودش بپرسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی مسابقات بین المللی دوومیدانی جام امام رضا مسابقات بین المللی دو بین المللی دوومیدانی رقابت ها میدانی ایران دو و میدانی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا، نازنین فاطمه عیدیان ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا  را کسب نماید.

بر همین اساس این دختر جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حدنصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشور‌های آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال  طلا این رقابت‌ها را به دست آورد. 

عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حدنصاب  ۵۹.۴۸ثانیه در اخیار خودش بود بهبود ببخشد.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حدنصاب ۵۹.۱۶ (۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران) در اخیار شهلا محمودی بود ارتقا دهد و عنوان رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد.

نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید، اما این برای اولین بار است که دوومیدانی ایران توانسته در بخش زنان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دو‌های با مانع  کسب نماید.

ششمی سجاد آقایی  در ۴۰۰متر

در دور نهایی رقابت ماده ۴۰۰ متر سجاد آقایی نماینده کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۴۸.۱۳ ثانیه در جایگاه ششم این مسابقات قرار گیرد و  با این نتیجه به کار خود پایان داد.

هفتمی مانا حسینی در پرتاب نیزه

در دور دور نهایی رقابت ماده پرتاب نیزه مانا حسینی نماینده کشورمان با ثبت حدنصاب ۴۶.۱۹متر در جایگاه هفتم این مسابقات ایستاد و به کار خود در این رویداد قاره‌ای پایان داد.

چهارمی ملیکا نوروزی در پرتاب چکش

در دور دور نهایی رقابت ماده پرتاب چکش ملیکا نوروزی نماینده کشورمان با ثبت حدنصاب ۵۷.۲۶ متر در جایگاه چهارم این مسابقات ایستاد و به کار خود در این رویداد قاره‌ای پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز