Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:16:27 GMT

کالایی که توان تولیدش را داریم وارد نکنیم!

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۷۴۹۰۰

کالایی که توان تولیدش را داریم وارد نکنیم!

یک فعال کارگری امنیت شغلی کارگران را به حفظ بنگاههای اقتصادی و حمایت از تولید داخل وابسته دانست و از گمرک خواست تا اجازه واردات کالاهای مشابه تولید داخل را ندهد.

علی حیدری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" با توجه به موقعیت و شرایط خاص کشور به طور هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده و همه کشور باید برای حفظ تولید داخلی و برداشتن موانع از بخشهای تولیدی بسیج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پشتیبانی از خرید کالای ایرانی به منزله حفظ اشتغال نیروهای کار و تداوم فعالیت کارخانه ها و بنگاههای اقتصادی است. اگر از تولید حمایت نکنیم و به واردات بی رویه روی بیاوریم، واحدهای تولیدی از گردونه اقتصاد خارج می شوند و امنیت شغلی کارگران به خطر می افتد.

این فعال کارگری تصریح کرد: در شرایطی که با فشارهای بیرونی و تحریم روبه رو هستیم و کارخانه ها در تامین مواد اولیه دچار مشکل هستند حداقل باید قوانین و مقررات داخل را به گونه ای وضع و تسهیل کنیم تا به جای آنکه مانعی سر راه تولید باشد، تولیدکنندگان را به ادامه فعالیت امیدوار کند.

حیدری در عین حال بر لزوم بهبود کیفیت محصولات تولید داخل تاکید کرد و گفت: اگر مصرف کننده اطمینان پیدا کند کالایی که می خرد از کیفیت خوب و بالایی برخوردار است به جای خریدن کالای خارجی یا وارداتی، جنس ایرانی می خرد بنابر این تولیدکنندگان باید کالای مرغوب و با کیفیت که قابل رقابت با بازار باشد تولید کنند تا مردم هم به خرید جنس ایرانی تشویق شوند.

وی همچنین بر لزوم مقابله با قاچاق و واردات کالای مشابه به کشور تاکید و اظهار کرد: وقتی در داخل کشور توان تولید کالایی را داریم نباید اجازه واردات بدهیم؛ لذا انتظار داریم همچنان که گمرک در سالهای اخیر جلوی واردات کالاهای مشابه تولید داخل را گرفته امسال هم این کالاها را شناسایی کند و اجازه واردات به آنها ندهد.

این فعال کارگری در پایان با بیان اینکه پشتیانی از تولید و مانع زدایی از آن تنها وظیفه دولت یا مصرف کننده نیست، اظهار کرد: مجموعه دولت، مجلس و قوه قضاییه، تشکلها، اصناف، مردم و مسئولان باید با همراهی و همدلی و عزمی جدی در جهت تحقق عملی شعار امسال بکوشند و با اتخاذ سیاستهای مناسب در حمایت از بنگاههای اقتصادی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و ریزش نیروهای کار، موجبات تقویت توان داخل، حفظ اشتغال کارگران، رونق تولید و بازار کار را فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شعار 1400 گمرک صادرات واردات کالای مشابه مصرف کننده حمایت از کالای ایرانی دلار نوسان نرخ ارز قوانین مخل کسب و کار امنيت شغلي کارگران بیکاری بازار کار قرارداد کار تولید کنندگان تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۷۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»